Gå til innhold

Land Rover Defender 110 - 200tdi 1987


sberge

Anbefalte innlegg

Gråtass er en 9-seter 1987 oneten(110) m 200tdi motor, ny/brukt LT77 gearkasse fra RR(gått 80000), ny komplett clutch, ny dynamo + masse nytt/oppgraderinger/utstyr. Motor er helt topp, maler godt og aldri hatt noe tull med den. Ingen oljebruk, og forholdsvis rimelig å kjøre (1 l på sommerføre langkjøring). Byttet registerreim for 20000 siden for sikkerhets skyld. Forrige eier fikk byttet fra 2,5TD til 200tdi. Uvisst hva byttemotor har gått. Han som byttet den antok 50 000-150 000 da den ble montert. Teknisk kontaktpers i NLRK som jeg ringte den gang jeg handlet sa at 200tdi var den beste motor LR noen gang hadde produsert. Ellers er det siste modell seter i den og masse gjort/byttet/ekstraustyr. Lettmetall LR-felgerx5 + lettmetall RR-felgerx4 + stål orginalfelgerx5 m AT-dekk,Scorpion racing spacere, heldekkende A-bar m LR ekstralys, takgrind/stige/lyktebeskyttelse, snorkel, etc. Jeg kjøpte den nov 2002. Speedometer ligger nå ca på 400 000, men tror ikke det er mye utover ramme og karosseri som har vært m så langt?? Tight og fin å kjøre. Originallakk fortsatt på, med de skjønnhetsflekker alder tilsier. Forrige eier løftet opp karrossseri og sjekket for rust. Kun ett tynt "tverrstag" som fester karroseri som det er rusthull i, ikke bærende del. Bestilte denne for å bytte, men fikk feil del. Ellers er bakre crossmember moden for utskifting snart. Denne har jeg ny. Ellers hel og fin ramme. Mangler overføringsstag fra transferkasse til gearspak for difflock (har ikke brydd meg m å bestille da ikke hatt behov for difflock så langt, dvs lite offroadkjøring... Koster kr 1500,-)

Forrige eier påsto a ha kostet på oppgradering for kr 100 000. Jeg har etter overtagelse kjøpt nytt batteri, motorvarmer, nye vinterdekk (gått 2 vintre nå) på RR lettmetallfelg, byttet reg.rem, dempere bak, nå ny/brukt gearkasse, clutch m alle deler,bakhjulslager begge sider byttet nå rett før EU-kontr,

dynamo, nye gummimatter i hele bilen, etc. Mye slitedeler med; bremseklosser/bånd, hovedsylinder, nye dempere foran, låsesylindere, bakre crossmember, blinklys, div, div. Var til EU kontroll 24 nov 2010- 0 feil! . Har også chubbybox (oppbevaringsboks til å ha mellom forsetene), men ikke montert etter girkassebytte. Må tilpasses da gearspak ble flyttet noe lenger bak. Ble en bra løsning m enklere giring og kortere steg mellom gear. I vognkort står det også at midtsete foran er godkjent (hvis man ønsker å gjøre om på setearrangementet). Har i dag 2 seter foran, 3 seter og 4 separate nedfellbare sidesittende seter bakerst.

Selges høystbydende over kr 80 000 innkludert delelager.

Kan være interessert i innbytte i "menneskebil".

Bilder i annonsen på FINN

Finnkode: 25763587

Link til annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25763587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at girkassen har girspake lengre bak. Vil tro den stammer fra rrc eller disco? Er hele kassen flyttet bakover, eller er motor flyttet frem?

 

Kassa er fra RR og da er det vel RRC? Kjøpte den brukt av en som jeg tror opererer på forumet her.

Byttejobben ble satt bort, så kjenner ikke så mye til det praktiske rundt det, men motoren er ihvertfall ikke flyttet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa er fra RR og da er det vel RRC? Kjøpte den brukt av en som jeg tror opererer på forumet her.

Byttejobben ble satt bort, så kjenner ikke så mye til det praktiske rundt det, men motoren er ihvertfall ikke flyttet på.

Kassa kommer fra en hvit -87 RR 2,4 VM diesel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oneten er den fineste LR om den er fin. blush

 

Det er noe i forskjell mellom Oneten og Defender 110 jeg ikke klarer sette fingeren på, men de er herlig rustikke og primitive, uten å være helt serie....

 

Edit:fargene kanskje, liker biler med ordentlige farger på bedre enn mørkegrønn met, svart met, og sølv met som jo de fleste Defender 110 er utstyrt med..

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Store muligheter for at Gråtass byttes i menneskebil på fredag :( . Type Renault Laguna 2002 stv 1,8i expression kmst 102000, manuelt gir. Plukker av takgrind og Defender alufelger x 5 med spacere for å justere prisen i byttedealen. Noen som har bedre tilbud innen den tid får ta kontakt.

 

Stein

Endret av sberge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ikke noe bytte m Laguna. Han som var og prøvekjørte fant ut at gammel Landrover ikke var noe for hans bruk. Han skulle ha firehjulstrekker og ikke en hobby, så det blir nok brukt japansk 4x4 på han :rolleyes:

Gråtass fortsatt i markedet for å byttes i menneskebil. Avventer derfor avhending av Deep Dish felger m Scorpion Racing spacere og takgrind Bearmach BA 123 (forhandlingsgrunnlag i en evt byttedeal). Bytteforslag menneskebil mottas og vurderes fortløpende. Manuelt gir, ikke bakhjulstrekk, moderat kmstand er foretrukket.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...