Gå til innhold

Hvilken type vindusvisker er best?


Brage

Anbefalte innlegg

Hei Alle.

 

Hvilken type vindusvisker er best krone for krone? Det finnes jo så mange typer Der ute, å når man leser reklamen for hver enkelt, ja da virker alle å være best.

Hvilke erfaringer har Dere godtfolk, legg gjerne inn en link eller noe bilde til nettopp Deres anbefaling.

Kanskje det kan hjelpe meg / oss å styre unna de ortnli dårlige.

Kanskje er det noen som er helt overlegent brae.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både dyre og billige vindusviskarar. Ser ingen grunn til å bruke anna enn Biltema sine. Dei eg har brukt har vart like lenge som dyre Bosch-viskarar.

Biltema sine er so billig at ein kan ha mange liggande i reserve. Har høyrt andre som har blitt skuffa over sokalla "superviskarar". Biltema sine er so billig at ein kan byte ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bra erfaring med Biltema sine, men virker som om gummien blir hard etter hvert. Da begynner de å lage irriterende lyd :angry: Men egentlig ikke noe problem, er jo som nevnt så billig at det er bare å bytte til nye Biltema viskere ( ca 2,8 biltemavisker på en Mekonomen visker til eks. D1) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min karriere som servicearbeider på shell mens jeg studerte rakk jeg innom vindusviskerkurset til Bosh.

 

De aller fleste viskere er like i virkerbladene. Fjæringen i ramma og i bladet kan ha noe å si hvis ruta di er bøyd.

 

Det som dreper vindusviskere i følge bosh er:

 

1. sollys

2. sollys

3. billig spylervæske full av hjemmebrendt.

 

Ellers er det som alt annet. Jo dyrere jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var mindre hjemmebrent i billig spylervæske. Den tåler jo ferre blå. :blink:

Endret av sondre b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var mindre hjemmebrent i billig spylervæske. Den tåler jo ferre blå. :blink:

 

Det er nok mindre av de dyre dråpene men det er også mindre av de enda dyrere dråpene som motvirker uttørring av gummien, ikke bare på viskerbladene men på resten av bilen også. Shell selger spylervæske nettopp med argumentet at det ikke skal kverke vindusviskere og gjøre plastikken grå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi kjøpe viskergummien på Biltema og spylervæska på Shell. Viskerene varer lenge og lager ingen lyd? :)

 

Hehe.. Kan ikke garantere noe, men noe sånt ja :)

 

 

 

Edit: skrivefeil

Endret av Larsframars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har biltema vindusviskerutvalg som alle de andre... til sammen.

 

et kjapt søk på søkemaskinen de har fått billig av ipboard gir treff på noen kategorier..

vanlig viskerblad

homogene viskerblad

vannavvisende viskerblad

"ultrablade" viskerblad

 

når jeg står i butikken så ser det ut som de har langt mer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil slå et slag for Biltema Aerodynamic for vinterbruk! Kosta 90 penger.

 

Der andre viskere har frosset i fjærene, så har disse ingen fjærer som kan fryse. Derimot så samler det seg snøisslaps på disse bladene, på samme måte som på andre viskere!

 

Tilsvarende konstruksjon finnes på Jula, og der kosta de 60 penger, men med en litt mer fiklete montering/vanskeligere få de til å sitte. Har ikke fått testa de mer enn til jobb i dag, og da virka de bra - bortsett fra at jeg forsøkte å viske minst mulig siden jeg oppdaga at den ene ikke var klipsa skikkelig på plass <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om Biltema er tingen, jeg kjører i dag med sånne lange gummi greier uten fjærer, kjøpt på Clas Ohlson tror jeg det var. De har funka ganske så bra. Ser at de har noe lignende på Biltema. De forrige hadde jeg kjøpt på mekonomen, dyre og ubrukelig for de knirket noe forferdelig ( ikke usannsynlig at de faktisk var Bosch ) - Jeg synes det er viktig at de går stille.

Blir vell til at jeg tar turen innom Biltema og prøver en av de typene de selger der.

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips for D3? Her koster jo originalviskerne 750,- eller noe sånt (på bensinstasjonen også - men de har nok ikke inne). Dimensjonen er tydeligvis vanskelig, for jeg har ikke funnet noe særlig som passer. Det er vel innfestingen som er smalere enn standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har brukt Biltema viskere og funnet ut at de aller billigste holder ikke lenge og lager fort mange rare lyder.

 

Gå for neste prisklasse, har hatt dem i to år uten problemer nå.

 

Husker selvfølgelig ikke hva de heter i farta.

 

Skulle fått laget en liste over hvilke deler fra biltema som passer til RRC og disco 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...