Gå til innhold

P38 nøkler - fra England


Anbefalte innlegg

Er det noen som har bestilt P38 nøkler fra England noen gang?

 

Har en kollega som trenger en ny nøkkel, og pga arbeidslokasjon passer det best å bestille den rett fra England.

Er inneforstått at kopi av legetimasjon/vognkort med sendes.

 

I alle fall, tips mottas med stor takk.

/Rob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere alternativer til trådløs biten til P38 nå. Et firma i england som sendes en keylearner til deg og så trykker man et par ganger til lampa lyser grønt og sender noksen tilbake. Da får du en OEM type keyfob tilbake.(bare radiobit). Dette er jo såklart for ødelagt radiobit på nøkler så man kan bruke den med valet nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også et nøkkelproblem.

Nøkkelen virket helt som den skulle, jeg trykket på åpne knappen og sentrallåsen åpnet seg, jeg trykket på lukke og den lukket seg---

Så datt nøkkelen på et steingulv og nå hverken lukker eller åpner sentrallåsen seg...

Det går fremdeles ann å lukke og åpne bilen manuelt med nøkkelen i døra, men...

 

Må jeg ha ny nøkkel?

Noen som vet om f.eks. MOTORPOOL i bærum programerer og sliper en ny nøkkel fra england? evnt hva er prisen for dette?

Andre forslag til hva jeg kan gjøre for å få dette til å virke igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at senderen slutter å fungere. Det går greit å kjøpe ny hos forhandler, ved å fremvise vognkort og legitimasjon. Nå er det noen år siden jeg kjøpte, men da kostet det ca. 1700,- og tok 4-5 uker så kom det en ferdig programmert nøkkel som fungerte med en gang. Men man må bestemme om det er nøkkel 1 eller 2 man skal bestille erstatning til, for bilen forholder seg bare til et stk. Nøkkel 1 og et stk. Nøkkel 2.

Når det gjelder biler eldre enn 99-00 tror jeg muligens resynkroniseringen ikke er like enkel da disse ikke har automatisk synkronisering på tenningslåsen. Rangerovers.net har endel info om dette: http://www.rangerovers.net/repairdetails/becm/alarm.html eller denne http://www.rangerovers.net/repairdetails/becm/replace.html

Mvh Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Pratet med MotorPool i sommer og fikk 2.500,- i pris... og da skulle de kanskje bruke 5-10 min på å justere den til bilen... slo det lidt hen da det ble veldig dyrt... men at de skal ha en hel time kan der helt sikkert prutes på... det er jo nesten 2.000,- med momsen ekstra!

 

Men hvis der er noen som finner en smart løsning trenger jeg en ny nøkkel også... har bare 1 nu..... :wacko:

 

Mvh

Jesper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilsendt ny original, Key no. 3, til min bil etter fremmøte hos et velrenomert verksted i England. Ferdig programmert og alt i skjønneste orden.

Med porto kom dette på litt under 2000,-

 

Hør med velrenomerte verksteder/merkeforhandlere i England om det vil gå bra med attesterte kopier av vognkort og pass som dokumentasjon for å få ny nøkkel. Få Politiet til å attestere f.eks.

 

Edit: linjeskift er fint ;)

Endret av EiRRik 4.6HSE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg slet litt med nøkkelemner til min Def-02 og bestilte 2 nye fra England,orginal nøkler fra merkeforhandler med nøkkelnummer.

De jeg fikk passet jo selvfølgelig ikke,men de var mulig å slipe litt mer på,heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Starter opp igjen dette temaet........

Har i en periode kjørt med nøkkel hvor batteriet har vært bortimot tomt, så låst bil manuelt. Rett over påske ble bilen stående og den tømte seg for strøm. Da jeg hadde ladet den opp igjen, så ville ikke bilen starte, sto "engine disabled". Så fikk endelig rota meg til å bytte batterier og casing til nøkkelen da det var på høy tid. Batteribyttet fungerte ikke, og remoten ville fortsatt ikke fungere. Samme med reservenøkkelen. Nå lyser dispaleyet "KEY LOCK", og bilen er død. 

Har bestilt ny nøkkel, så det ordner seg på sikt. Men er det noe jeg kan gjøre for å få de gamle nøklene til å fungere igjen. Har forsøkt med å vri nøkkel x antall ganger høyre og venstre, og fikk ved en anledning bort "KEY LOCK". men fortsatt "engine disabled". Koblet fra batteriet på bilen igjen, så den ikke skulle lade seg ut. Neste gang jeg koblet tilbake, så var "KEY LOCK" tilbake. 

 

Har bytta casings på begge nøklene. Kjøpt fra Ebay for en billig penge. Dette har jeg også gjort før, uten noe problem.

 

Bilen har blitt renovert de siste årene, så den har blitt koblet til og fra strøm utallige ganger uten at dette har vært et problem.

 

Skulle det vært en metalldel, som gikk fra + på batteriet, gjennom hullet på lokket og opp? Se vedlagte bilde. Hukommelsen min mener at det skulle vært det. Har derfor forsøkt å "bygge" det av alu folie uten at det har hjulpet. 

 

Fått time til å kode om ny nøkkel i starten av juni, så det nærmer seg jo. Hawkeye total som jeg har kan ikke låse opp "engine disabled" eller "Key Lock".

 

Noen forslag der ute?

Nøkkel.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2020 den 14.28, solbakk skrev:

Starter opp igjen dette temaet........

Har i en periode kjørt med nøkkel hvor batteriet har vært bortimot tomt, så låst bil manuelt. Rett over påske ble bilen stående og den tømte seg for strøm. Da jeg hadde ladet den opp igjen, så ville ikke bilen starte, sto "engine disabled". Så fikk endelig rota meg til å bytte batterier og casing til nøkkelen da det var på høy tid. Batteribyttet fungerte ikke, og remoten ville fortsatt ikke fungere. Samme med reservenøkkelen. Nå lyser dispaleyet "KEY LOCK", og bilen er død. 

Har bestilt ny nøkkel, så det ordner seg på sikt. Men er det noe jeg kan gjøre for å få de gamle nøklene til å fungere igjen. Har forsøkt med å vri nøkkel x antall ganger høyre og venstre, og fikk ved en anledning bort "KEY LOCK". men fortsatt "engine disabled". Koblet fra batteriet på bilen igjen, så den ikke skulle lade seg ut. Neste gang jeg koblet tilbake, så var "KEY LOCK" tilbake. 

 

Har bytta casings på begge nøklene. Kjøpt fra Ebay for en billig penge. Dette har jeg også gjort før, uten noe problem.

 

Bilen har blitt renovert de siste årene, så den har blitt koblet til og fra strøm utallige ganger uten at dette har vært et problem.

 

Skulle det vært en metalldel, som gikk fra + på batteriet, gjennom hullet på lokket og opp? Se vedlagte bilde. Hukommelsen min mener at det skulle vært det. Har derfor forsøkt å "bygge" det av alu folie uten at det har hjulpet. 

 

 

Noen forslag der ute?

Nøkkel.png

Skal være en metallbit der ja ^_^, tviler på at aluminiums folie duger dog, den skal jo være med rundt når du lukker lokket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...