Gå til innhold

Kryss fra biltema til Def?


Motaba

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilket artikkelnr fra biltema som passer mellomaksel forran og bak på defender 110 TD5?

63-110 eller 63-100? er det samme kryss forran og bak?

 

På Range rover p38a så er det samme kryss som Volvo 144 eller 142, husker ikke helt.

Men vet ikke om det hjelper dere noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilket artikkelnr fra biltema som passer mellomaksel forran og bak på defender 110 TD5?

63-110 eller 63-100? er det samme kryss forran og bak?

Mål dem. 63-110 er 27,0 x 74,6 mm, 63-100 er 27,0 x 81,8 mm, 27 er dametern på lagerkoppen og det andre målet er diameteren på krysset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt Finn Arne, kjedelig å stå der med feil deler når en skal bytte.

 

Finner det noe knotete å måle krysset når det står i bilen. da må jeg eventuelt demontere ett og måle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har Jefe vore på Delelageret :rolleyes:

Til min RRC med automat so er det Biltema 63-110 som passer

63-100 er for store, slik som Vidar opplyser om.

Bergum, dette kunne nok passe deg

ANBEFALE STERKT å sette inn greasenippel FØR kryss monteres, i etterkant er det heller skitt å komme til.

Sinden eg ENNO ikkje :angry: har fått ut fingeren & estillt dobbeltledda, må eg skifte kryss etter ca 5000km. Bilen er "moderate 3" heva" <_< Greaser alle 500km, ca det... :rolleyes:

Har sågar med kun landevegsinnsats klart å rive av eit kryss :o

Bak er alt OK, dvs skal skiftes no som ARB vandrer inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte kryss hos Biltema og monterte glad og fornøyd, men to dager etterpå hadde jeg slakk igjen. Bestilte meg likså godt en ny mellomaksel fra Paddocks, kostet ca 500 kr. Problemet løst så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller ikke det er så lett å få kryss like bra hver gang. Kryssene til Biltema referer til Hardy Spicerkryss. Amerikanske biler og volvo og en del andre bruker de samme kryssene, så det er sikkert lett å få tak i noen med bedre kvalitet enn Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 110 Td5 2006 er det større kryss fremme enn bak. Husker ikke størrelsen, men de skal ligge i en tråd her et sted.

Jeg har 27mmx82mm bak, og 27mmx92mm fremme. Har du eldre enn dette er det mulig du bare skal ha 27mmx82mm.

Iflg Henning ble det et bytte slik at det ble ulike typer på et eller annet tidspunkt.

 

Ronny S

 

 

Fant nettopp ut hva slags kryss jeg satt inn fremme på min.

De heter Neapco og har varenummer 2-4801 (u-joint 1330 neapco with lube)

Husker ikke prisen, men de kostet nok endel mer enn på BIltema. Men ifølge min kjære far som er landbruksmekaniker, så er disse veldig gode.

 

Ronny S

Endret av RonnyS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller ikke det er så lett å få kryss like bra hver gang. Kryssene til Biltema referer til Hardy Spicerkryss. Amerikanske biler og volvo og en del andre bruker de samme kryssene, så det er sikkert lett å få tak i noen med bedre kvalitet enn Biltema.

Eg har kjøpt Biltemakryss og brukt dei i PTO-akslingar til traktor. Dei som eg har fått tak i har fungert fint, so eg trur kvaliteten har vore tilfredstillande i mitt tilfelle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg prøvde 63-100 men det var litt for stort. Det er samme krys som på Triumph TR6 og.

Det gamle krysset som var knust byttet jeg for et år siden. Det var handlet hos EWS.

Etter litt lesing og måling til har jeg vel funnet ut at på P38 må jeg ha 63-110 krysset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Har en defender 90 td5. under kjøring fra Østlandet til krsund merket jeg plutselig en liten vibrasjon, som gradvis ble litt mer fremtredende. Merker den ved gasspådrag fra 60 kmt. Jo mer jeg presser på gassen, jo tydeligere blir romlingen og vibrasjonen. Ikke noe death wobble, men en irritasjon. Forsvinner om man presser in clutch. Merker sanne symptom også på motorbrems. Har byttet et kryss med samme symptom for et par år siden.m. Har med ekstra kryss, men det er kanskje forskjellige størrelser foran og bak? Noen som vet hvilket artikkel nr fra biltema kryssene har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...