robertsoevik Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Er det noen som har bestilt P38 nøkler fra England noen gang? Har en kollega som trenger en ny nøkkel, og pga arbeidslokasjon passer det best å bestille den rett fra England. Er inneforstått at kopi av legetimasjon/vognkort med sendes. I alle fall, tips mottas med stor takk. /Rob Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Håper det kreves personlig oppmøte med original legitimasjon. Ellers blir det for enkelt å skaffe nøkler til andres biler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Det finnes flere alternativer til trådløs biten til P38 nå. Et firma i england som sendes en keylearner til deg og så trykker man et par ganger til lampa lyser grønt og sender noksen tilbake. Da får du en OEM type keyfob tilbake.(bare radiobit). Dette er jo såklart for ødelagt radiobit på nøkler så man kan bruke den med valet nøkkelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Jo, forsåvidt - må så klart være en eller annen form for rek sending, men absolutt et bra poeng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toxk Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg har også et nøkkelproblem. Nøkkelen virket helt som den skulle, jeg trykket på åpne knappen og sentrallåsen åpnet seg, jeg trykket på lukke og den lukket seg--- Så datt nøkkelen på et steingulv og nå hverken lukker eller åpner sentrallåsen seg... Det går fremdeles ann å lukke og åpne bilen manuelt med nøkkelen i døra, men... Må jeg ha ny nøkkel? Noen som vet om f.eks. MOTORPOOL i bærum programerer og sliper en ny nøkkel fra england? evnt hva er prisen for dette? Andre forslag til hva jeg kan gjøre for å få dette til å virke igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LØyvind Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg har også opplevd at senderen slutter å fungere. Det går greit å kjøpe ny hos forhandler, ved å fremvise vognkort og legitimasjon. Nå er det noen år siden jeg kjøpte, men da kostet det ca. 1700,- og tok 4-5 uker så kom det en ferdig programmert nøkkel som fungerte med en gang. Men man må bestemme om det er nøkkel 1 eller 2 man skal bestille erstatning til, for bilen forholder seg bare til et stk. Nøkkel 1 og et stk. Nøkkel 2. Når det gjelder biler eldre enn 99-00 tror jeg muligens resynkroniseringen ikke er like enkel da disse ikke har automatisk synkronisering på tenningslåsen. Rangerovers.net har endel info om dette: http://www.rangerovers.net/repairdetails/becm/alarm.html eller denne http://www.rangerovers.net/repairdetails/becm/replace.html Mvh Øyvind. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Motorpool tar ca 2.500 + mva og programmering for ny nøkkel. Friendly sync kom i 96 på P38 med sykronisering via tenningslåsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebiff Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Nøkkel kan bestilles hos Motorpool eller Stenshagen i Bærum mot vognkort og gyldig legitimasjon. den blir bestilt ferdig slipt fra Danmark. Trengs ikke programmering. Han Solo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mothor Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Snakket nettopp med Motorpool nå, de skal ha 2990 + en time for programmering for ny nøkkel/fjernkontroll. Ganske stivt, synes jeg, noen som har noen gode alternative løsninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schweitzeren Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Pratet med MotorPool i sommer og fikk 2.500,- i pris... og da skulle de kanskje bruke 5-10 min på å justere den til bilen... slo det lidt hen da det ble veldig dyrt... men at de skal ha en hel time kan der helt sikkert prutes på... det er jo nesten 2.000,- med momsen ekstra! Men hvis der er noen som finner en smart løsning trenger jeg en ny nøkkel også... har bare 1 nu..... Mvh Jesper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LRseries_1 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hør med Bergheim Autosalg i OSlo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Jeg fikk tilsendt ny original, Key no. 3, til min bil etter fremmøte hos et velrenomert verksted i England. Ferdig programmert og alt i skjønneste orden. Med porto kom dette på litt under 2000,- Hør med velrenomerte verksteder/merkeforhandlere i England om det vil gå bra med attesterte kopier av vognkort og pass som dokumentasjon for å få ny nøkkel. Få Politiet til å attestere f.eks. Edit: linjeskift er fint Endret 19. januar 2012 av EiRRik 4.6HSE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schweitzeren Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ikke noen som har funnet på noe lurt i det siste? Mvh Jesper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg slet litt med nøkkelemner til min Def-02 og bestilte 2 nye fra England,orginal nøkler fra merkeforhandler med nøkkelnummer. De jeg fikk passet jo selvfølgelig ikke,men de var mulig å slipe litt mer på,heldigvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skotten Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ikke noen som har funnet på noe lurt i det siste? Mvh Jesper Ser ut til at du kan legitimere en Danmarkstur ovenfor din unge kone, Jesper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solbakk Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Starter opp igjen dette temaet........ Har i en periode kjørt med nøkkel hvor batteriet har vært bortimot tomt, så låst bil manuelt. Rett over påske ble bilen stående og den tømte seg for strøm. Da jeg hadde ladet den opp igjen, så ville ikke bilen starte, sto "engine disabled". Så fikk endelig rota meg til å bytte batterier og casing til nøkkelen da det var på høy tid. Batteribyttet fungerte ikke, og remoten ville fortsatt ikke fungere. Samme med reservenøkkelen. Nå lyser dispaleyet "KEY LOCK", og bilen er død. Har bestilt ny nøkkel, så det ordner seg på sikt. Men er det noe jeg kan gjøre for å få de gamle nøklene til å fungere igjen. Har forsøkt med å vri nøkkel x antall ganger høyre og venstre, og fikk ved en anledning bort "KEY LOCK". men fortsatt "engine disabled". Koblet fra batteriet på bilen igjen, så den ikke skulle lade seg ut. Neste gang jeg koblet tilbake, så var "KEY LOCK" tilbake. Har bytta casings på begge nøklene. Kjøpt fra Ebay for en billig penge. Dette har jeg også gjort før, uten noe problem. Bilen har blitt renovert de siste årene, så den har blitt koblet til og fra strøm utallige ganger uten at dette har vært et problem. Skulle det vært en metalldel, som gikk fra + på batteriet, gjennom hullet på lokket og opp? Se vedlagte bilde. Hukommelsen min mener at det skulle vært det. Har derfor forsøkt å "bygge" det av alu folie uten at det har hjulpet. Fått time til å kode om ny nøkkel i starten av juni, så det nærmer seg jo. Hawkeye total som jeg har kan ikke låse opp "engine disabled" eller "Key Lock". Noen forslag der ute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atlgje Skrevet 23. mai 2020 Del Skrevet 23. mai 2020 Få noen med Nanocom til å deaktivere startsperre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solbakk Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Så du kan det m nanocom? Argghh......som jeg angrer på kjøpet av hawkeye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 På 21.5.2020 den 14.28, solbakk skrev: Starter opp igjen dette temaet........ Har i en periode kjørt med nøkkel hvor batteriet har vært bortimot tomt, så låst bil manuelt. Rett over påske ble bilen stående og den tømte seg for strøm. Da jeg hadde ladet den opp igjen, så ville ikke bilen starte, sto "engine disabled". Så fikk endelig rota meg til å bytte batterier og casing til nøkkelen da det var på høy tid. Batteribyttet fungerte ikke, og remoten ville fortsatt ikke fungere. Samme med reservenøkkelen. Nå lyser dispaleyet "KEY LOCK", og bilen er død. Har bestilt ny nøkkel, så det ordner seg på sikt. Men er det noe jeg kan gjøre for å få de gamle nøklene til å fungere igjen. Har forsøkt med å vri nøkkel x antall ganger høyre og venstre, og fikk ved en anledning bort "KEY LOCK". men fortsatt "engine disabled". Koblet fra batteriet på bilen igjen, så den ikke skulle lade seg ut. Neste gang jeg koblet tilbake, så var "KEY LOCK" tilbake. Har bytta casings på begge nøklene. Kjøpt fra Ebay for en billig penge. Dette har jeg også gjort før, uten noe problem. Bilen har blitt renovert de siste årene, så den har blitt koblet til og fra strøm utallige ganger uten at dette har vært et problem. Skulle det vært en metalldel, som gikk fra + på batteriet, gjennom hullet på lokket og opp? Se vedlagte bilde. Hukommelsen min mener at det skulle vært det. Har derfor forsøkt å "bygge" det av alu folie uten at det har hjulpet. Noen forslag der ute? Skal være en metallbit der ja , tviler på at aluminiums folie duger dog, den skal jo være med rundt når du lukker lokket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.