Gå til innhold

PAS (ACE) / Texaco Cold climate PSF 14315


sondre b

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var innom Tess i dag for å spørre om de hadde eller kunne skaffe Texaco Cold climate PSF

14315, som erstatning for Pas (Ace) olje. Hadde som ventet ikke oljen inne. Kammeraten på tess

telefonerte til leverandør og fikk beskjed om at denne oljen hadde gått ut . Erstatningen het Texamatic 70 45E. Er det noen som har hørt/ lest eller har erfaringer med dette?

(Kjøpte uansett PAS olje på merkeforhandleren til 251,- liter`n, det er vel ikke så ille :huh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Var innom Tess i dag for å spørre om de hadde eller kunne skaffe Texaco Cold climate PSF

14315, som erstatning for Pas (Ace) olje. Hadde som ventet ikke oljen inne. Kammeraten på tess

telefonerte til leverandør og fikk beskjed om at denne oljen hadde gått ut . Erstatningen het Texamatic 70 45E. Er det noen som har hørt/ lest eller har erfaringer med dette?

(Kjøpte uansett PAS olje på merkeforhandleren til 251,- liter`n, det er vel ikke så ille :huh: )

 

Da snakket han messt sannsynlig med han som er produktsjef der, og han kan sakene sine!

men her er i alle fall spesifikasjonene på oljen:

Texamatic 7045 E

Høykvalitets automatgir- servo- og hydraulikkolje. Særdeles gode lavtemperaturegenskaper

som gir sikker giring selv ved meget lave

temperaturer. Meget oksydasjonsstabil ved høye temperaturer.

MAN 369 Type V1, ZF TE-ML 04D / ZF TE-ML 17C / ZF TE-ML 09 (Lenksysteme),

Aishin Warner T-III, Allison C-4, Caterpillar TO-2,Voith 55.6335.3x;

Ford Mercon, GM Dexron III-G

 

Litt mer å lese på senga

Endret av usp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg forstått skal Texaco Cold climate PSF 1431 være kompatibel med LR PAS olje. Så skal som nevnt denne Texamatic 70 45E være erstatteren for Texaco cold climat. Så ble det også meg fortalt at texaco oljen ikke skulle blandes med andre oljer. Da er man jo egentlig like langt dersom man eks. bare skal etterfylle styreservo reservoaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Skal skifte et rør på servoen og må naturligvis fylle på og lufte systemet etterpå.

 

1) Noen som vet hvor mye servoolje jeg må ha tilgjengelig? Hva er totalkapasiteten og skal jeg forvente at alt renner ut?

2) Hvor får jeg tak i Texaco Cold climate PSF 14315 (som anbefales av Rave) eller trygg erstatter som kan blandes med eksisterende?

 

Håper noen har sikre svar... Vil nødig gjøre den store tabben her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye det går på totalt sett? Tjaaa...står det noe i verkstedhåndboka? Regn at du trenger litt mer enn det som er volum på systemet...da får du også bytta ut olje e som er opptil 10 år gammal!

 

Knut Bøhler er i din nærleik for original LR-vare. Er du fast kunde der, får du sikkert avtale om å levere tilbake det du ikke trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...