Frode Haaland Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Saturn V (med columbia og the Eagle på hodet) hadde en thrust på 34.000.000 i 1.trinn, 4.400.000 N i 2.trinn, og 1.000.000 i 3.trinn, men der vel ikke smamnlignbart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Saturn V (med columbia og the Eagle på hodet) hadde en thrust på 34.000.000 i 1.trinn, 4.400.000 N i 2.trinn, og 1.000.000 i 3.trinn, men der vel ikke smamnlignbart Jeg tror nok @le er sterkere enn det! Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Ja, du skal ikke se bort fra det. Jeg fikk forresten en "Ring meg" - melding fra Gaute, så jeg er i gode hender Nå er det bare å vente på deler. Paddock er noen raringer, men det skjer tilsynelatende noe. Når jeg ber om bekreftelse på at de har skjønt at jeg skal ha noe mer enn det som finnes i nettbutikken deres så er responsen at jeg får en mld fra PayPal om at jeg må betale for noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Hah! Det gikk lekende lett! :D Jeg fikk delen på onsdag. Torsdag begynte min far og jeg å skru kl 18. Kl 21 så gikk motoren igjen. Jeg fulgte delvis beskrivelsen fra discovery2.co.net, delvis tips fra Gaute. Tipsene fra Gaute gjorde at vi sparte mye tid. Tips fra Gaute: Skru ut deksel under motor, sett på latmannsarm (type solid, IKKE forlenger) på bolt, plasser latmannsarm ca 10 cm fra undersiden av ramme på høyre side (fra førerplass), vri på nøkkelen (ikke start motoren!). Pang en del gangeer, og bolten løsner. Jeg klarte jo å starte motoren i brøkdelen av et sekund da bolten endelig løsnet, så da skrudde den seg for langt ut. Den presset latmannsarmen mot plata jeg heldigvis hadde satt mot radiatoren, og var ikke til å rikke. Løsningen ble å taue bilen baklengs i 1. gir. Da skrudde bolten seg inn igjen... Inn igjen: Sett på bolt på nytt reimhjul (jeg måtte kappe min helt nye 24 kraftpipe for å få den på sammen med momentnøkkelen), skru ut den bolten/pluggen i bellhousingen som skjuler svinghjulet, finn sporet i svinghjulet som er et HAKK (ikke et av de mange hullene i dette). Sett inn et kraftig skrujern og trekk til bolten. Som sagt så er 460 NM nokså mye, men det gikk veldig fint med dette tipset og stor momentnøkkel jeg hadde fått lånt. Nå må jeg løpe. Se bilder under, jeg kan svare og fortelle mer etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Grattis med vel utført arbeid! Ble det stille nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 USJ! Hadde håpa at du laga spesialverktøy for å holde igjen crankshaft damper, sånn i tilfelle jeg fikk behov for å bytte...som ikke har et svinghjul å låse i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Grattis med vel utført arbeid! Ble det stille nå? Stille og stille...men joda, omtrent på nivå med andre vil jeg tro USJ! Hadde håpa at du laga spesialverktøy for å holde igjen crankshaft damper, sånn i tilfelle jeg fikk behov for å bytte...som ikke har et svinghjul å låse i. Sårri! Men det ikke veldig vanskelig design på den jernstanga, så du klarer det nok om du skulle trenge det en dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Får vel sette opp en meterlang, tjukt vinkeljern på handlelista Men når man snakker om sola, så skinner den på månen: Jeg kjører fortsatt rundt med to box-section 2" x 2" jønn baki postbilen...er vel nesten meteren hver av dem...som jeg ikke har bruk for lengre siden jeg aldri hadde bruk for det - kan vel snitte vekk et hjørne i eine enden, slik at det kan passe på crankshaft damper. Simpelthen ELSKER sånt spesialverktøy! Spesielt når jeg finner det når jeg trenger det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Må du altså bytte denne selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Ikke før den ryker, nei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Hehe...vær nå litt mer optimistisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Reparasjonen ser ut til å holde. Jeg syntes jeg ser litt olje på dekselet under motoren, men det kan stamme fra andre steder...håper jeg inderlig. Jeg gadd ikke å bytte sim-ringen på veiva da den var "umulig" å se uten å ta ut radiatoren. Det lekker uansett litt fra et sted lengre bak på motoren, får vel lete litt en dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Jada, det lekker... Festlig. Jeg vet ikke om jeg orker å begynne på dette igjen, tror rett og slett at et verksted skal få gjøre et innhugg i sparekontoen min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hvor er det det lekker? Skal vi ta en kikk i kveld? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Sim-ringen på veiva, foran. Vi sees i ni-tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Jaha!! Så kom det skvikelyder fra min også. Ved start og stop tydelig lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Jeg er tydeligvis ikke alene...men det er utrolig få verksteder som noen gang har hørt om denne feilen. Bytt simring samtidig sier jeg deg bare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1120td5 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Eg og skal gjøre samme operasjonen. Høre lyder når bilen starter og stoppes! Td5en har gått 210.000km . Koster moroa 460 punders eller shillings ? Betalte du moms eller så de ikke på prisen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Jeg kjøpte denne: http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/Engine_Parts/Crankshaft_Damper_-_TD5.html. Moms og hele pakka, bestilte en del annet samtidig. Husk å bestille sim-ring og bolt samtidig. Bolten må du spørre om "manuelt" (e-post, de oppdaget den ikke i kommentarfeltet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1120td5 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Bolten og simringen har jeg bestilt (3x hver) hos en annen leverandør. Cradrocks har en tendens til å glemme av og til . Takk Atle. Jeg har fulgt med hele tiden.... Er det en td5 110 du har jobba med eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Jepp, 2005-modell. Skal du gjøre det selv? I følge LR så tar det fem timer å bytte sim-ringen (for et verksted), så det er allerede gode 5000,- i arbeid så lenge man ikke bor på Østlandet (men da kjører man vel til Sverige). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1120td5 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 No way.... Jeg tar med pils og grillspyd (khebab) og sove under bilen hele natta..skal få det til.. Kanskje fjerne radiatørn ... Har hatt bilen i 4 år besøkt versted kunn en gang. var nok til å skremme meg vekk... kr18000.- (ikke spør hva de gjorde for såå mye penger ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Hehe Ta bilder og fortell om dine erfaringer da. Jeg hadde nok tatt ut radiatoren for å bytte sim-ringen for å være sikker på at den kom inn rett og langt/kort nok inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1120td5 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Definitivt..skal ta masse bilder... (Hørte du klarte å breke 410NM) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 460... Men breke? Som i bæ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.