Torsen Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Skulle ut en tur og måtte rekke noe i jobb øyemed. Så klart akkurat da så mistet bilen all motorkraft og den gule motorlampa begynt å lyse. Da jeg stoppet inn til siden så gikk den helt normalt på tomgang. Prøvde å gi gass men ingenting skjedde. Men plutselig kom den og og lampa slukket. Dette skjedde 3 ganger innen jeg kom frem. Etter noen timer når jeg skulle hjem igjen så var alt normalt. Hva kan dette være? Er litt skeptisk til å kjøre for langt nå gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Ta ut pluggen på luftmassemålern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Og ta en tur innom et verksted for å få koblet den til en datamaskin som søker opp hva som er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davidbirger Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 kan det være kamsensoren? eller at turboen tuller med deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Habiac Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Kjenn etter om du har noen sprekker i de store slangene framme i motorrommet. Madammen måtte stoppe med gult varsellampe her i går. Det var forøvrig litt svart røyk når man ga gass. Etter en liten inspeksjon fant jeg en 5 cm sprekk/hull på den lange slangen til intercooleren. Har foretatt en nødrep. med vulktape og racetape til de nye slangene kommer. Svartrøyken forsvant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davidbirger Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) har du forresten skifta dieselpumpen i det siste! Var litt sånn med min også før den til slutt takket for seg! Endret 14. april 2011 av davidbirger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torsen Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Mistenker at det er dieselpumpen ja. Siden det var helt dødt. Nesten som at gasswiren var røket. Men det er det jo ikke på denne bilen. Da må jeg en tur ned i dieseltanken, og det er ikke lett når man har varebil. Men i mai så er bilen 10 år. Vurderer å rive ut hele veggen og gulvet og regge den om. Men nå lister det seg opp med regninger; nye sommerdekk x 4, forsikringer x 3, dieselpumpe, service, sikkerhets-seler til baksete og sikkert noen hundrelapper til biltilsynet Blir dårlig med utepils i vårsola da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davidbirger Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) bestill for guds skyld pumpe fra england til ca 600,- og ikke kjøp fra Mekonomen, som jo også har Pierburg pumpe til ca 3000,-. Du må jo også finne ut hvilken av pumpene som er gåen. Jeg hadde heldigvis den med remote pumpe som sitter sammen med dieselfilteret, og slapp dermed ganske billig unna. Det er også en høytrykkspumpe som sitter i motoren, samt en løftepumpe i motorrom, eller i tanken (sistnevnte deler funksjon med giveren). Tror faktisk skillet gikk mellom 2001 og 2002 model for om du har løftepumpe i motorrom, eller remote slik som jeg...? om du ikke har pumpen i høyre, bakre skjermhus, har du både en løftepumpe i motorrom og i tanken... Jeg kan gjerne bistå litt her om du har behov for det! Lykke til og pilsen kan sikkert vente til det er godt og varmt ute Endret 15. april 2011 av davidbirger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torsen Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Hvor kjøpte du pumpa di David? edit: mener å huske at min sitter i tanken. Endret 18. april 2011 av Torsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davidbirger Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 jeg måtte krype til korset og kjøpte fra Mekonomen, da jeg ble stående ute på en landevei på bøggda (Nes i Hedmarken), og trengte derfor denne raskt! Min bror kom kjørende med den og den kosta 3000,-. Men det var den som sitter i bakhjulet og motsvarer vel kanskje løftepumpen som sitter i motorrommet på din. Du finner raskt ut om du har pumpe i tanken ved å sjekke om du har 2 eller 4 pinner på kontakten der. Om du har 2 er det kun en giver der og ikke pumpe! David Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.