Gå til innhold

Defenderdører fra England


Kvammen

Anbefalte innlegg

Jeg er en smule lei av at det drysser rust ut av bilen når jeg åpner døren og at "dørstokken" har et lag med løsrust liggende til enhver tid og vurderer nå å investere i nye dører på begge sider.

 

I går sendte jeg en forespørsel til Astree Landrover om hva de skal ha for nye dører. Svaret ligger her idag.

 

The costs are:

 

Front row: £410.00 plus vat @20%

Second row: £450.00 plus vat @20%

Rear door: £325.00 plus vat @20%

 

If you order a quantity of doors we offer % discount and if you have a vat number then it would be zero rated.

 

The doors are sent via a specialized packing and shipping agent to ensure safe arrival.

 

They all come with hot dipped galvanized frames and in the case of second row doors they have galvanized skins too

 

Høres ikke dette interessant ut? Jeg tror jeg er rimelig klar til å investere, men tenkte det kanskje kunne være flere som er i samme situasjon som meg. De leverer forresten alle typer Land Rover-dører og galvaniserte torpedovegger (sikle)

Endret av Kvammen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det høres intressant ut. Hvor mange dører måtte til før det ble rabatter?

 

Etter å ha byttet dørhengsler fant jeg ut at høyredøra ikke er like pen inni som på utsiden :(

Venstredøra synger på siste verset også før rusten tar overhånd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke det opp, det kan jo være snakk om en "rabattstige". Også det her med VAT, vi skal vel ikke betale det som er i non-EU land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med noen av dørene jeg og.

Kommer de da uten håndtak, lister, låser,vinduer og hengsler? -Er det en grei sak å bytte? (Må vel en tur til lakkerer først)

Selger de bare to og to eller kan en høyre bakdør slenge seg på bestillingen?

Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

They all come with hot dipped galvanized frames and in the case of second row doors they have galvanized skins too

 

Bakdørene er altså galva stål rund baut, istedenfor lakket stål + alu.

 

Det høres ikke dumt ut. Dørene i andre seterad trenger nytenking.

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke hva som kommer med dørene. Antar egentlig at det bare er nakne døra slik at man må flytte over alt selv, men vi får se hva de svarer. Lurer litt på hvorfor de ikke galvaniserer dørbladene på fordørene? Forstår det slik at man kan bestille enkle dører om man ønsker det, ja. Prisene må man anta er pr. dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorfor de ikke galvaniserer dørbladene på fordørene?

Det er vel fordi de er i aluminium......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en PM til Dråget (Frode) her på forumet, jeg tror han vil være interessert i dette... :rolleyes:

Jeg og! Jeg og!

 

Dørene på JoHanne har vært "tvilsomme" en god stund. Høyre bakdør er gjennomrustet i "knekken", men alle må skiftes ut når jeg først setter i gang. (Og hvis bakdøra kommer med helt skinn (slik som de nyeste), og ikke delt under bakruta, er jeg klar for å bytte den også.)

 

Men Gaute sier at hvis det er mulig å få dørene mest mulig komplette, tjener vi masse timer på å slippe å flytte over saker og ting - og ikke minst stadig nye "justeringer" (og irritasjoner) på å få det hele til å passe. Her er det tydeligvis veldig individuelle mål ute og går.

 

EDIT: Spesifikajon på hva jeg ønsker å ha med på fellesbestilling.

Endret av Olav Haavardsholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det er trykknappdører, ja. Dette begynner å dra seg til, ser ut som om det kan nærme seg 20 dører. Regner med at rabattavtale forutsetter sentral levering, men jeg skal høre hvordan vi kan ordne det. Når jeg har fått alt klart med info. om leveringstid, VAT, hva som leveres med osv. så må jeg vel legge ut beskjed slik at de som ønsker det kan send meg en lemding om hva den enkelte vil ha. Har jo heller ikke lyst til å legge ut 80-90 000 så vi må vel finne en løsning på det spørsmålet også. Regner med at de vil ha forskuddsbetaling.

 

Payment Methods

 

Payment is by cheque, bankers draft, postal order made payable to Ashtree Landrover International. Bank Transfer (account details on request) and we also have a Paypal facility. A deposit is required of 30% of the total cost of the order or payment in full at time of order.

 

Kanskje hver enkelt kan betale inn på ordrenummer direkte til Ashtree. Det hadde jo vært det enkleste. Norske avgifter vil vi så kunne fordele oss imellom etterpå.

 

Forresten, om det er noen andre som føler seg kallet til å arrangere det hele så gir jeg gjerne fra meg tømmene :)

Endret av Kvammen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går inn på Samaras sider (det ser ut som om det er de som produserer dem) så står det bare trykknappdører der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Viktig emne dette her, ikke mye igjen av dørene mine...

 

For å ha noe å sammenligne med: Jeg fikk disse prisene fra Famous Four for noen uker siden:

1 X FF001088 LH FRONT DOOR 275.00

1 X FF006474 RH FRONT DOOR 275.00

1 X FF001106 LH REAR DOOR 285.00

1 X FF001105 RH REAR DOOR 285.00

PALLETISED DELIVERY TO NORWAY 245.00

 

The total cost of the four doors including delivery to Norway would be

1,365.00 GBP.

 

All prices exclude UK V.A.T. which is not charged on goods directly

exported from the EC.

Import duties and customs clearance charges may be payable - please

check with your local customs office.

 

Regner med dette er standard dører. Aluminium skinn på ikke galvaniserte stålrammer. Sannsynligvis også uten innertrekk og vindu. Det ble litt dyrt for meg akkurat nå, så jeg har ikke brydd meg med å sjekker mer detaljer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert for standard dører, kan få de uten galvanisering fra Ashtree også til omtrent samme prisen som du har her. For min del satser jeg på galvaniserte rammer, ser jo at rust og annen gørr kommer ganske fort og jeg hadde håpet å bli kvitt slik "for godt" :)

 

Enig i at det blir mye penger utav slikt, det var derfor jeg håpet at et skikkelig kvantum ville kunne gi en god pris og med lav kurs kan jeg endelig bli kvitt det problemet med dørene. Skulle bare hatt råd og tid til å skifte til en galva bulkhead også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp fått følgende beskjed fra Ashtree:

 

As far as discount goes. Two pairs attract a discount of 5 %. Three or four pairs attract a discount of 7.5%. Five pairs and above attract a discount of 10%. If you made a very large order in excess of 10 pairs we offer 12.5% any thing above and beyond we would offer 15% as a maximum

 

I beste fall ser det faktisk ut som om vi kan nærme oss 15 % rabatt. Venter til over helgen så ber jeg om bestillingsordre fra de som har sagt seg interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Tyskland på ferie neste uke, så jeg tar en titt på Samaras prisliste og finner ut eksakt hva jeg vil ha, og så sender jeg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få med utvendig håndtak +++++i prisen.Jo mer komplett dør,jo bedre.

Det er en smule jobb å få "shimset"opp vinduslister mm.ordentlig.

Ofte kverker du mye deler ved demontering pga rust og krakelert plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen uorginale på min tidligere defender og passformen var bra, men det som var av stål inne døren var kun lakket med transportgrunning så det rustet istykker på få år. Så et tips fra meg er og pusse den vekk og lakke over med noe som holder. Det gjorde ikke jeg og da var det mye kjeks bak dørtrekket når jeg skulle skifte et knust vindu etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...