Gå til innhold

Gamle mugne II


Elvehundre

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 3 uker senere...

Fikk assistent når æ vaska Elveesstre i dag ^_^.

 

Hendig høyde for kalesjevask over frontruta :lol:.

 

Ønske aill ein fin kveill og ein god 17. mai i morra

hilsen

Henry Arnfinn :)

IMG_01171.jpg

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hadde tenkt mæ på Rudskogen i går, med Elveesstre. Tenkte jeg skulle sjekke olje på aksler og girkasser først. Fredag kveld skrudde jeg først opp "knokkelhusene", der var det gråhvit seig guffe som kom ut. Kanskje olje, men godt iblandet vann eller gjørme.

 

Fredag kveld fikk begge "knokkelhusene" ny olje. Resten av akslene tok jeg i går. Oljen i forakselen var ikke spesielt fin. Bakakselen derimot hadde "ren" olje. Fordelingskassas olje så OK ut og girkassen hadde fin olje. Nesten for galt å skifte på girkassen :lol:.

 

Brukte 80-90 GL4 olje, fant noen som leverer dette. Kr 79,- pr liter, men bedre å få tak i GL4 enn å gamble på at det går bra å bruke GL5.

 

Ble noen timer under bilen fredag og lørdag. Og den fikk også "det-som-ikke-er-visningshjulene" påmontert.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

PS!

Nei, rakk dessverre ikke treffet på Rudskogen. Neste gang kanskje? Da er det sikkert noe annet som kommer i veien <_<.

DS

 

 

IMG00180.jpg

IMG00181.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ettersom Elveesstre i dag flyttet fra meg, og til eldstesønnen, tenkte jeg det passer med en liten bildekavalkade. Det blir Cruising i Halden, trekkvogn for tilhenger med tur/banesykkelen min, vinterbilde og noe annet. En liten video fra Rudskogen også.

 

Kanskje det blir fokus på Elveesstoa? Eller egentlig bør RR-75 få oppmerksomheten? Får se, prosjektene-både biler og motorsykler- står egentlig i kø hos meg.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn

 

2016-02-14-tur-4.jpg

2016-09-28-onsdagskveld-i-halden.jpg

DSCN0405.JPG

DSCN0805.JPG

IMG00188.jpg

video-1495923176.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 11.3.2021 den 19.57, Elvehundre skrev:

Her skjer det ikke mye. Men den står her enda.

 

hilsen

Henry Arnfinn :)

Denne står vel ikke der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bilde fra i dag av det som kanskje må være «Gamle Mugne IV».

 

Selvfølgelig fant æ ett høl, eller bekk, der det så helt flatt ut. Og selvfølgelig  var det Even og Erling Olav, som dro mæ opp den eneste gangen på vintertreffet i fjor, som dro mæ opp i dag også.

 

ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn 🙂

7F1627DB-1F03-4EDF-973C-DAC10D2AE0CB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...