Gå til innhold

For høye avgassverdier etter EU-kontroll


Sletten

Anbefalte innlegg

Hadde samme problemet med min 200tdi.Kontroløren anbefalte meg dyse rens.Kjørte en tank med dyse rens,og vips:co verdien gikk ned fra 3,5 til 1,35. :lol:

uffern

Hvilket merke dyserens fungerer bra til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping kan ikke fjernes så enkelt. Byttet chip i ECU.

 

Gjelder dette bilen vi diskuterer? I såfall er det greit å vite hvor chippen kommer fra, når den ble montert og om bilen har har hatt problem med å tilfredstille avgassmåling ved tidligere PKK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker et produkt som het Redex som vi brukte for å rense gamle, sotete motorer med i gamle dager. Tror det eksisterer fortsatt. Kunne lett ta livet av en litt sliten motor. Blåste jo plutselig et voldsomt liv i den åreforkalkede maskinen, som egentlig hadde nære fremtidsplaner om pensjonisttilværelse.

 

biggrin.gif

 

 

Omega er anerkjente produkter innen industrien. Men jeg vet ikke om dyserens er å foretrekke på TD5. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TD5 har dyser som alle andre vanlige dieselmotorer.

Det er vel en sannhet med mortifikasjoner...hva er egentlig en "vanlig" dieselmotor?

 

200tdi har vel 200bars dyser som åpner vha fjærbelatning et trykk som er levert fra ei egen pumpe, mens TD5 har dyser med pumper og fjære som leverer noe sånt som hhv 1500 bar og 1750 bar avh av modell. Altså to vidt forskjellige prinsipp og funksjonalitet og trykk osv.

 

Hvorvidt disse forskjellene har betydning ifht bruk av dyserens, som er problemstillingen her, er noe helt anna som kanskje noen voksne kunne svare på, men ut fra forskjellene mener jeg det ikke i utgangspunktet er gitt at dyserens, 2 takts olje osv fungerer på TD5 selv om det virker på helt andre motorer bygd på helt andre prinsipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...