Gå til innhold

Fliser på fliser....


ghhoel

Anbefalte innlegg

Difusjonsåpen membran er OK. da har du en ekstra sikkerhet. Abbonerte på Gjør-Det-Selv en gang i tiden. Men slutta da jeg oppdaga at bladet sansynligvis er Tysk, oversatt til Dansk, og så til Norsk. Ting blir gjort litt forskjellig i disse landa. Ikke at våre metoder nødvendigvis er best, men de funker i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man vet at de eksisterende flisene sitter skikkelig, ser jeg ikke noe problem med å legge nye over, dersom noen av de eksisterende flisene er løse, ville jeg vært mere skeptisk. Hvorfor har akkurat disse flisene løsnet. Er det flere som har sluppet fra underlaget? Kommer det til å løsne flere etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man vet at de eksisterende flisene sitter skikkelig, ser jeg ikke noe problem med å legge nye over, dersom noen av de eksisterende flisene er løse, ville jeg vært mere skeptisk. Hvorfor har akkurat disse flisene løsnet. Er det flere som har sluppet fra underlaget? Kommer det til å løsne flere etterhvert?

 

Slik som jeg tenker da(Og det er ikke sikkert det er riktig), er at de flisene som har løsnet, har kanskje løsnet tidlig i bruksperioden.

Gulvet i mitt tilfelle, har ligget i mange år, og de flisene som ikke har løsnet til nå, håper jeg virkelig har hatt sin mulighet til å løsne.

 

Så det er mulig at jeg gambler veldig, men jeg tar den sjansen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Jeg gjorde  følgende da jeg la nye fliser på de gamle i gangen.

Du trenger: Ajax,Jif, salmiakk. 2 mopper (1 til vask og en til skylling) og en skureklut.

1. Bland Ajax og Jif i vannbøtta vask over flere ganger med nytt vann i bøtta til du ser at det ikke er så mye dritt i vannet . Skyll med rent vann og la det tørke.

2. Bland ca 1,5 dl salmiakk i vannbøtta og gjenta prosedyren med skurekluten.Skyll med rent vann og la det tørke.

3. Slip over med ett grovt sandpapir og støvsug tilslutt.

4. Påfør Eco Prim Grip.Dette er et stoff som gjør at du får en ru overflate som gjør at du får god vedheft til flislimet

5. Påfør et tynt lag flislim over gamle fuger før du smører hovedlaget. Bruk riktig tannsparkel til størrelsen på flisene. eks. 30x60 flis 10mm tannsparkel

 

Einar

Endret av Einar K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...