Gå til innhold

Front fanger


qcnr

Anbefalte innlegg

Den såkalte NAS frontfangeren som jeg fant via linken til Mikal i post #20 så jo veldig interessang ut for en som ikke helt klarer å bestemme seg for winchutgaven eller ikke.

 

http://www.cyberprog.net/td5/bumper/

 

Er det noen som vet om NAS bakfangeren som er avbildet på hjemmesiden kan skaffes med originallys?

 

Helt personlig syns jeg det vil se litt "rotete" ut med runde lykter nederst. Passer liksom ikke sammen med de andre. Så jo veldig fin ut ellers.

Har vært litt på utkikk etter noe sånt en stund.

 

mvh TorT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg bare undres.. -Hvis fyren nekter for å gi rabatt for fellesbestilling og har historie for å være litt vanskelig (ref Frodes erfaring) hvorfor ikke se etter alternativer? Det må vel være noen andre som er mer enn villige til å sende fangere med over nordsjøen til "LRF-pris"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene hullet til vinsjfestet på min var helt feil boret, ellers er fangeren min et knallprodukt!

Verken min eller Eirik sin fanger var forborret for vinsj... <_<

 

Det er forøvrig ikke uvanlig at det ikke gis kvantumsrabatt...pussig praksis, men altså ikke uvanlig. "Faste priser" kalles det, og er en uting når man kjøper i stort, men en stor fordel når man bare lurer på hva noe koster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig ikke uvanlig at det ikke gis kvantumsrabatt...pussig praksis, men altså ikke uvanlig.

Dette er jo håndarbeid, og det blir ikke nevneverdig mindre arbeid pr fanger selv om man lager ti i slengen. Mengderabatt fordrer også at selger i utgangspunktet har en (stor?) avanse.

 

Litt som fyringsved eller rammene fra Richard Chassis; Det er like mye arbeid pr enhet uansett hvor mange du skal ha.

 

Eivind

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo egentlig ikke så store variable kostnader som knytter som er spesifikke for det enkelte salg og som minimeres gjennom volum, og således egentlig en andel i overhead man i såfall måtte forhandle på, og den er jo ikke stort på slike produkt!

 

Og det er sjølsagt spørsmål om konkurranse. Jeg vil anse at de har få eller ingen konkurrenter, og jeg unner dem å høste fruktene av et fint utviklingsarbeid...spesielt siden scorpion/extreme nå har kopiert deres design og selger som sitt...så nå er de ikke lengre alene...

 

ifht mer konkurranseutsatte bransjer kan jeg ikke unnlate å fortelle om da jeg skulle ha 3stk Brother EP-44 skrivemaskin/printere (de såkalte "samfunnsrefserne", med 16 tegns LCD-vindu og 2300 bytes minne... Veil.pris ca. kr. 3495,- eller 3595,- eller noe sånt dengang, i ca. 1983

Første sted fikk jeg hånflir og mye vrøvl fra innehaveren. Gikk "over gata" (som det heter når man tar trikk og går av på en annen holdeplass enn vanlig) og fikk de 3 EP-44 for 10.000kr inkludert noen pakker papir...og blei fast kunde på noe vanvittig dyrt thermopapir som man måtte bruke på f-skapet... Jeg var (lattervekkende nok) kjempefornøyd...

brotherkeys.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på spørsmål jeg sendte før helgen:

1. We have tried to fit washer jets, but the bumper is close to the headlights. Some customers have sourced after market jets from kit car manufacturers.

 

2. Yes we can supply cover plates for the winch opening, this is quite common for our customers.

 

3. We can supply S/S swivel shackle fittings or welded receover points on the underside to take shackles.

 

4. We can hav e bumpers silver zinc plated at an extra cost £30.00 + VAT approx.

 

Noen andre spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi opplevde at det manglet noen hull her og der, så må vi ikke glemme at vi sannsynligvis var de første kundene. Paul & Co. gir et godt inntrykk, og jeg gjetter på at produksjonslinjen deres nå er mer strukturert enn da vi kjøpte.

 

Er litt usikker på bakfangeren, om jeg trenger den. Må tenke og måle litt. Hvis hengerfestet og stigtrinnet likevel går nedi er det vel liten vits i at selve fangeren er kortere. Skal sjekke vinkler.

 

Her er bilder av ikke-NAS.

 

 

 

037.JPG

 

036.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidetrack:

Bakfangeren burde være lavere enn originalen, gi mer rom til snø/is når bakdøra skal åpnes!

 

Back to track!

 

Off the track, but on your track. Kan ikke være bra for lakk og plate når det har lagt seg is på stigplata bak og tungt dekk gjør at du skrrrraaaaper døra over isen. Helt sikkert lurt å finne en bakfanger med litt mer plass.

 

Now back on track, hopfully the rigth track

 

LOH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på spørsmål jeg sendte før helgen:

 

 

Noen andre spørsmål?

 

Bra jobbet...

Det vil si at det store hølet som er overkant av fangern blir dekket til, hullet i fronten kommer vel bak skiltet uansett....

Da tror jeg det skal bli bra også uten vinsj.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fangeren vi snakker om, og prisen stemmer med det vi ga. Det er fangeren og bildene til TP4x4. Det er noe tillegg for hull og lysbøyle. Tror jeg endte på 435 GBP med HiLift-hull, hull til recovery eyes og lysbøyle.

:)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de som skal bestille vennligst legg in hva de skal ha.

Ved å kopiere dette innleg ender jeg opp med 1 liste med navn og hva som skal bestilles.

 

Nick qcnr

Type fanger Winch

Ekstra Recovery swivels, dekkplate, Zinc Plated

Annet utstyr rocksliders, bakfanger, steeringguard, etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de som skal bestille vennligst legg in hva de skal ha.

Ved å kopiere dette innleg ender jeg opp med 1 liste med navn og hva som skal bestilles.

 

Nick qcnr

Type fanger Winch

Ekstra Recovery swivels, dekkplate, Zinc Plated

Annet utstyr rocksliders, bakfanger, steeringguard, etc

 

Nick luftetur

Type fanger Rock bumper

Ekstra

Annet utstyr

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de som skal bestille vennligst legg in hva de skal ha.

Ved å kopiere dette innleg ender jeg opp med 1 liste med navn og hva som skal bestilles.

 

Nick qcnr

Type fanger Winch

Ekstra Recovery swivels, dekkplate, Zinc Plated

Annet utstyr rocksliders, bakfanger, steeringguard, etc

 

 

Nick Grøtta

Type fanger Winch

Ekstra Recovery swivels, dekkplate.

 

:rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick Grøtta

Type fanger Winch

Ekstra Recovery swivels, dekkplate.

 

:rolleyes::rolleyes:

 

Nick luftetur

Type fanger Rock bumper

Ekstra

Annet utstyr

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer det for alle interreserte

BGOS

Grøtta

Luftetur

at vi venter med bestilling til Feb? (da har vell de fleste fått lønn)

Noen somm har forslg til betaling?

Jeg kan sende en fellesbetilling og så kontakter dere og betale med CC eller

lignende, eller stoler alle nok på meg at de vill sende penger til meg så betaler

jeg i en jafs?

 

Innenlands transport ordner vi sikkert med forumfrakt, hvis det passer?

 

Noen andre som skal melde seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...