Gå til innhold

da har ommformeren dauda.


austbø109

Anbefalte innlegg

Jeg har omformer fra clas olshon, med en motstand på 25w 4,7 ohm mellom omformer og coil.

Motstand noe lignende som dette:

http://cgi.ebay.co.uk/25W-4-7-ohm-4R7-Aluminium-clad-Resistor-25-W-Watt-x-1_W0QQitemZ230583414655QQcategoryZ4664QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7876448742439331352#ht_4232wt_905

 

Dette fordi jeg har stiftløs tenningssystem: http://www.mm-4x4.com/britpart-electronic-conversion-kit-2721-p.asp som er meget kresen på volt.

Endret av Boer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte boksen gir ofte 24v før og ved start.

Derfor brenner stifter mm.fort hvis tenning bare står på.

Mens motor går synker den nedover til ca ca 14volt.

Målt på mine og noen kundebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er spørsmålet kvifor har eg ikkje gnist. Der var gnist med exmill fordeleren. Har tatt av den å montert ny. Har prøvd med 2 forskjelige coiler å veit att i alle fall virker

 

Du sjekker da gnist på pluggene? Er stiften riktig justert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir fordeler puls når den roterer?

Det har hendt meg , flere ganger,at det er feil på den nye.

Kabelfeil mest vanlig.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at "omformeren" på exmil er ikke en omformer, men en motstand omtrent tilsvarende coilens indre motstand. Når stiften er åpen, vil du måle ca. 24 V på coilen,(0 V hvis du måler mellom inn og ut på coilen) men når stiften er lukket, vil spenningen dele seg med ca. 12 V på coil og 12 V på "omformer". Dette gjør at coilen aldrig blir belastet med mer enn ca. 12 V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare en loddebolt for å varme opp tinnet og samtidig så tok jeg en nål og pirket det vekk.

(Jeg gjorde dette med fogasseren på arbeidsbenken hvis det har noe å si)

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...