Gå til innhold

Range Rover -76 Heinel ambulanse


Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Såvidt jeg vet, er utrykningskjøretøy fritatt for engangsavgift. Det må i så fall ha vært ved "sivilisering" av bilen at man har villet ha bilen i en billig avgiftsgruppe.

 

Ambulanser og begravelsebiler har fritak. Politikjøretøy har det ikke. Unntatt de bilene som er pansret.

De ambulansene jeg har kjørt som var regget for 2 var i tjeneste. Det samme gjelder bilene jeg kjørte i Sivilforsvaret og Forsvaret. Men om de har fritak aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så har ingen ambulanser fritak for engangsavgift. Kun brannbiler med røykdykkerutstyr.

 

Ambulanser og begravelseskjøretøy har fritak.

 

§ 4-1. Ambulanse

Ambulanse, herunder leilighetsambulanse, er fritatt for avgift etter Stortingets vedtak om engangsavgift på motorvogner m.m. § 5 bokstav f. Det er et vilkår for fritak at vedkommende motorvogn blir godkjent og registrert som ambulanse ved første gangs registrering.

0 Endret ved forskrifter 20 aug 2003 nr. 1080, 26 jan 2009 nr. 63.

§ 4-2. Begravelseskjøretøy

Begravelseskjøretøy er fritatt for avgift etter Stortingets vedtak om engangsavgift på motorvogner m.m. § 5 bokstav g. Det er et vilkår for fritak at vedkommende motorvogn blir godkjent og registrert som begravelseskjøretøy ved første gangs registrering. Motorvognen må registreres på firma som driver begravelsesvirksomhet.

Med begravelseskjøretøy menes motorvogn som er spesielt innrettet for transport av døde personer i kiste. For at motorvognen skal gis avgiftsmessig status som begravelseskjøretøy må følgende vilkår være oppfylt:

1. Motorvognen skal ha en skillevegg mellom førerhus og bårerom.

2. Bårerommets lengde må kunne romme en kiste på 225 cm inkl. håndtak når den står midtstilt i bårerommet.

3. Bårerommet skal ha en glidebane egnet til å føre en kiste inn og ut med.

4. Motorvognen skal ha fast montert lysanordning på taket hvor tros- eller livssynssymbol til enhver tid er godt synlig fra alle bilens sider. Selve symbolet kan være utskiftbart. Symbolbruk kan unnlates ved gravferd.

0 Endret ved forskrifter 4 mars 2003 nr. 281 (i kraft 15 mars 2003), 20 aug 2003 nr. 1080, 26 jan 2009 nr. 63.

 

Fint, da veit vi det! kan dette få lov til å være en salgstråd nå eller? blush

 

Du skal få den igjen nå. :rolleyes:

Men se positivt på det, den er alltid på topp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulanser og begravelseskjøretøy har fritak.

 

 

 

 

 

Du skal få den igjen nå. :rolleyes:

Men se positivt på det, den er alltid på topp. ;)

 

 

:lol: Jada det er bra det gutter. Spør gjerne om bilen, så kan jeg svare så godt jeg kan.. :P Kan sikkert ta noen "tilstands" bilder, hvis det er ønskelig. :)

 

Edit: glad den står tørt inne på låven nå. Det regner relativt kraftig nå.. :rolleyes:

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beholdt skilt. Bil uten skilt er tung å selge. Har du veteranfirsikring?

 

 

Har det ja. vurderer litt frem og tilbake. :rolleyes: Det er jo egentlig et godt poeng det med at det blir værre å selge. Men det får kanskje ikke blitt så mye værre enn det har vært.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv BOING en periode i steden for BUMP

 

:lol: Vet ikke om forskjellen er så stor egentlig.. For 19000 kan man få en råtten ex-mill med gåen toppakning. Her kan man få en ærlig bil (ikke noe tectyl som gjemmer rust) som har gått 62000 med kjempebra drivverk og motor, og ramme uten råte. Ok, den har litt rust i fotbrønnene, men er det så vanskelig å sveise da?... :P

 

Og ikke minst: ALT ELEKTRISK VIRKER B)

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...