Gå til innhold

hackere på paypal


andre5

Anbefalte innlegg

En advarsel folkens, har vært borte i flere som har fått hacka paypal kontoen meg inkludert har mista noen tusen kroner, så følg med folkens på bank kontoer som er knytta opp mot paypal, jeg har stengt paypal kontoen min i dag, det som er stjålet fra kontoen ordner banken opp i så det kommer tilbake på konto etter en 14 dagers tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklar...

har du blitt hakka eller paypal blitt hakka ?

har du hatt penger stående på paypal ?

har du hatt bankkort eller kredittkort knyttet opp mot kontoen ?

jeg har hatt bank/kredittkort knytta opp mot paypal kontoen, så det mangla plutselig noen tusen kr på kontoen, mente dette paypal greiene skulle være idiot sikkert jeg, men jeg vet om flere som også har mista noen kr på kontoen i natt, så vi har fått stengt paypal kontoen så vi slipper noe mere tull, nå blir det brukt bare et eget visa/mastercard til og handle med, setter bare inn den summen jeg har bestilt for den dagen det skal betales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke penger stående på paypal kontoen, den var oppknytta til visa/kredittkort til bankkontoen min som det var en god del penger på, men det vart trekt 2052 kroner i natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trixet med PayPal er nettopp at det IKKE skal trekkes fra din bankkonto, men at du skal betale en REGNING fra et bandittkortselskap om du finner det opportunt...som i KREDITTkort, ikke DEBTIkort.

 

Om noen DA

har klart å trekke på din paypalkonto,

så blir det en sak mellom paypal og ditt bandittkortselskap,

der førstnevnte må dokumentere overfor sistnevnte

at kravet er rettsgyldig,

siden du nekter å betale,

siden du ikke har kjøpt noe fra dem som mener å ha et krav på deg,

og som da må dokumentere at og hva du har kjøpt!

Smart!

 

Viss du kobler et debitkort mot PayPal, så er det plutselig DU som må gjøre jobben!

 

ALTSÅ:

Advarselen er mot å knytte debitkort til paypal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trixet med PayPal er nettopp at det IKKE skal trekkes fra din bankkonto, men at du skal betale en REGNING fra et bandittkortselskap om du finner det opportunt...som i KREDITTkort, ikke DEBTIkort.

 

Om noen DA

har klart å trekke på din paypalkonto,

så blir det en sak mellom paypal og ditt bandittkortselskap,

der førstnevnte må dokumentere overfor sistnevnte

at kravet er rettsgyldig,

siden du nekter å betale,

siden du ikke har kjøpt noe fra dem som mener å ha et krav på deg,

og som da må dokumentere at og hva du har kjøpt!

Smart!

 

Viss du kobler et debitkort mot PayPal, så er det plutselig DU som må gjøre jobben!

 

ALTSÅ:

Advarselen er mot å knytte debitkort til paypal!

noe som jeg hadde gjort knytta debitkortet mot paypal, og jeg hadde ikke kjøpt noe fra utlandet på lenge, men jeg har stengt kontoen nå, ny konto i banken også har jeg fått meg, så nå må jeg vente på nye bankkort som kommer om en ukes tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PayPal har rimelig god sikkerhet, de har neppe blitt hacket direkte. Er større sjanse for at du er utsatt for phishing eller malware som har sikret uærlige mennesker tilgang til din konto. Om så er, kan du også være / bli utsatt for andre problemer. Om du ikke har anti-spyware og antivirus installert og oppdatert, vil jeg anbefale det på det sterkeste. Som vanlig gjelder rådene om ikke å bruke standard passord rundt omkring, og ikke minst bruke avanserte passord.

 

Du kan jo logge på PayPal og se hva det er du har betalt for, det er en full oversikt over alle transaksjoner der. Da kan man også se hvem som har fått penger de ikke skulle hatt, og kontakte dem for å få vite hvor eventuelt varene er sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sikkre passord på pc og oppdattert spyvare og antivirus på pc, så der er det ikke noe problemer, men banken sjekker opp i saken, og som dem sa så var det ikke første gangen at folk har fått hacka kontoene sine gjennom paypal. men pengene som er borte får jeg igjen av banken så det er ikke noe problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er litt for fantastisk at paypal er hacket og noen forsyner seg med kontoer...

 

hvis så er tilfelle så er det nemlig ragnarokk og vel så det. paypal er verdens største netthandelbetalingsløsning, og lever kun av sikkerhet. skjer noe sånt så er de konkurs dagen etter, og neste firma står klare til å ta over markedsledelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke PayPal er hacket, det ville i såfall vært meget store nyheter og godt dekket av pressen. Men det er en del som er ofre for phishing og som får sin PayPal konto tappet på den måten. Det er heller ikke uvanlig at folk bruker samme passord og e-post på forskjellie steder, og at man derfor kan få tilgang til PayPal etter f.eks. å ha hacket et forum, eller annet netsted. (Sony-hacken har nok gitt mange slike kombinasjoner for hackerne som lastet ned brukerdatabasen der...)

 

Anbefaler http://lastpass.com/ på det varmeste, helt genial løsning for folk som meg som liker å ha forskjellig login over alt, men samtidig er elendig på å huske. Jeg har databasen tilgjengelig på min telefon når jeg ikke er online med egen PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om flere som har mistet penger gjennom paypal så det er ikke bare meg det har skjedd, var et pr kolegaer også som har fått tappa kontoen sin, og jeg bruker forskjellige passord alle steder og bytter passord regelmessig også

Endret av andre5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo her om dagen en mail som tilsynelatende var fra PayPal hvor de gjorde meg oppmerksom på at kontoen min var i ferd med å gå ut og de ville gjerne ha bekreftet dataene. Jeg har fått slike tidligere og de var forsøk på svindel, iflg. PayPal sender de aldri ut slike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også slike eposter i forbindelse med at Visakortet nærma seg utløpsdato. Hadde ingen planer om utenlandshandel akkurat da, så jeg gjorde ikke noe mer med det da. Får vel være glad for det :huh::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et år siden jeg ble utsatt for noe sånt på paypal.

Mista 1162 kr.

 

De ble trukket samtidig som jeg trykket kjøp av bildel i england for 350 kr.

Bare at de 1162 kr ble brukt på bil annonse i usa.

Jeg hadde ikke noen bil til salgs i usa :lol:

 

Fikk igjen pengene fra banken, som fikk sine fra paypal igjen. Men det tok 3 måneder før jeg fikk pengene <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...