Gå til innhold

Skrapelyd (klunkelyd) fra dynamo ?


Jennifer

Anbefalte innlegg

Kommer en skrapelyd fra området rundt dynamo vannpumpe , regner med den kommer fra dynamo og samme mener samb .

Så da siden dynamoen ser gammel og godtbrukt ut .

Lurer jeg på:

 

Hvor får man billigst dynamo ?

 

Har pris fra meca : 1534-LRA00496 Generator

 

• Fra årsmodell 199001

• for kjøretøy med 12 V hovedstrøm, Generatorladestrøm [A] 65, Ribbeantall 1, Klemme M6

• Spenning [V] 12, remskive-ø [mm] 63

 

2.790,00 kr

Ekstra avgifter kr 437,50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lettere om du sier hvilken doning/motor den er til... :) , men antar det er en 200tdi...right?

 

Billigste alternator vil du finne i england (ned i £85+++ om jeg gjetta rett), og dyrere hos parallellimportørene her på berget (se feks våre annonsører), dyrere hos meca-nomen, bilelektro o.l., og dyrest hos land rover.

 

...men jeg ville ikke ha bytta en alternator på det grunnlaget du nevner, men heller diagnostisert først, men så er jeg lei av å kaste gode penger etter dårlige diagnoser. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dynamoen regner jeg med at du kan kjenne slark i lageret, men jeg vet ikke. Det kommer ofte støy fra vannpumper som holder på å ryke. Sikkert lurt å sjekke eksakt hvor lyden kommer fra med et stetoskop med resonansstang. Selges bl.a. på Biltema.

 

Triconor (triconor.no) er flinke, har sikkert byttedynamo hvis hast. England er, som Frode sier, som oftest billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jen.

 

Har ingen erfaring med din bil, men på generelt grunnlag - Hvorfor bytte generator, hvis bilen( gen. ) lader bra. Personlig tror nok jeg også at det heller spøker for vann pumpen. Hvis Dere tar av reimen som driver generator og vannpumpe. Vil dere sannsynnligvis kunne kjenne hvor problemet ligger.

Ville nok bestilt fra UK, hvis problemet ikke er helt akutt. Det er som oftest mye penger å spare.

 

Lykke til

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...