Gå til innhold

Viskere sluttet at virke på min P38


Schweitzeren

Anbefalte innlegg

Sjekket sikring og skiftet rele (hadde noen liggende) og dette fungerte ikke!

Dro lidt i dem med visker kontakten på og da kom de...... men da jeg skulle bruke dem lidt senere var det slut..... og nu har de ikke virket siden Lørdag :(

og jeg har kanskje dratt lidt for hårdt da den venstre kan flyttes opp/ned..... kan kanskje skrus lidt hårdt til?

Jeg holder på at pusse opp nye huset mit og har ekstremt dårlig tid til den slags excl drit..... unnskyld språket! blush

 

Noen som kan et super triks som tar 5min at ordne?

 

Med vennlige hilsener

Jesper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sleperkontakter inne i huset på motorene.Ta opp lokket og sjekk om denne er litt slakk og eventuelt stram opp litt.Forsiktig med plata så den ikke kommer ut av stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet blir, går visker motoren..eller ikke? Det hender at visker armen løsner på akslingen( innfestningen )

Spesiellt hvis man er lat med å koste bort snø / is fra vinduet før man drar igang viskerne. Fy fy..

Er det tilfellet er det bare å løsne armen(e ) finne rett plassering og re-torque de.

Hvis motoren ikke går, se svar 2 i tråden..

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve at få bilen inn i varmen og mekke lidt... kanskje det "bare" er frosten?

 

Kan vel ikke si det var frosten der gjorde at jeg ikke hadde strøm og ikke fikk startet idag.... heller ikke at fjernkontrollen ikke fungerte....

Hadde ikke lukket bakkluka og lyset sto på... trykket på bakkluke kontakten og den ble selvklart sittende fast men da luka var åben kunne jeg komme inn og låse dårene opp.... kun høyre bakdør var ikke fryst fast.....

 

Fikk startet opp og varmet på kontakten så den kom sig ut og kom meg på jobb en liten time senere enn planlagt... tror jeg skal kjøre bilen inn i varmen og sprøyte silicon og olie over det hele og få de viskere til at gå igjen... skal jo sne i kvell og de neste dage.... så jeg bare MÅÅÅÅ

 

/Jesper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble klokken 0200 før jeg hadde løst problemet.... midlertidig... magneterne i spolen var lidt ødelagt og noen store biter hadde festet sig mellom magneter og spole... må kjøpe ny motor... lurer på om jeg skal skifte det hele???+

 

Nå men takk for fine svar/kommentarer :blink:

 

Mvh

Jesper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...