Gå til innhold

serie 3 109 stasjons vogn


jonnyisaksen

Anbefalte innlegg

  • Svar 350
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

ja d trur eg skal prøve mere i morgen dynamo ser ganske ny ut. va en som skreiv at skrudde man av teninga før man stoppet motoren kunne dynamo ryke???koffer d

 

Kan ikke helt se problemet med det på en vekselstrømsdynamo. Hvis dynamoen din er koblet på starteren vil jo ikke tenningslåsen bryte ladekretsen. STW`n jeg hadde ladet selv om ladelampa ikke virket (dvs det samme som at tenninga er AV egentlig). Så lenge dynamoen er koblet til + på batteriet skal den lade (er ihvertfall slik på dynamoene jeg har vært borti) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekselstrømsdynamo trenger tilførsel av spenning for å kunne lade. Derfor spør jeg om du er sikker at ledninger sitter riktig. Det er også grunnen til at du ikke skal slå av tenningen mens motor går. Har aldri opplevd at de ødelegges av dette uten at de er kjørt en stund.

 

Dynamoen virker nok like godt om den ikke er orginal. De fleste hadde vel likestrømsdynamo og det er nok derfor det er byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...