Gå til innhold

Oljtrykk 3,5 V8 forgasser 9:35 komp


Christoffer S

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte med en aksling med drev på til pumpa sammen med noe annet her en gang. Spøsmålet er bare om jeg trenger noe mer i samme slengen eller om det er noen tips for og få opp trykket.Tenkte og ta ned bunnpanna og sjekke oljesila også. Har ikke skrudd opp pumpa enda, men tenkte å spørre før jeg ødelegger alt for mye :rolleyes:

 

Slik det er nå ligger trykket på +- 1 bar uansett turtall og oljelampa lyser i perioder. Bilen er ikke i daglig bruk og blir ikke kjørt mye i den tilstanden ...

Tikker litt i ventiløfterne med det trykket naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det orginalmotorn du har? Hvis du har en gammel V8, så hadde den en dårligere oljepumpe. Drevene var lavere. Det finnes nå et kitt med større drev og en tilhørende spacer. Mener det øker kapasiteten me 25-30%. Du kan også ha en slapp/sliten fjær i pumpen. Er trykket høyere når mototen er kald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det orginalmotorn du har?

Tja. Tror den må være byttet siden bilen er 1972 og motoren har 9:35 kompresjon og lange plugger.

Det finnes nå et kitt med større drev og en tilhørende spacer.

Hvor får man i tilfelle kjøpt det ?

Du kan også ha en slapp/sliten fjær i pumpen.

Er det bare og dra ut fjæra litt i lengde eller må den da byttes ?

Er trykket høyere når mototen er kald?

Nix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harrymann.Du er blitt en py.. :rolleyes:

Har man lyst,og kropp,er det ikke været som stopper oss.

 

Neida, neida. Jeg ligger selvfølgelig på snø'n og skrur på deffe'n utafor garageporten mens Ozosondreper'n får stå inne i varmen :blink:

 

Harrymann :D

Endret av Harrymann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...