Rune G Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Er det noen som vet noe om denne bilen? Gått lite ser det ut til? Hvis ikke bare instrumentet er byttet da.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25322609 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 En fremtidig klassiker. Bilpaviljongen vet jeg lite om, utover det jeg har lest her på forumet. Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune G Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 En fremtidig klassiker. [ Utvilsomt Men har en følelse av at dette er et dyrt prosjekt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Haugen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 En fremtidig klassiker. Bilpaviljongen vet jeg lite om, utover det jeg har lest her på forumet. Eivind Er det der Christer jobber? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Er det noen som vet noe om denne bilen? Gått lite ser det ut til? Hvis ikke bare instrumentet er byttet da.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25322609 Generelt kan man si at den er tørst, lat, og har bare tre dører. Men kul er den jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjei Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Tørst, ja, men du verden så gøy. Min pleide å bruke 1,5 liter pr. mil med taktelt på bilen. Uten taktelt har jeg klart å få den ned i 1,2 l/m Lat? Min gamle 84-modell har samme motor men med grenrør og weberforgasser og annet innsug og har ikke noe problem med å holde følge med TD5 eller til og med kjøre fra dem. 3 dørs er jo den perfekte sommerbilen. Av med tak og dørtopper Endret 8. november 2010 av Tarjei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune G Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Generelt kan man si at den er tørst, lat, og har bare tre dører. Men kul er den jo At den skal ha mye suppe bekymrer ikke. Den skal få det den trenger Og futt skal man alltids få ut av den gamle Buick'en Hvis det er intensjonen altså Altfor mange vil ha futt og lavt forbruk på engang uten å ta hensyn til motorens beste. Slike ideer henger ikke alltid i hop... Jeg jakter en bil som kan fungere som en "opplevelse" for hele familien. Og denne har potensiale. Hadde vel egentlig siktet meg inn på en seriebil men denne fanget av en eller annen grunn interessen. Etter å ha bodd 3 år i Afrika og studert diverse ekvipasjer ser jeg for meg en "overland-light" bil med litt innredning, finurlige patenter, kano på taket og flotte turer rundt forbi når vi har lyst til det Men hvilket liv har denne hatt de siste 26 år? Det hadde jeg håpt å funnet ut litt av før jeg eventuelt setter meg i bilen og tusler til vestlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 På AutoDB,no står det "Solgt" på annonsen, noe det ikke står på Finn-annonsen. Prisforlangende sank med ca 10 tusen i løpet av helga. Noen som vet noe mer? Fin bil forresten, akkurat en slik jeg "skulle ha hatt". Det også . Må bare passe meg at det ikke blir for mange kjøretøy, det kan fort gå gærn't . Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune G Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 På AutoDB,no står det "Solgt" på annonsen Fremdeles til salgs, også på autoDB Har noen erfaring med å omregistrere denne til "flere enn 3 seter"? Er vel benker som er aktuelt tenker jeg. Og dette skulle vel ikke være noe problem så lenge det gjøres iht LR-spec? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coyote Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg nedregistrerte nettopp en 110 fra 11 til 9 seter, og da fikk jeg beskjed om at det nå var helt umulig å få godkjent sidevendte benker ved ombygging, selv om kjøretøyet opprinnelig har hatt det eller er typegodkjent med det. Ombygging vil da si å sette inn flere seter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fosen Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Denne bilen er solgt flere ganger det siste året. Første gang jeg så den (i fjor)stod den til salgs i Bodø med ett framovervendt sete bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune G Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Denne bilen er solgt flere ganger det siste året. Første gang jeg så den (i fjor)stod den til salgs i Bodø med ett framovervendt sete bak. Tenkte meg at det kunne være en slik bil ja. Redd denne fort havner i kategorien "fin langt fra men langt fra fin" Men den kan jo være aktuell allikevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluto Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Er det noen som vet noe om denne bilen? Gått lite ser det ut til? Hvis ikke bare instrumentet er byttet da.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25322609 Hei ! Jeg mener at det er den gamle verksteds bilen til posten i Bergen , den holdt til på minde . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Altfor mange vil ha futt og lavt forbruk på engang uten å ta hensyn til motorens beste. Slike ideer henger ikke alltid i hop... Tja, denne motoren er jo en "plombert" Range Rover motor. Om den varer lenger av den grunn, tviler jeg på. Det er vel mer bruken av en motor, herunder også service, som avgjør hvor lenge den lever. Ellers er jeg enig i at denne er å foretrekke foran en seriebil, om man skal ha familien med. Servostyring og spiralfjærer hjelper godt på for komforten, og selv denne late V-8ern har mye mer fart i seg enn en seriebil. Du får sjekke tilstanden nøye. Ramma på eldre One Ten ruster friskt. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune G Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Hei ! Jeg mener at det er den gamle verksteds bilen til posten i Bergen , den holdt til på minde . Slik info er veldig interessant! Det må sjekkes ut. Biler med en historie i en eller annen etat eller firma er alltid litt ekstra stas syns nå jeg Har kontakt med selger nå så får vi se hvilken retning dette tar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søderberg Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Den bilen var i postens eie frem til før ca 6 år siden, sen hadde en mann i Skien den til dottern sin som drev med hest. Sen kjøpte jeg den og den var i min eie i ca 2 år. Når jeg hadde den så gikk motor helt nydeligt jeg satte in baksetet som er forøver vent fold up, dette er godkjent av biltilsynet. Bytta venstre fjærfeste bak. I min eie så var bilen blå som var orginal farve. Når jeg kjøpte den hadde den gått rett over 100000 km og kjørte ca 30000 km. Sterk v8 i fra bunn av men ikke noen racerbil. Bensin førbruk 1,2- 1,5 liter med orginaldekk og pen kjørning. 1,5-2+ med 35 tommare og normal kjørning med litt høyre fot. Mvh Jonas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søderberg Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Jeg fikk med en perm i fra tidligare eier med historik i fra posten som vart med bilen når jeg solgte den vidare. Mvh Jonas Endret 9. november 2010 av søderberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune G Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Den bilen var i postens eie frem til før ca 6 år siden, sen hadde en mann i Skien den til dottern sin som drev med hest. Sen kjøpte jeg den og den var i min eie i ca 2 år. Når jeg hadde den så gikk motor helt nydeligt jeg satte in baksetet som er forøver vent fold up, dette er godkjent av biltilsynet. Bytta venstre fjærfeste bak. I min eie så var bilen blå som var orginal farve. Når jeg kjøpte den hadde den gått rett over 100000 km og kjørte ca 30000 km. Sterk v8 i fra bunn av men ikke noen racerbil. Bensin førbruk 1,2- 1,5 liter med orginaldekk og pen kjørning. 1,5-2+ med 35 tommare og normal kjørning med litt høyre fot. Mvh Jonas Mange takk for mye bra informasjon Bitene i puslespillet begynner å falle på plass Vurderte du å montere benker bak? Og hvordan ble i så fall dette kommentert av vegvesenet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søderberg Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Nej jeg vurderte alldrig att montere benker bak pga komfor og sikkerhet. Vet ikke hvordan BT hadde stilt sig til dette. Akkurat den dagen jeg var på BT så tipper jeg att allt hadde blitt godkjent! Første mann som kom ut før att se på bilen lurte på om setet som kan brettes sammen gikk att godkjenne, da fikk han og hentede ett par kolleger. Dem kikka att beltet hadde CE merke pá sig, en av dem hoppade inn bak rattet og kosade sig, dem krabba rundt bilen og kikka. Orange fjærer og 35 tommare og kufanger allt var kult og lækkert. Tipper jeg hadde kunnet solgt bilen der og da till han ene mannen. Gjett om jeg hadde hjærtet i halsgropen! Dagens tillstand kan jeg ikke utale mig om, det beste er att kontakte selger og ev ta en titt pã den. Før min del så er det bra att jeg solgte den. LS motor, sterke aksler, kappa rompa, beholdt den orginale blå farven, kappe karosseri, svære dekk, sikkle sikkle og en vanlig bil til og fra jobb. Det må vare lov att drømme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune G Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 LS motor, sterke aksler, kappa rompa, beholdt den orginale blå farven, kappe karosseri, svære dekk, sikkle sikkle Grøss og gru!?!?! Det er da endelig godt at du ikke har den enda Jeg har vel egentlig alltid vært mer der at Solihull sine tanker og ideer om et design og funksjonalitet er hele sjarmen Og av og til kan man heller legge til en og annen moderat forbedring eller utrustning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søderberg Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg likte veldigt godt den blå orginale farven! Den var fin helt orginal den bilen med skyvevinduer, isteden før sveivevinduer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune G Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Jeg likte veldigt godt den blå orginale farven! Den var fin helt orginal den bilen med skyvevinduer, isteden før sveivevinduer. Det kan jeg tro. Kjøper jeg bilen blir orginalfarger hentet frem igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søderberg Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Like! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fosen Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Denne er jo i samme kategori, men uten rullemaling og V8 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25247147 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Denne er jo i samme kategori, men uten rullemaling og V8 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25247147 ...og jeg som sa at V8'ern var treg. Denne dieselen er virkelig treg. Og den ser ut til å trenge ny lakk den også. Jeg lurer på om det er en gammel militærbil. Jeg ringte på denne for noen uker siden (den står jo ikke så langt unna) - men da var den solgt. Og nå er den til salgs igjen...! Men den er registrert for seks, kjørt lite, og motorer kan jo byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.