Christoffer S Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg bestilte med en aksling med drev på til pumpa sammen med noe annet her en gang. Spøsmålet er bare om jeg trenger noe mer i samme slengen eller om det er noen tips for og få opp trykket.Tenkte og ta ned bunnpanna og sjekke oljesila også. Har ikke skrudd opp pumpa enda, men tenkte å spørre før jeg ødelegger alt for mye Slik det er nå ligger trykket på +- 1 bar uansett turtall og oljelampa lyser i perioder. Bilen er ikke i daglig bruk og blir ikke kjørt mye i den tilstanden ... Tikker litt i ventiløfterne med det trykket naturligvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Er det orginalmotorn du har? Hvis du har en gammel V8, så hadde den en dårligere oljepumpe. Drevene var lavere. Det finnes nå et kitt med større drev og en tilhørende spacer. Mener det øker kapasiteten me 25-30%. Du kan også ha en slapp/sliten fjær i pumpen. Er trykket høyere når mototen er kald? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer S Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Er det orginalmotorn du har? Tja. Tror den må være byttet siden bilen er 1972 og motoren har 9:35 kompresjon og lange plugger. Det finnes nå et kitt med større drev og en tilhørende spacer. Hvor får man i tilfelle kjøpt det ? Du kan også ha en slapp/sliten fjær i pumpen. Er det bare og dra ut fjæra litt i lengde eller må den da byttes ? Er trykket høyere når mototen er kald? Nix Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 F.eks Her men sjekk at du har gammel motor, Tror jeg ville byttet ut fjæra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer S Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Sist jeg søkte på motornummeret mitt på nettet fikk jeg opp dette 11A00001A SD1 auto 9.35:1cr 1976-1987 Det vil vel si at jeg er utenfor den faresonen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harrymann Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Driv du og skru i snøen nå, nå som tempen ute er oppe ved frysepunktet Harrymann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Harrymann.Du er blitt en py.. Har man lyst,og kropp,er det ikke været som stopper oss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer S Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Driv du og skru i snøen nå, nå som tempen ute er oppe ved frysepunktet Harrymann Nix. Har ikke begynt enda. Måtte bare forhøre meg litt først... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harrymann Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Harrymann.Du er blitt en py.. Har man lyst,og kropp,er det ikke været som stopper oss. Neida, neida. Jeg ligger selvfølgelig på snø'n og skrur på deffe'n utafor garageporten mens Ozosondreper'n får stå inne i varmen Harrymann Endret 27. februar 2011 av Harrymann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer S Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Neida, neida. Jeg ligger selvfølgelig på snø'n og skrur på deffe'n utafor garageporten mens Ozosondreper'n får stå inne i varmen Hmmm. Da var det jammen varmt ute den dagen vi skifta varmeapparat på Defenderen din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer S Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Da er dette altså grei skruing ? Ingen kjente fallgruver når man åpner pumpa. Trenger man noen pakning eller klarer det seg med pakningsilikon el.l. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.