Gå til innhold

Girkasse service!


*LandRover88*

Anbefalte innlegg

Hei!

På min nyinnkjøpte DII skal jeg nå ha olje og filter service. Var borti en tråd her som jeg ikke finner igjen ang å bytte noen rør/slanger som kunne havarere girkasse.. Er det de som går fra girkasse til kjøler?

Noen som har erfaring med oljetype og kvalitet som egner seg best? Tenkte å bruke Valvoline D-Maxlife..

 

Forøvrig så er jeg utrolig fornøyd med bilen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg byttet olje og filter på min for en stund siden, helte jeg på Dexron III fra biltema til ca.50,- liter`n . Mange meninger om dette med hvor oljen kommer i fra og eventuelt kvalitet. (har kjørt biltema sine oljer diesel/bensin motorer og gearkasser i en årrekke.Ingen uhell/havari intruffet) :huh: Mener selv at spec.på olje er spec.på olje. Vet ikke helt hva som skjer med disse oljeslangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skiftet oljerør/slanger til oljekjøler på motor. Det er det samme på kjølinga av AT kassa. Koblingene begynner å lekke og røret ruster; for å være på den sikre siden kan man skifte. De koster jo ingenting; £ 15, for stk på øya.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...