Gå til innhold

Hvem hentet hva i Sandnes - en oversikt


Blom

Anbefalte innlegg

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg har startet en tråd om bilen her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=48820

 

Det er ikke kapell på bilen nå nei. Festene på karmene er der fremdeles, men ikke noe annet. Jeg så det lå noe som kunne likne et kapell på en annen FC som stod inne, men vet ikke hva det var til, det var et overfylt plan. Hvis noen her inne har kjøpt en FC og fått med bøyler og kapell som ikke passer deres bil så syng ut!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min bil er ikke Land Rover, men engelsk så det holder;

gallery_201_281_10731.jpg

 

Nå er det noe utestående årsavgift og PKK som fikses før registrering kan fullføres. Håper den starter og går, bremsene ser lovende ut, men det er en del små ting som må fikses, vindusheiser, trekantvindu ++

 

Og fortrenger ikke noen Land Rovere her i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du høyreklikker i bildet i albumet får du opp en adresse som du kopierer til "sett inn bilde" her på forumet.smile.gif

 

Takk! :)

 

 

Bildet du la ut er av "broren". De hadde to ganske like 6x4 Carmichael Commando i West Sussex på den tiden. TPO 513M og TPO 514M

(en litt artig detalj er at bilen har gått i tjeneste fra 1976-1993 i Chichester. En liten by syd i England. Samme by som tilfeldigvis store deler av vår engelske slekt bor...)

 

 

TPO_513M_West_Sussex.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk presenterte British Leyland Norge AS og Simarud AS i 1976 Range Rover Carmichael Fire Tender for Norske flyplasser og brannvesen.

 

Jeg vet ikke om de fikk noen leveranser til Norge..... Noen som vet ??

 

1976RangeRoverCommandoNorway.jpg

Fra Aftenposten 29. juni 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg fikk tak i en RRC. 6x4 Carmichael Commando, 1974, 3.5l V8. TPO 513M

 

Gratulerer så mye Odd!

Dette er den jeg virkelig hadde lyst på og (men jeg har nok å ta vare på!)

- Jeg kaster meg i Rabbit og tar en tur opp for å se på den om det passer en dag!

igjen grattis,

 

RR hilsen, Rob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Odd!

Dette er den jeg virkelig hadde lyst på og (men jeg har nok å ta vare på!)

- Jeg kaster meg i Rabbit og tar en tur opp for å se på den om det passer en dag!

igjen grattis,

 

RR hilsen, Rob

 

 

Takk for det!

Bilen kommer til Oslo på onsdag, og blir nok stående hos gode venner i hafslundveien en liten stund før den skal settes inn til "tørking" over vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor(!) kjøpte 2x4-bilen. (bil nummer 31).

 

Jeg vet at denne har vært på noen LRF-treff, men jeg klarer ikke å finne igjen biler/info.

 

Noen som vet?

 

Hilsen EIvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...