Gå til innhold

Varmevifta starter ikke nå som frosten satte inn..


Sven Erik

Anbefalte innlegg

Har fremdeles ikke klart å få papirer på min Danske 110 HCPU - 1996 modell (har de fått tak på de Danske orginalpapirene, samt en tilsvarende 1997 modell men det synes vist ikke BT noe om....

 

Derimot har jeg gleden av å finne alle de andre utfordringene denne nye hobbyen bringer. Som f.eks at jeg låste dørene før frosten satte inn :-(

 

Fikk åpnet til slutt ved hjelp av tålmodighet og ett brekkjern (ingen skader he-he).

 

Motoren starter som ei klokke, med ikke varmen/vifta.

 

Den funka greit for ei uke siden da det var mildt - litt rare lyder kanskje, men den blåste der jeg ville.

Derimot nå, er det lite som skjer, mao ingenting. Kan røre på spaken (den på høyre side av rattet) men den er sannelig ikke laget av herdet stål, så jeg prøver å behandle den forsiktig.

 

Sikkert mange her på forumet som kjenner seg igjen og som har gode/dårlige erfaringer med samme problem.

Historier og smarte løsninger tas i mot med takk :-)

 

Sven Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt - men det er greit å få litt luft på frontruta for å ta imot dugget og isen som gjerne legger seg på innsiden...

Eller er det slik at det som gjelder er ratte i venstrehånden og skrapa i høyrehånden ;-)

 

SE

Nei, slik skal det ikke være. Det høres ut som du har masse fukt i bilen "you have fukt in the car" som de sa på reklamen. Om jeg var deg så ville jeg begynne med å sette en elektrisk vifteovn i bilen, sette opp et eller flere vinduer på gløtt og fyre den skikkelig varm i noen timer. Hadde samme problem for et par år siden og da var det rett og slett at alt hadde fryse fast p.g.a. alt for mye fukt som hadde spredd seg overalt.

Endret av Harmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme ja... Har tre forskjellige Defendere, og ingen oppfører seg likt med varmen.. MEN, HCPU'en blir i alle fall varm. Sjekk motstanden på viftemotoren. Fres av poppnagglene (4stk) der hvor ledningene går inn i varmeapparatet i motor rommet. Så kan du by-passe motstandsdelen og kobble viftemotoren rett på 12V for å sjekke om motoren er gåen. Nå kan du se inn på viften. Motstanden (som regulerer vifte hastigheten..)er ofte kass.

 

I min 90 og 110 SW har jeg montert et varme apparat fra "HeaterCraft". Det er kobblet på kjølevanns slangene og er på 110'en plassert under midtre baksete, og på 90'n står den på hjulbue-benken bak. Utrolig effektivt!!!! Prisen er $209.-

 

Jeg hadde masse papir utfordringer med Biltilsynet da jeg skulle registrere min 2003 HCPU. Den hadde belgiske skilt, men BT gadd ikke se på den en gang, uten at jeg hadde Samsvarspapirer på den. Fikk hjelp av TUV i Tyskland. En mail og 80Euro ordnet alt.

 

Kan hende du får problemer siden bilen din er så pass gammel.... De liker ikke biler eldre enn 10 år :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...