Gå til innhold

"Skulle bare" skifte en dørhengsel


Elvehundre

Anbefalte innlegg

Her er forresten 2 bilder av en Serie I med tilhenger som jeg skaffet for noen år siden. I går fikk jeg jammen meg tak i "canvas'en" til bilen også ^_^.

 

Kvelden har forøvrig gått med til noe vældi viktig arbeid. En kollega hadde kjøpt nye ski og levert bindinger til sportsbutikken for montering. De ringte fra butikken i dag og sa de ikke klarte å montere, og unggutten skal på fjelelt til helga. Da trådde jeg sælfølgeli te me litt montasjehjælp ;).

 

Fortsatt fin kveld ønskes

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

IMG_5042.JPG

IMG_5044.JPG

WP_20140226_20_58_11_Pro.jpg

WP_20140226_21_00_15_Pro.jpg

WP_20140226_21_02_12_Pro.jpg

WP_20140226_21_05_34_Pro.jpg

WP_20140226_21_05_59_Pro.jpg

WP_20140226_21_06_50_Pro.jpg

WP_20140226_21_07_07_Pro.jpg

WP_20140226_21_46_06_Pro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei Terje, og dere andre

 

Tror ikke de får til et par pakker med spiker av det som bildene viser. Kanskje en neve med småstift ^_^. Nå ligger det i alle fall og venter på at metallsamleren som svinger innom med ujamne mellomrom skal hente bitene.

 

Regner med at eldre-RR-eiere fikk med seg annonsen min om at "jern" selges. Det er mange biter som kan brukes om igjen, biter jeg har sett rustne på andre RR-prosjekter. Så det kan lønne seg å "kjenne sin besøkstid" nå, bitene lagrer jeg ikke lengre enn til "metall-mannen" kommer innom neste gang.

 

Ronny, stolpene ved frontvinduet blir selvfølgelig liggende. Om du, eller noen andre, skulle trenge dette. Venstre A-stolpe også. Dette tar ikke stor plass.

 

"Fredagsprosjektet" for tiden: I går ble jeg ferdig å demontere en gammel motorsykkel (1951-modell). Så nå vet jeg hvordan en springer for-gaffel er sammenskrudd, artig konstruksjon. Jeg bare må ha meg en sykkel med slik gaffel, får se om jeg skraper sammen nok penger til en 30-taller med grom motor og rette stuket. Joda, han pensjonerte lærer'n som har arvet 51-modellen fra sin far som arvet den fra sin far igjen var selvfølgelig med å skrudde i stykker motorsykkelen. Tror denne sykkelen skal være tilbake på veien neste sommer. Hadde dessverre ikke med kamera i går. Pensjonisten hadde med kamera. Og han hadde med boller også ^_^.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fredagskveld med en verkstedtur. Her kommer litt stemningsbilder. Forsetene er montert, slik dere ser. Ett bilde av sekken min også, er litt opptatt av Biler. Altså filmene Biler 1 og Biler 2. Og har samlet masse av bilene samt andre ting rundt Bill og Lynet.

 

Ett bilde viser 3 motorsykler, den til venstre er "fredagsprosjektet" for tiden.

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

IMG_5051.JPG

IMG_5045.JPG

IMG_5052.JPG

IMG_5046.JPG

IMG_5047.JPG

IMG_5050.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

 

Hvor vanskelig skal det være?

 

Da jeg hadde montert de elektriske kjøleviftene og snurret på dem hørte jeg en ulyd. Og bestemte meg for å kjøpe nye.

 

De nye passer selvfølgelig ikke. Tidligere var viftene plassert foran radiator. Nå er viftene kapslet inn, blitt veldig tunge og skal festes med strips gjennom radiatoren. En radiator som i utgangspunktet er konstruert slik at den knapt klarer sin egen vekt.

 

Dersom noen har en eldre vifte som er i orden så ønsker jeg å vite om den er til salgs. Se bilder nedenfor.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

IMG_5053.JPG

IMG_5054.JPG

IMG_5055.JPG

IMG_5056.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Masse "tidstyver" og dermed liten framdrift for tiden :(.

 

I helga ryddet jeg litt hjemme og da fant jeg noen bilder fra forrige gang jeg jeg skrudde "litt" på denne bilen. Fikk litt sånn deja vu opplevelse. Gikk litt raskere dengang, men da var det 3 som skrudde, sveiset, lakket, koblet elektrisk osv på bilen. Det var i perioden mars 1999 til mars 2000.

 

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

 

1991-restaurering-2-1.JPG

1991-restaurering-3-1.JPG

1991-restaurering-4-1.JPG

1991-restaurering-5-1.JPG

1991-restaurering-6-1.JPG

1991-restaurering-7-1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, nå blir alt "eldre jern" som er bevaringsverdig kastet på haugen som "metallsamleren" henter fra. Så da forsvinner metall som kanskje noen hadde hatt behov for. Synd, men jeg kan ikke lagre alt mulig i evinnelige tider ;).

 

Fortsatt fin kveill ønskes dokk aill

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei

 

Har ikke skjedd så mye den siste tiden. Med denne bilen altså.

 

Har dog bygd to nye verandaer på huset i Halden denne våren, mangler rekkverk i første etasje og har ikke montert lys/stikk-kontakter i begge etasjer og ikke montert den infrarøde varmen i første etasje. Ble ferdig med metallbeslag i andre etasje på lørdag så nå bør det være "tett tak" over første etasje.

 

Er i ferd med å bygge "tak over veden" på høtta. La gulvet lørdag for to uker siden, brukte 1,5" tjukke bord (kanskje det da kalles plank). Har fått skåret all material på ei lokal sag. Bilde nedenfor viser rammeverket, hjørnestolpene er malmfuru i dimensjon 8" x 8" og ramme oppe og nede er i 3" X 6". Sånn ca, ingen materialer er dimensjonert. Dette "taket" skal stå i mi tid og i sønnenes tid og kanskje 100 eiller 200 år til. Hvis itj nokka spesielt skjer, eiller kommunen ber mæ riv det :(.

 

Får tid til litt mc-kjøring og nånn fjelltura også. Samt fisketura i elver i Rennebu og i sjøen mellom Ertvågøya og Smøla/Hitra :lol:. Ja, får besøkt venna og familie roinnt omkring. Og har hatt besøk av masse venna og noe familie både på høtta, på Gråtassmuseet og hjemme.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

2014-juli-takoverved.jpg

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Skammelig, veldig lite aktivitet på denne tråden.

 

Sist fredag prøvemonterte jeg i alle fall frontlys og retningslys/parklys på denne Range Rover'en, så det går framover.

 

Ellers skjer det jo litt andre ting. Ferdig med veranda over inngangspartiet og ny trapp på huset i går.

 

Har fått tak på, og noen vegger på vedboden på høtta, som det er bilde av ovenfor her.

 

Fått kjørt litt XL, og bruker tidsriktig ryggsekk. Se bilde nedenfor.

 

Pusler litt med fjorårets låvefunn. Får stadig tak i deler. Bilde nedenfor.

 

Har fått bremser og ny eksos på LSE. Se bilder.

 

Monterte ny high torque starter på Light Weight Serie 3 for noen uker siden. Helt annen opplevelse sammenlignet med kinning i lange tider for å få start, med den originale starteren. Gjorde en jobb med det elektriske samtidig. Ikke mye bilder her, bedre til å skru enn til å ta bilder.

 

ALLUT'en (Subaru Brat) fikk ny generator samt oppfikset elektrisk anlegg etter varmgang/"brann"/nedsmelting i komponenter i sommer. Ikke bilde av elektrisk, men bilde av en utgave av bilen. Sønnen fikk tak i Gem-topp i sommer, som vi lakkerte.

 

Har jo ved flere anledninger fått kjørt litt i terrenget denne sommeren, på Rudskogen Offroadpark.

 

Og vært på tur med NAF mc ei helg. Skiftet ett noe slitt bakdekk på ettersommeren, nå har begge sønnene funnet ut at Beamer'n er en veldig god sykkel. Så jeg har stort sett hatt den selv en banedag på Rudskogen i juni og nå en høsttur. Vi har slitekantmåling, HA 1 cm, Andreas 2 cm og Marius 3 cm. Sånn ca. Det er avstand mellom knekk på dekksiden og der det slites på sidene på normal kjøring. Marius begynte først å kjøre Beamer i sommer, så etter hvert blir vil nok dette nærme seg 2, tenker jeg. Men nå er han den som er mest fornuftig også.

 

Sånn går no dagan.

 

Ønske aill ei go hælg

hilsen

Henry Arnfinn

 

 

DSCN0526.JPG

DSCN0661.JPG

DSCN0664.JPG

DSCN0711.JPG

18485297_431406307214786_1999518628243504572_n.jpg

DSCN0317.JPG

DSCN0536.JPG

video-1495923176.mp4

DSCN0739.JPG

DSCN0748.JPG

DSCN0755.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Nå er det så mye annet i denne tråden at jeg må enten komplettere denne flotte Range Roveren, eller jeg selger den. 

 

I alle fall må jeg legge fokuset på bilen, hvis jeg skal bli ferdig. Skulle i verksted i går, da ble det bare nettbrett og filmer.

 

Skjerpings. Hvis jeg blir fraværende en stund fremover uten livstegn på forumet så er jeg forhåpentligvis  i verkstedet og skrur. Eller på trimtur i skog eller fjell.

 

Snakkes plutselig.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 2 år senere...

Kommer sikkert litt etterhvert. Er bare en ørliten utfordring, æ har fløtta og bor 52 mil unna garasjen der æ skrur bl.a RR.

 

Og spørsmålene om æ ska selge har kommet mange ganger.

 

ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...