Gå til innhold

Defenderdører fra England


Kvammen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en mail fra Ashtree på fredag der de fortalte at de hadde sendt ordren videre til speditøren for å få regnet ut shippingkostnadene. Håper de er klare snart.

 

Jeg er litt utålmodig før sommer og så videre. Når jeg får den kalkylen regner jeg ut kostnad for den enkelte og sender ut beløpene til forhåndsbetaling. Håper dere er tålmodige, det er vanskelig å pushe på dem, men jeg sender en mail i morgen for å høre hvordan det går. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er bra. Mine henger også på plass enda, men jeg skal ikke underslå at jeg gleder meg til å få meg nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynner å bli skeptisk til det firmaet som jeg hadde tenkt å bestille de dørene fra... 27. mai fikk jeg mail fra dem om at de hadde sendt forespørselen videre til speditøren for å få fraktprisen på bestillingen. Siden har jeg ingenting hørt.

 

Med to-tre ukers leveringstid pluss en lite entusiastisk forhandler og shippingagent kan vi fort måtte vente både vinter og vår før forsendelsen er på plass her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt proactiv? :rolleyes:

Reise bort å hente dem? Skal sende de en mail og se hva som skjer da. Det hadde nå vært greit å ha nye dører til vinteren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt er at de har vært på bulkhead-henting nedi verden, kanskje Spania? De skal sjekke med speditøren og om det blir for dyrt kommer de selv over med materiellet. Mener å huske at de hadde antallet bakdører og second rowdører på lager, mens first row var litt short. Husker ikke hvordan det var med Seriebilstoffet, men fortsettelse følger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høøøøøy. Såg denne nett no. E eg for sein.

Jeg er redd for det, men vi får se. Hva trenger du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe sted i Oslo/sentralt Østlandsområde som kan ta imot ca. 25 assorterte dører til Defender/Seriebiler for videre fordeling i øst og vest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå nærmer det seg, forsendelsen vil bli delt i to. Tror jeg får nøyaktig pris i morgen, skal kalkulere i helgen. No vert det spanande! Det ble jo ei røys med dører og et par dørtopper. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er klart for levering fra England på første runde, er de bakre sidedørene begge sider, bakdørene, LW dørtoppene og Seriedørene uten dørtopper. Prøver å regne ut hva hver enkelt skal betale. Jeg har fått bekreftet fra Tollvesenet at det bare skal betales moms på varepris og frakt. Regner ut sånn ca hva hver enkelt skal betale og sender beskjed.

 

Etter avtale med Ashtree betaler vi bare for en forsendelse av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-mailserveren min er nede etter oversvømmelsen i Køben så om det er noen av dere som har bestilt dører som prøver å sende meg mail så vet jeg ikke når den er oppe og går igjen. Bruk dagdotkvammenættnafdotno så skal jeg ihvertfall svare som best jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg burde vite bedre. Men den står tydeligvis i København et sted. Ser ut som om jeg mistet noen mail, men det overlever jeg vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Handla ny bakdør til deffen på ebay, bellig og ser bra ut.. og helt rustfri. Hvilke forebyggende tiltak bør man behandle den med for at ikke brunmakken skal få så godt tak i denne med en gang? Har dere noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla ny bakdør til deffen på ebay, bellig og ser bra ut.. og helt rustfri. Hvilke forebyggende tiltak bør man behandle den med for at ikke brunmakken skal få så godt tak i denne med en gang? Har dere noen anbefalinger?

 

 

Her er det mange metoder og kjærringråd :)

Beste er vel å pusse ned til matt metall, syregrunne og lakke med flere lag lakk.

 

Jotun operer med rust trekanten:

 

 

..........................Oksygen

 

 

 

 

Fuktighet ________________ Rustbart matriale

 

 

 

Fjern en og det ruster ikke.

Lakk vil fjerne tilgangen på oksygen og fuktihet. Men da kreves det fler lag. Sørg for at overflaten er ren og tørr før du lakker :)

 

Lakk har holbarhet på 5-10 år. Da vil porer i lakken slippe igjennom oksygen og fuktighet og det vil ruste under lakken. Livsløpet kan forlenges med polering eller lakkforsegling.

 

 

Er et rust der nå så er Brunox ett bra alternativ. Brukt det selv med ok resultat. Brunox er nesten som den gamle rustmelken og man trenger ikke å få metallet helt bart før man påfører.

Endret av Larsframars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døra er brand new, ikkeno rust å slipe bort. Den er grå grunnet med noe som jeg mener er syregrunning, så det ser bra ut. Det jeg tenker på er behandling av ei helt ny dør. Bør man eksempelvis borrre noen hull i stålramma for å komme til å behandle de vanligvis ubehandlede kanalene innvendig med noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første forsendelse er betalt, så da begynner arbeidet med å få inn pengene til neste runde, fordørene til Defenderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne meldingen fra Ashtree like over helgen. Det ser ut som om sommerferien til galvaniseringsverkstedet kom i veien for oss. Nå satser de på å sende allt i en forsendelse.

 

"Thank you for the latest news regarding the collecting of the payments for the second part of the order.

 

It seems that despite our best efforts we will miss the deadline with our galvanisers before they go on their Summer vacation so it looks likely that we will all have to exercise a little patience before we can fill both orders and you can receive them. I am afraid it is that old problem of timing.

 

I would much rather send you the full shipment and it is simply much easier for you and for those who have paid and who are receiving their doors to get everything they want at the same time. We currently have two thirds of the first shipment in hand and half of the second one.

Thank you for letting me know that you are now collecting the money for the second shipment but please can you hang on to this until I give you further instruction that things are moving again at our end.

 

We will continue to work hard to bring the rest of the orders together and keep you informed of progress as soon as we get it.

 

I hope you appreciate my honesty. Whilst we make these doors the galvanising is something we have to out source and the minute you have to rely on others you are occasionally at their mercy.

 

I hope all is well with you and I will keep in touch promptly."

 

Alle dere som sitter og venter på pakke fra Ashtree, dørene kommer om ikke så brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...