Gå til innhold

"Sagmon"


Roar Moslet

Anbefalte innlegg

  • Svar 268
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hehe, det var jeg klar over, men trodde den også var i tank... Spøk til side, hvor mye kostet speedo-bling'en? Og kan man monere inn som direct replacement, eller er det nye følere och dylikt?

 

Måleren er til bensintanken som står i hjulbuen, har ikke koblet den ennå, men skal fungere med forskjellige givere. Gassen har egen måler.

 

Speedoen kommer i flere utgaver. Jeg valgte med GPS (lita padde som ligger på dashbordet). Passer rett inn men er usikker på hvordan det er å få brukt den originale vaieren dersom du velger den versjonen.

 

De kjører kampanjer med jevne mellomrom så det kan lønne seg å følge med.

 

ca 3000kr for speedoen og ca 2200kr for 4 i 1.

Steike kor fint det der ble :) , ser moderne ut samtidig som det er klassisk.

 

Men, Håkon, du må få opp tomgangen litt, vil se bedre ut med voltmeter som er over 12 volt på tomgang ^_^

 

 

Akkurat det jeg forsøkte på :-) Valgte "diamanter" istedet for streker og klassiske tall. Designer de akkurat slik du vil og jeg tror de strekker seg langt dersom du ønsker noe spesielt.

 

Går litt bedre på tomgang når den er god og varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten at du har vært på offroad i jula :) Fungerer bilen som den skal ?

 

Bilen er helt rå :-) Utrolig gøy

 

Synes den dro litt dårligere på turen hjem så jeg lurer på om det kan være noe med automatkassen. Girer og går fint men drar dårlig.

Hvor så du bilder forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smalt litt oppe i løypa og når jeg kom ned på flata så fikk jeg maks 30km/t.

Bilen sto litt byttet til bensin samme greiene. Ventet litt lengre. Fikk fart men treg aksellerasjon

Motoren høres helt fin ut men er treg både på bensin og gass. Hjemturen gikk helt greit men føler at aksen og kraften er borte.

Automaten girer helt fint ingen ulyder.

 

 

Har lest og grublet litt og lurer på om det kan være noe med tourqe converteren. Skal se om jeg får tid til en kjøretur i morgen.

 

Brent Automat olje?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 6 år senere...
Vidar S skrev (På 1.4.2024 den 21.40):

Roar satte på nye dører for 10-12 år siden. De var helt opprustet nå?

Ca 13 år gamle. Fikk ikke dørtoppene til å sitte ordentlig, rustet hull der vinduene sklir (spesielt førerdøren). De kan fikses, men har ingen garasje å sette bilen i… Ble lettere for meg å gjøre det på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...