Gå til innhold

Deler på nett


Enge

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å kjøpe deler fra FamousFour og få disse sendt som Post restante til Sverige for å ungå MVA.

Spøarmålet er når du sender til Sverige om du da betaler eks. moms?

 

Du har jo lov til å ta in deler moms fritt opp til kr 6000,- hvis du er ute av landet mer en 24t.

 

Ønsker å vite hvordan andre har gjort dette og hva de sparer på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler VAT, Engelsk mva, og du sparer differansen mellom Norsk og Engelsk avgift. Kjøreturen må være kort skal dette lønne seg. Jeg betaler heller 25% til den Norske velferdsstaten, som er den samme som utbetaler trygd den dagen jeg trenger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med å kjøpe deler fra FamousFour og få disse sendt som Post restante til Sverige for å ungå MVA.

Spøarmålet er når du sender til Sverige om du da betaler eks. moms?

 

Du har jo lov til å ta in deler moms fritt opp til kr 6000,- hvis du er ute av landet mer en 24t.

 

Ønsker å vite hvordan andre har gjort dette og hva de sparer på dette.

For varer som koster mer enn 200 kroner vil du spare både fortollingsgebyr og ikke minst tid hvis du får ordren din sendt til Posten i Sverige. Varer som skal tollbehandles blir liggende ca en en uke på på tollageret i Norge før de sendes videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varer som skal tollbehandles blir liggende ca en en uke på på tollageret i Norge før de sendes videre.

 

Bestiller du fra f.eks Paddocks til Norge, så ligger ikke varene på noe lager nei...

 

Ved morgenbestilling på mandag fra Paddocks, har jeg alltid hatt varene mine senest på fredag ettermiddag...

 

Du betaler heller ikke toll på bildeler, men vanlig moms som du må betale på alt annet her i landet..

Endret av ghhoel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller du fra f.eks Paddocks til Norge, så ligger ikke varene på noe lager nei...

 

Ved morgenbestilling på mandag fra Paddocks, har jeg alltid hatt varene mine senest på fredag ettermiddag...

 

Du betaler heller ikke toll på bildeler, men vanlig moms som du må betale på alt annet her i landet..

"Tollbehandling" er ikke det samme som "toll". Sendinger som tollen tar til sjekk/tollbehandling blir opp til én uke forsinket pga dette. Jeg har opplevd det selv, og Posten bekrefter at det er riktig. Hvis godset sendes med DHL, TNT eller et annet budfirma tar disse flere hundre kroner i tollbehandlingsgebyr.

Det er ikke uten grunn at f.eks. LRSeries IKKE vil sende varer til Norge. Poste restante til Strömstad er OK, noe jeg har benyttet meg av flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som VAT på øya er 20% sparer man altså 5% på MVA/VAT. 100-150 i utleggsgebyr(for forskudd på MVA og behandling av tollpapirer) er normalt hos TNT og UPS.

 

Man kan råke borti en stikkprøve fra tollvesenet, men det har jeg kun opplevd 1 gang. Tok 2 dager ekstra.

At LRSeries ikke sender til Norge er ene og alene for at vi ikke er med i EU. Ikke for at det er vanskelig/dyrt å sende til oss...

 

Jeg har faktisk opplevd at TNT ikke godtok Poste Restante som en godkjent addresse. De mente det var Post boks, og sendte pakken tilbake til england. Dette helt uten å kontakte selger eller meg. Det ble et herlig krøll å nøste opp, og få selger til å godta retur uanmeldt, uten re-stock gebyr m.m..

 

Så da blir det pakke på døra her hjemme.

For noen hundrepaller gidder jeg ikke å kjøre over grensen.

Endret av Torgeir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende ting poste restante med noe annet en posten, det et selvfølgelig ikke mulig. Post er noe som går med posten, og ikke et budfirma. Skal man sende tyngre gods til Sverige, må man ha en adresse den kan leveres til.

Å få ting sjekket i tollkontroll har hendt meg mange ganger. Jeg får bare sendt ting som er merket med verdi <200 kr. til min hjemmepostadresse, og slike sendinger er nok Tollvesenet veldig oppmerksomt på. En uke forsinkelse er ikke uvanlig. Pakken blir åpnet for å sjekke innholdet, og dersom det ligger bevis på at verdimerkingen av innholdet er feil inni pakken, da blir det tilleggsgebyr.

Men å reise lange veier for å hente varer på Posten i Strömstad, det lønner seg neppe hvis man ikke har andre ting å utrette der samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...