Gå til innhold

'87 Rayton Fissore Magnum TDI 4x4 (Oslo)


Anbefalte innlegg

Dette er kule biler, og har selv prøvd de, og som du sier er det veldig bra svingradius. MEN jeg har fortsatt til gode å se disse i bruk som daglig bruksbil, og aldri sett en som er "strøken"?? Er det noen grunn til det?

 

Jeg vet at karroseriet er av glassfiber, samt chassis er i stål, og innredningen er i fint utført skinn!

 

Har du bilder av innredningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrudde MYE på dem da de kom til Norge.

Reklamasjoner i bøtter og spann.

noen som har hørt sånt før??

De fleste døde fort og importør ble ikledd stripete drakt for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg oppfattet ikke at det var en salgstråd. blush

 

Bilen er svært spesiell. Innredningen er smakfull i lær og dashbord er virkelig lekkert. Mine problem var relatert til dårlig sammenskruing og jeg vil tro slikt er fikset på så gammel bil. Motoren i min gamle tror jeg var en Iveco 2,4 diesel uten turbo. Dette er biler det er verdt å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnum var en kjekkasbil under jappetiden, en bil for de som syntes GW ble litt vanlig.

Hvis det kun er laget 500 av dem må mange ha havnet i Oslo/Bærum. Var relativt vanlig etter veien mellom Børsen og Bærum en periode.

Helt klart verd å ta vare på. Lykke til med salget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her var det mye aktivitet. Det ante meg at denne ville få oppmerksomhet blant LR-folket.

 

Har ingen bilder av interiøret, men det er ikke pent. Mangler en del småbiter, og baksetet er ikke opprinnelig. Arbeidsmengden er avhengig av hvor pirkete man er, jeg tror du kan få en fin daily-driver etter noen uker med skruing.

 

Hadde en MB G500 en periode, denne med 32-tommere fikk den til å se ut som en lekebil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg har eid en Magnum 4x4 på nitti tallet. Mørk blå med lyst interiør. Morsom bil da og jeg har faktisk fulgt med om det er noen til salgs. Den hadde sine utfordringer, men det var bare importert 44stk til landet i 85 og 86 og du møtte sjelden noen etter veien.

Det ble nevnt her at det var bra svingradius. Den var ikke bare bra, men vanvittig bra, men med gode muligheter for å ødelegge drivknuter og mansjetter. Når jeg bytta drivknuten, fikk jeg fortalt at det var den siste de fant nede i Europa, vet ikke om det var sant. Fantastisk interiør sammenlignet med datidens biler og det er jo fortsatt flott hvis det er vedlikeholdt. Vet ikke om det er noen biler igjen på veien i Norge pr i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...