Gå til innhold

Trenger nye hovedlys


Tarjei

Anbefalte innlegg

I dag oppdaget jeg en sprekk som går over hele glasset på det ene hovedlyset på min 110 så jeg trenger nye hovedlys foran.

 

Er det stor kvalitetsforskjell på de forskjellige lyktene som tilbys på nettet? Gir noen bedre lys enn andre og har en reflektor som ikke ruster i stykker (Saturnus) etter bare noen år? Vil jeg få mye bedre lys om jeg monterer tilsvarende lykter som er levert på SVX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Bilextra handlet jeg til min. Tror det var til Volvo 140 serien hvis jeg ikke husker helt feil :lol: Er litt tilhenger av skikkelige glass som tåler å bli vasket å skurt. Både Salt og myr sitter godt når hovedlysene har stått på en stund :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Bilextra handlet jeg til min. Tror det var til Volvo 140 serien hvis jeg ikke husker helt feil :lol: Er litt tilhenger av skikkelige glass som tåler å bli vasket å skurt. Både Salt og myr sitter godt når hovedlysene har stått på en stund :o

 

Dette slipper du med LED lys, for glasse blir ikke varmt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene er også E og CE merket. Du får et kjempe lys også ut til siden slik at grøften også blir godt opplyst,. Det er jo greit å se om det går noen der i vintermørke. Og med ekstra Xenonlys, så har jeg et fantastisk lys både lang og nærlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls og Felix: Hvor får dere kjøpt de lyktene i LHD-varianten?

 

Truls med LED: Jeg har allerede sett lysene dine. Som Fosen påpeker så kan snø og LED-lamper være en dårlig kombinasjon. Jeg sliter allerede med at fjernlysene og hovedlysene blir delvis tildekket av snø i tett snøvær og kjøring på ubrøytet vei så jeg tror ikke det problemet vil bli mindre med LED-lamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den linken til Paddocs står det:

 

These 7 inch diameter headlamps offer excellent lighting due to their clear lenses and profiled back reflector. Each pair of lamps come complete with 55w bulbs and are able to be fitted to all right hand drive Series 2/2a/3, Defender and Range Rover Classic models.

 

Passer de på LHD-biler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...