Gå til innhold

Brann i bil


EspenV

Anbefalte innlegg

Så lenge var man i himmelrike :angry:

 

Drev ute å småpuslet med å bytte bakdøra da jeg plutselig kjente røyklukt fra bilen. Tittet fremover og der veltet det røyk ut fra motorrommet :huh: I det jeg er på tur for å rive ut forsete for å koble fra batteriet, begynner plutselig startern å svirre.... Får kastet et ben inn på clutchen, bare for å oppdage at jeg har helling på gårdsplassen!!! Fikk til slutt dratt på håndbrekket og koblet fra batteriet, mens den triller fremover. Rev opp panseret, og der brant det lystig fra bakdel på motor. Hadde gudskjelov et brannslokker i garasjen og tømte denne :o

 

Har delkasko, så dette blir verkstedjobb.

 

Er det noen som kan anbefale et verksted for LR i Gjøvik området?

 

Det her var ikke den starten jeg ønsket på helga gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kontaktet politi og forsikringenes vakttelefon. Skjer vel ikke noe mer fra den kanten før på mandag, men vil ha tauet den inn på et verksted som kan LR...

 

Nå kom jeg på at det er fredag den 13 :angry:

Endret av EspenV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta pengane & kjøp komplett ny ledningsmatte

So får du kikka over resten samstundes

Leit når slik skjer men eit høve til å gjere det beste utav elendet blush

Allievel God helg

 

Hørtes ut som en god ide. Kan vel ikke være allverdens jobb å bytte det.

Nytt får du kjøpt her.

 

logo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er sikkert smartes å gjøre det selv ja. Var ikke ille pris på ledningsnett (takk for linken Henning :) ) Vi får ta en prat med takstamannen fra forsikringa på mandag og høre hva han sier. Etter å ha vært innom bransjen en tur vet jeg at all forsikringsjobb er avhengig av en bra/hyggelig/normalt tenkende takstmann, og det er det ikke alle som er :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å tenker på om jeg kanskje skal går for dette selv ja. Er det noen som har ledningsdiagram til en `87 110 Turbo Diesel. VIN SALLDHMB8BA297658.

 

Også skulle jeg gjerne hatt diagram til en 200Tdi da det sitter det i bilen.

 

Sikkert ganske likt, er ikke mye som går mot motor, men greit å kunne dobbeltsjekke.

 

Har sjekket i manualen fra Landroverweb, men der er det kun for enten 2,5 diesel eller "composite diagram all models and markets ´86 onward".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å tenker på om jeg kanskje skal går for dette selv ja. Er det noen som har ledningsdiagram til en `87 110 Turbo Diesel. VIN SALLDHMB8BA297658.

 

Også skulle jeg gjerne hatt diagram til en 200Tdi da det sitter det i bilen.

 

Sikkert ganske likt, er ikke mye som går mot motor, men greit å kunne dobbeltsjekke.

 

Har sjekket i manualen fra Landroverweb, men der er det kun for enten 2,5 diesel eller "composite diagram all models and markets ´86 onward".

 

Hør med Mediaa Service AS på Raufoss Erik kan litt om Land Rovere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor smule jobb å bytte alt.

Biler kastes fort av selskapene ved sånn utgift.

Hvis brannen bare begrenset seg til motorrom rundt motor er det relativt

enkelt å bygge nytt selv.Husk å lage skjema,bilder,osv.

Man glemmer ofte hva man har gjort til neste gang det er noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir spennende å høre hva takstmannen sier i morra (hvis det er noen på jobb...) Det beste er vel egentlig å prøve å få taksten så høy som mulig, for så å godta et lavere kontant oppgjør. Var ikke ille pris på ledningsnett fra Auto Sparks. Kjøper en det så har jeg ihvertfall alt jeg trenger og mer til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir spennende å høre hva takstmannen sier i morra (hvis det er noen på jobb...) Det beste er vel egentlig å prøve å få taksten så høy som mulig, for så å godta et lavere kontant oppgjør.

Pass på så den ikke blir kondemnert.

Du skal vel ha det taksten sier, selv om du gjør jobben sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk velge mellom leiebil eller 250,-dagen da jeg fikk en i hekken.

MC i over 8 uker og betalt for det var ikke galt med fin sommer.

MEN Africa Twin i terreng :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har endelig takstmann vært her :rolleyes:

 

Blir å gjøre jobben selv, så trenger nok litt hjelp de neste dagene :)

 

Fikk for bygging av nytt el-nett i motorrom, og demontering av hele dashbord for kontroll/bytting av enventuelt brente ledninger. Tror det egentlig blri greit. Får passe på å sette inn noen støydempingsmatter på torpedovegg samtidig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...