Gå til innhold

Gml medlem -Ny bil.. RRS


GeirJ

Anbefalte innlegg

Hei LR venner:-)

Har nå gjordt noe som ikke var veldig sannsynlig for få år sia.., kjøpt meg ordentlig bil for en sum en får nesten 2 NYE menneskebiler for...:-)

-Ikke uvanlig at jeg kjøper en bil som var dyr ny!!, men at den forts. er "ny" og forholdsvis kostbar.

Har hatt P38 4,6 i snart 5 år nå., og "lært" meg å bli forelska i denne delen av LR familien,(M god forumhjelp). "SIKLA" på L322 lenge.

og hatt litt skepsis til å kjøpe en slik med diesel., prøvde jo en P38DSE før jeg kjøpte min HSE. Den undermotoriserte - opplevelsen har jeg nevnt i flere tråder så..-end.

Ble etterhv overbevist om at jg burde prøve L322 m Diesel,/TD6),skulle være en mye bedre match en den gml bmw motoren.., - og var innstillt på dette.

Fikk aldri prøvd...

DA.. -dukket det opp en RRSport HSE 2006 på finn , til en sum uvesentlig over det en må gi for en 02/03 L322.

Ringte selger og fikk forståelse for at mange var intresserte., ergo handle fort! - o sjekke ting i ettertid.. hehe..

MEN, Det gikk bra! Jeg ble bileier av en RRS 2,7 HSE med litt høy km, men eid av finansdirektør i firma som har pendla til Sverige og fulgt opp alle servicer.

D ekstra bra var at jeg fikk tak på en bil med d meste av utstyr:-)

Min har bla, Dynamic response(1 av 5? har dette, dyr option!- "antikrengning" som få kan noe om, men har utrolig betydning for kjøreegensk.),Bakseteunderholdn,Brembo,privacy glas,CCP ++

Tror jeg blir fornøyd:-)

Kommer nok noen spørsmål etterhvert, synd d er få av oss m RRS her..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Det vil bli fler RRS og L322 på forumet etter hvert. Når jeg kom med min P38 var jeg en relativt enslig svale. Nå har enkelte gått videre til neste steg. For øvrig er det mye felles med D3. Og Dynamic Response er ikke så ulik ACE på DII.

 

Ang. Dynamic response. Rent prinsipielt gjør den ikke så mye for kjøreegenskapene. Riktignok holdes hjulvinklene og vektforskyvning litt mer under kontroll, men det er hovedsaklig komfortmessig en merker forskjell. En får inntrykk av at man kan kjøre mye fortere i sving da ubehaget av krengning forsvinner, men det er fremdeles de samme fysiske lovene som gjelder.

Endret av Tore Kjernmoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ny bil.!

 

virelig flotte biler

 

må nok vente på prisfall for min del ....men drømmen lever :rolleyes:

 

 

 

mvh

alfred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har bla, Dynamic response(1 av 5? har dette, dyr option!- "antikrengning" som få kan noe om, men har utrolig betydning for kjøreegensk.),Bakseteunderholdn,Brembo,privacy glas,CCP ++

<_< Fremmedord for meg, jeg kjører Defender :D

... men gratulerer med RRS, får litt sikling av en slik :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulere med ny bil! Nydelige biler - jeg kan tenke meg hvilken du gikk for, den lå ikke lenge i markedet!

 

Min har bla, Dynamic response(1 av 5? har dette, dyr option!- "antikrengning" som få kan noe om, men har utrolig betydning for kjøreegensk.

 

Jeg går ut i fra at du her mener dynamic pack - som er aktivt understell. Dynamic respons er det også på bilen, men det er de ulike terrengprogrammene du kan velge.

 

mvh

 

Vilhelm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulere med ny bil! Nydelige biler - jeg kan tenke meg hvilken du gikk for, den lå ikke lenge i markedet!

 

 

 

Jeg går ut i fra at du her mener dynamic pack - som er aktivt understell. Dynamic respons er det også på bilen, men det er de ulike terrengprogrammene du kan velge.

 

mvh

 

Vilhelm

Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamic response. Rent prinsipielt gjør den ikke så mye for kjøreegenskapene. Riktignok holdes hjulvinklene og vektforskyvning litt mer under kontroll, men det er hovedsaklig komfortmessig en merker forskjell.

 

Jeg har prøvd unnamanøver i stor fart med RRS SC som har DR som standard. 5 stykker i bilen.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at en bil uten hadde mistet kontrollen. Har aldri hørt som mange el-motorer starte på en gang i en bil før! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulere med ny bil! Nydelige biler - jeg kan tenke meg hvilken du gikk for, den lå ikke lenge i markedet!

 

 

 

Jeg går ut i fra at du her mener dynamic pack - som er aktivt understell. Dynamic respons er det også på bilen, men det er de ulike terrengprogrammene du kan velge.

 

mvh

 

Vilhelm

 

 

Feil!

 

Dynamic Response (option/standard) er aktiv påvirkning av stabilisatorstag under frisk kjøring. På 2010-modeller og nyere kan du også få aktive støtdempere.

 

Terrain Response (standard) er de 5 (fra 2010; 6) programpakkene som er optimaliserte for kjøring på ulike underlag.

 

Dynamic Stability Control (DSC) (standard) og innehar bl.a. antiskrens.

 

 

Det er riktig at det ikke er veldig mange biler med Dynamic Response i Norge. DR var option på RR og RRS, unntatt på Supercharged-modellene der det var standard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil!

 

Dynamic Response (option/standard) er aktiv påvirkning av stabilisatorstag under frisk kjøring. På 2010-modeller og nyere kan du også få aktive støtdempere.

 

Terrain Response (standard) er de 5 (fra 2010; 6) programpakkene som er optimaliserte for kjøring på ulike underlag.

 

 

 

Selvfølgelig, beklager. Her gikk det litt fort. Må være nybilsyka som gjør meg lite klartenkt.

 

Tydeligvis berget jeg i hvertfall dagen til en som fikk rope Feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd unnamanøver i stor fart med RRS SC som har DR som standard. 5 stykker i bilen.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at en bil uten hadde mistet kontrollen. Har aldri hørt som mange el-motorer starte på en gang i en bil før! :o

Det kan godt være for systemet har selvfølgelig en effekt. Poenget var at når en bil krenger mye vil en instingtivt dempe hastigheten, men uten krengning er det lettere å tøye grensene for langt og forskjellen er ikke så stor som man gjerne kan bli ledet til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sjokoladefabrikkeieren;

Jeg ROPTE da ikke.... ;)

 

Det er lett å bli forvirret av nye begreper og ørten trebokstavsforkortelser (TBF).

Dynamic Pack har jeg faktisk ikke hørt blitt nevnt i forbindelse med RR / RRS i det hele tatt. Må i så fall være en selgers eget påfunn....

 

Det kan jo hende vi sammen berget dagen til han som i utgangspunktet startet tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen berga nå ja! :D

 

Noen har lurt på bilde, det har jeg brukt ei stund på nå - og gitt opp...

Det har jeg også slitt med før ;) Her kommer en kort veiledning som funker for meg ihvertfall ( finnes sikkert en bedre ).

1.Først må du ha bildet på PC din

2.Ha 2 vindu åpne på forumet.

Det ene på tråden du vil legge inn bildet i, den andre går du til - galleri, forumbilder, der henter du bildet fra pc til forumbilder ( upload )

3.I tråden der du vil ha bildet trykker du på bilde linken, så henter du via det andre åpne vinduet galleri / forum - forum bildet ditt ved å kopiere linken i( share image )hele http adr.

også limer du den bare inn i det feltet som lyser blått i bilde linken i det åpne tråd siden din ( første åpne vinduet )

 

Trikset er å ha 2 vindu oppe på forumet som nevnt - Det funker for meg som sagt.

 

Kanskje noen kan gi deg en bedre ( riktigere )guide i PM.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sjokoladefabrikkeieren;

Jeg ROPTE da ikke.... ;)

 

Det er lett å bli forvirret av nye begreper og ørten trebokstavsforkortelser (TBF).

Dynamic Pack har jeg faktisk ikke hørt blitt nevnt i forbindelse med RR / RRS i det hele tatt. Må i så fall være en selgers eget påfunn....

 

Det kan jo hende vi sammen berget dagen til han som i utgangspunktet startet tråden :)

 

Vel, det var da et utROPsteng etter feil. Men, jeg skjønner deg godt. Jeg trampet i salaten. Egentlig på en helt merkelig måte også. Har vært i bildealinga for å få closet dealen selv i disse dager. Her har dynamic pack kommet opp, og da sauset jeg det sammen med gode gamle terrain respons som jeg hadde på discoen tidligere. Men nok om det.

 

Kult er det i alle fall at bilen ikke krenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har alikavæl litt rett WillyW ;-)

Tror dem kaller det DynamicPack fra 2010(pil t høyre);-) , når bilen både har DR og AS..(gjetning for active suspension) - som Ole Jacob var inne på tidligere i tråden. Mener o ha lest det i nyere brosjyre, og at det kun er std på SC..?

Jeg prøvde L322 D6 før jeg kom over min, Den var mye bedre enn min gml P38 på de fleste områder..,les komfort/lydnivå.., men - føltes "slapp o litt undermotorisert" (langt bedre enn P38 DSE dog), Men den krenget like mye og føltes ikke bedre i frisk kurvetagning. mulig jeg prøvde et bad eksemplar..?

Min nykjøpte RRS med DR er nesten som å kjøre på togskinner i forhold..

Du har også Dynamic Response? Prøvd RRS uten? omså, vært moro å høre "følt" forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også Dynamic Response? Prøvd RRS uten? omså, vært moro å høre "følt" forskjell.

 

Jeg har ikke Dynamic Response. Jeg hadde valget da det til slutt sto mellom to biler, men jeg valgte den uten da den hadde "riktig" farge og var kjøpt ny hos den forhandleren jeg bruker, 1 eiers bil og grei ordning med 2 års bruktbilgaranti.

For å være sikker har jeg også tegnet kasko best forsirking med motor og drivverk. Nå må jeg da være godt sikret.

 

Forøvrig en positiv overaskelse at jeg fikk forsikret sporten 1000 kroner billiere enn min gamle touareg. Sikkert siden det er så mange flotte folk som kjører Land Rover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig en positiv overaskelse at jeg fikk forsikret sporten 1000 kroner billiere enn min gamle touareg. Sikkert siden det er så mange flotte folk som kjører Land Rover :-)

 

Det overrasker meg ikke.

 

At en kjønnsløs touareg behandles mer uforsiktig enn en RRS ser jeg på som en selvfølge....og det gjør nok forsikringsselskapet også.

 

Gratulerer med en fantastisk bil.

Har du prøvd den offroad?

 

Jeg satt på med Christian fra nord i offroadløypa på LRO-treffet i 2009. Selv med gatedekk må jeg si at Sporten VIRKELIG imponerte.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GeirJ

Gratulerer med godt valg !

Jeg fikk akkurat samme røkket som deg i fjord og ble eier av en RRS 2007 mod. Hadde også rimelig mange km. på teller,

men det er rimelig greit når den er fulgt nøye og godt opp siden fødselen. Hadde noen småfeil som leverandør Motorpool

på Høvik fixet fint og greit - og jeg har nå kjørt og samtidig kost meg siden jeg overtok "juvelen" i juni i fjord.

 

Jeg valgte også nettopp dette eksemplaret pga. alt utstyret som du nevner (spes. Dynamic respons / stabilisator og greier).

Jeg har også opplevet en jævelig sleng på tørr asfalt etter en kjempebrems når en "gangster" pælma seg inn foran meg midt

i svingen (Lundensvingen v/Bjerke). Føler at systemet hjalp godt for å unngå å gå rett i autovernet på "kontringen" ?

 

Men - etter 3 stk. Freelandere så tilta det helt, og jeg fikk banken til å sponse meg på anskaffelsen. Før var jeg "bare"

Land Rover entusiast - nå er jeg i tillegg helfrelst RRS entusiast (dyrt men heeeeerlig og gir livsvarig mersmak).

 

mvh

Per V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer med en fantastisk bil.

Har du prøvd den offroad?

 

Jeg satt på med Christian fra nord i offroadløypa på LRO-treffet i 2009. Selv med gatedekk må jeg si at Sporten VIRKELIG imponerte.

 

Eivind

 

Takk for det!

 

Jeg har ikke testet bilen offroad enda. Men det skal jeg vel få testet når anledningen byr seg. Har rimelige store forventninger. Kjørt Disco 3 en min litt offroad og det var intet mindre enn imponerende.

 

Faktisk funka Touaregen også svært godt offroad med luftfjæring og sperrer!

 

WW

Endret av willywonka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...