Gå til innhold

Defenderdører fra England


Kvammen

Anbefalte innlegg

Jeg er en smule lei av at det drysser rust ut av bilen når jeg åpner døren og at "dørstokken" har et lag med løsrust liggende til enhver tid og vurderer nå å investere i nye dører på begge sider.

 

I går sendte jeg en forespørsel til Astree Landrover om hva de skal ha for nye dører. Svaret ligger her idag.

 

The costs are:

 

Front row: £410.00 plus vat @20%

Second row: £450.00 plus vat @20%

Rear door: £325.00 plus vat @20%

 

If you order a quantity of doors we offer % discount and if you have a vat number then it would be zero rated.

 

The doors are sent via a specialized packing and shipping agent to ensure safe arrival.

 

They all come with hot dipped galvanized frames and in the case of second row doors they have galvanized skins too

 

Høres ikke dette interessant ut? Jeg tror jeg er rimelig klar til å investere, men tenkte det kanskje kunne være flere som er i samme situasjon som meg. De leverer forresten alle typer Land Rover-dører og galvaniserte torpedovegger (sikle)

 

 

dumt spørsmål men er prisen for ei dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

..frakt fra usa på ei dør vil sannsynligvis overgå prisen på ei dør inkl frakt fra england.

 

let heller på ebay.co.uk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt spørsmål men er prisen for ei dør?

 

Ikke dumme spørsmål, vet du. Ikke i dette forumet. :)

Det er for ei dør ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste melding fra Ashtree:

 

"With regards to payment it would be more beneficial all round if one payment could be made. This will reduce bank charges made for the payment plus the exchange rate but if you prefer to make individual payments then that is fine.

 

I need a break down of the order with the relevant address as I will have to get you a price on shipping. We will need to see if again it work's out cheaper to send it as one package or not.

 

The Series doors are lift up handles and the defenders are push button and come as bare doors. (Frames & skins only)

 

As Norway is not part of the EU there will be no VAT on your purchases

 

I don't keep the quantity that you are looking for in stock but once I have the order I should be able to deliver within a 2 week turnaround 3 weeks at the maximum."

 

Med andre ord åpner hun for at ordren kan splittes opp for leverin et par-kanskje tre steder for videre fordeling. Er det noen som har anledning til å stille opp for mottak av dører på Østlandet om det skulle bli aktuelt?

 

Jeg vil gjerne også ha PM fra den enkelte om hvor mange og hvilke dører som er ønsket slik at jeg kan sette opp en forhåndsordre.

 

Nummer tre, og den vanskeligste biten? Hvordan skal vi gjøre det med betalingen? Det ser ikke ut for at hun vil ta imot betaling fra den enkelte, men ønsker en innbetaling. Ettersom det ser ut som om vi snakker om ca 20 dører synes jeg ikke jeg kan gå inn og forskuttere slike beløp. Forslag? De som vil ha dører kan betale pengene til meg når forhåndsordren er bekreftet av Ashtree slik at alt kan kalkuleres ut og fordeles. Det vil jo komme tilleggskostnader, men det kjenner jo alle som handler med England til. Kom med kommentarer til hvordan vi kan fikse dette slik at ingen taper, men alle vinner på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det slik med fanger bestilling.

Alle som ville ha måtte bekrefte det de ønsket. Dette sendte jeg til leverandør og fikk priser inkl frakt.

Dasendte jeg den enkelte en beløp som jeg kom på slik:

((Fangerpris+ del av frakt) x valutakurs)x 1.25= Pris in til Norge.

Jeg sendte folk ut dette med konto nr og en dato som var 'cutoff'.

Etter dette de som hadde betalt fikk fanger, de som ikke fikk ikke. Jeg overførte da en sum til leverandør,

og betalte MVA faktura. Tror jeg bommet med 76Nok totalt. blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne ta imot dører for viderefordeling på Sørlandet. (Søgne)

Dersom dette er av interesse.

 

Støtter forslaget qcnr.

Jeg hadde aldri gjort dette uten forhåndsbetaling. Dersom du er i tvil ta litt godt i. Det er lettere å betale tilbake dersom du sitter igjen med for mye, enn motsatt.

 

mvh

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fornuftig måte å gjøre det på, qcnr. Det burde jo ikke være noe problem i ettertid å regne ut hvor mye den enkelte skal ha tilbake om man har betalt for mye. All dokumentasjonen på kostnadene vil jo være enkelt å forevise.

 

Og Jarle, ypperlig at du tilbyr evt. mottak. Nå setter jeg igang med hovedopptak av bestilling. Når jeg vet hvem som skal ha hva, hvor de skal i landet osv. sender jeg bestillingen til England. De regner ut totalkostnad ut fra hvor de skal sendes og deretter får jeg inn pengene fra den enkelte og effektuerer bestillingen. Høres ikke det greit ut?

 

Dørene leveres uten innmat og dørhåndtak så alt det må man sørge for selv. Det er bare innvendig ramme og utvendig "hud". Jeg kommer til å sette opp en privat bestilling på det meste av klips, lister etc. slik at det omtrent bare er vindusheiser, vinduer og dørhåndtak som må flyttes over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skjønt at det er lift handels på seriedører. men er det da kun skyveglass?

 

de plasthandakene bare fryser så hadde vært bra med lift handels og sveieveglass

Du må regne med at det er Seriedører og at du evt. må bestille door tops også om de du har er dårlige. Du kan vel bruke Defenderdører, men da mister du muligheten for å ta av toppene og taket og kjøpre helt åpent. I tillegg trenger du jo da også all innmaten til dørene og nye vinduer. Jeg villa ha kjørt på Seriebildører og evt. kjøpet meg aluminiums door tops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt ut PM til alle de (tror jeg) som har sagt fra at de er interessert i nye dører. Om det er noen som er glemt må de ta kontakt med meg for å bekrefte sin interesse.

 

Tlf. ninifireenseksennisyv eller pr. PM (helst det siste). Sender bestillingen på onsdag antar jeg for å få en pris. Så fordeler jeg kostnadene etter beste evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke det opp. Er det skyvevinduer i de dørene? De selger ikke med vinduer.

Endret av Kvammen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du jammen helt rett i.Hadde sett det, men ikke reflektert over saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ønsker jeg å kjøpe/ overta dørene til noen som kjøper nye i bergen.... lever i troen på at jeg skal klare å fikse de bare jeg har nok tid på meg... :-) så bare ha meg i tankene å send en pm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg så langt fått inn bestillinger på 21 dører som skal fordeles fra to steder: Søgne og Bergen. Den videresendes til Ashtree i kveld så om det er flere som vil være med på bestillingen må de være raske.

 

For å sikre meg at alle som vil ha dører er med på listen kommer her de som har bestilt. Håper det er OK.

 

lafterolf

jarle_bornes

Vik

Espen V

Olav Haavardsholm

Larsframars

TomRH

disco ove

meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne strengen først nå....

Hvis det ikke er for sent vil jeg gjerne bestille 2 dør topper til Ltw. 81mod.

 

Mvh Ivar

(mob 40001490)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne strengen først nå....

Hvis det ikke er for sent vil jeg gjerne bestille 2 dør topper til Ltw. 81mod.

 

Mvh Ivar

(mob 40001490)

 

Jeg slenger de to toppene inn på ordren så regner jeg med at det går fint, jeg skal jo først ha en ordrebekreftelse slik at jeg får vite prisen på hele pakka for fordeling på dere alle.

 

Er det samme dørtoppene på LTW- og Seriebiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...