Gå til innhold

Kjerra mister kraft og gul motorlampe lyser


Torsen

Anbefalte innlegg

Skulle ut en tur og måtte rekke noe i jobb øyemed. Så klart akkurat da så mistet bilen all motorkraft og den gule motorlampa begynt å lyse. Da jeg stoppet inn til siden så gikk den helt normalt på tomgang. Prøvde å gi gass men ingenting skjedde. Men plutselig kom den og og lampa slukket. Dette skjedde 3 ganger innen jeg kom frem. Etter noen timer når jeg skulle hjem igjen så var alt normalt. Hva kan dette være? Er litt skeptisk til å kjøre for langt nå gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn etter om du har noen sprekker i de store slangene framme i motorrommet.

 

Madammen måtte stoppe med gult varsellampe her i går. Det var forøvrig litt svart røyk når man ga gass.

 

Etter en liten inspeksjon fant jeg en 5 cm sprekk/hull på den lange slangen til intercooleren.

 

Har foretatt en nødrep. med vulktape og racetape til de nye slangene kommer. Svartrøyken forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at det er dieselpumpen ja. Siden det var helt dødt. Nesten som at gasswiren var røket. Men det er det jo ikke på denne bilen.

Da må jeg en tur ned i dieseltanken, og det er ikke lett når man har varebil. Men i mai så er bilen 10 år. Vurderer å rive ut hele veggen og gulvet og regge den om.

 

Men nå lister det seg opp med regninger; nye sommerdekk x 4, forsikringer x 3, dieselpumpe, service, sikkerhets-seler til baksete og sikkert noen hundrelapper til biltilsynet <_< Blir dårlig med utepils i vårsola da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestill for guds skyld pumpe fra england til ca 600,- og ikke kjøp fra Mekonomen, som jo også har Pierburg pumpe til ca 3000,-. Du må jo også finne ut hvilken av pumpene som er gåen. Jeg hadde heldigvis den med remote pumpe som sitter sammen med dieselfilteret, og slapp dermed ganske billig unna. Det er også en høytrykkspumpe som sitter i motoren, samt en løftepumpe i motorrom, eller i tanken (sistnevnte deler funksjon med giveren). Tror faktisk skillet gikk mellom 2001 og 2002 model for om du har løftepumpe i motorrom, eller remote slik som jeg...? om du ikke har pumpen i høyre, bakre skjermhus, har du både en løftepumpe i motorrom og i tanken...

 

Jeg kan gjerne bistå litt her om du har behov for det!

 

Lykke til og pilsen kan sikkert vente til det er godt og varmt ute :rolleyes:

Endret av davidbirger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte krype til korset og kjøpte fra Mekonomen, da jeg ble stående ute på en landevei på bøggda (Nes i Hedmarken), og trengte derfor denne raskt! Min bror kom kjørende med den og den kosta 3000,-. Men det var den som sitter i bakhjulet og motsvarer vel kanskje løftepumpen som sitter i motorrommet på din. Du finner raskt ut om du har pumpe i tanken ved å sjekke om du har 2 eller 4 pinner på kontakten der. Om du har 2 er det kun en giver der og ikke pumpe!

 

David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...