Gå til innhold

Austbø's Garasje


austbø109

Anbefalte innlegg

  • Svar 415
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Vart ei lita økt i dag også. Sausa på litt saudeolje å monterte ny radiator å nyrensa ladeluft kjølar. Å så måtte det byttast bremse på en folkevogn touran kombinert med salg av en traktor. Så fikk denne kvelden også til å gå. 

20180131_195957.jpg

20180131_213152.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, austbø109 skrev:

Vart ei lita økt i dag også. Sausa på litt saudeolje å monterte ny radiator å nyrensa ladeluft kjølar. Å så måtte det byttast bremse på en folkevogn touran kombinert med salg av en traktor. Så fikk denne kvelden også til å gå. 

20180131_195957.jpg

20180131_213152.jpg

 

Du sparer jammen ikke på sauefettet du heller, ser jeg :)

Blir helt sikkert toppers dette....også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Forje lørdag sku eg bare hjelpe en kompis med eit båtprosjekt. Dette endte med sjukehusbesøk å gjipsing å senere innleggelse å operasjon. Så nå sitter eg her med en veldig vond finger full i skruer å noen meget effektive pillera. Men prosjekta kan ikkje stoppe av den grunn. 2 timee etter operasjon presterte eg å kjøpe ny knalert så den får eg hente på tirsdag.  Nye motor og girkassefester til xmiln min med 200tdi kom i posten i går.  Har prøvd forskjelige fester men di som en får kjøpt på paddoc er alt alt for harde. Disse eg kjøpte nå er fra www.glencoyne.co.uk

Å di skal vist vere akkurat rett. Så gleder meg til å prøve.  

received_10155878866085180.png

20180203_201051.jpg

FB_IMG_1518202832604.jpg

20180210_165736.jpg

Endret av austbø109
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, fy søren så uheldig da.....

GOD BEDRING!!!!

Godt du utnytter tiden godt fra sykesengen da;)

Jeg gjør de «beste» kjøpene når jeg er syk.

Du får tenke på at det kunne gått enda verre.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring. Skikkelig uheldig.

 

Jeg pleier å si: «Da æ va ung gjorde æ mye dumt. Det har æ i grunnen fortsatt med.»

 

Forrige lørdag, vinkelsliper i verksted, hengte opp tøystykke for a ta imot gnister, slipte av skrue, snur mæ, full fyr bak mæ. Lykka var at brannen var mellom meg og døra/porten så dermed måtte jeg være rask, kreativ og få slukket dette.

 

Joda, har Varme arbeider sertifikat. Og i teorien vet jeg hvordan ting bør gjøres. Og har fått spørsmål etterpå: hvorfor gjorde du ikke slik? Eller slik?

 

Var litt verdier i verkstedet. Africa Twin, RC 17, CX500 turbo, nesten ferdigmontert Villiers, RR 75-mod og 2 stk Light Weight.

 

Da æ va ung sa folk: «Gærne hunder får revet skinn.»

 

ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn

 

PS! I går fyrte æ stort bål utenfor verksted. Passet på hele tiden. I dag, trygge aktiviteter. Spiller vinylplater. DS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du hadde vel ikke sertifikatet i baklomma, så da er du frikjent.:blink:

Enklere med sånn brann enn fyr i skrevet på arbeidstøyet.blush

Noen ganger er lykken bedre enn forstanden.

 

Men Austbø`n må komme med detaljert beskrivelse av "how to" slik at vi andre

kan ta lærdom av dette, evt. bli litt oppesne og si at sånn gjør ikke jeg.....

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser så mangler detta ekstra håndtaket på maskina. Sku egentli bruke en batteridrill for den slurer i staden for å reise rundt som dette her. Men den batteridrillen som båteigeren hadde var en sån sparedrill med 10mm choks. Så da vart det maskin med ledning å manglende fronthåndtak. Fikk foresten tak i rønkenbilde fra fingern før den vart fiksa.  

Kunna nokk hatt fulltidsjobb med å lage sånne how not to do it beskrivelser av ting. 

received_10155902478720180.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, austbø109 skrev:

 

Kunna nokk hatt fulltidsjobb med å lage sånne how not to do it beskrivelser av ting.

 

Håndverkere som har levd en stund har ofte erfart hva som er hasard og hva som er russisk rulett.

Og noe er bare rein,skjær uflaks.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau, dette så ikke godt ut. Har "blitt med rundt" med sterke batteridriller også, men heldigvis sluppet med litt forslåtte fingre så langt. 

 

Den knallerten din så morsom ut. Hva er det for noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kulien skrev:

Auau, dette så ikke godt ut. Har "blitt med rundt" med sterke batteridriller også, men heldigvis sluppet med litt forslåtte fingre så langt. 

 

Den knallerten din så morsom ut. Hva er det for noe? 

Det er en Simson albatross   fin sån nødløsning å ha på verkstedet når en har skrudd sønd bruksbilen å må eit lite ærend. Har en sjikkeli flakmoped også men den står uten motor å forskjeligt for øyeblikket. Har alltids hatt knalert for hånden på verkstedet. Men ikkje alt har vore like godt egna.  Frakte eit stort bilbatteri på fremre bagasjeberar på yamaha qt går dårli i første sjikkelige sving. Tempo corvette frå 60 tallet vart for eksklusift å frå 70 tallet vart for nytt. Har også leita en stund etter en sån piaggio 3 hjular eller en tuk tuk men prisane har vore litt for friske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Har lenge hatt lyst på en "Ape" selv, men har strengt tatt hverken plass, tid eller penger. :) Har to Vespaer på to hjul. Glimrende ide å ha de som backup løsning ja. Der løste du argumentasjonsproblemet for å beholde begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...