Gå til innhold

Radiator lekkasje


Raniets

Anbefalte innlegg

La merke til at nivået i ekspansjons tanken på min 2005 TD4 var krøpet ned på minimum. Etterfylte, men 14dager seinere var den nede på minimum igjen.

Tok lommelykta fatt og gransket radiatoren og der fant jeg ut at det svettet kjøleveske på høyresiden ( bilen sett forfra)

Det var rød veske langs med rillene fra top til bunn som fordampet når bilen stod stille på tomgang.

Kunne ikke se at det var noe lekkasje rundt slangene.

Ser ut som det er lekkasje mellom plast tanken og selve radiatoren?

Det er vel bare å bestille ny radiator? Tettemiddel er vel bannlyst på disse bilene.

 

Noen som vet om typiske svakheter på TD4 radiator ?

Lett å bytte selv ? Frytelig trangt og masse vifter og greier.

 

Regards!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at nivået i ekspansjons tanken på min 2005 TD4 var krøpet ned på minimum. Etterfylte, men 14dager seinere var den nede på minimum igjen.

Tok lommelykta fatt og gransket radiatoren og der fant jeg ut at det svettet kjøleveske på høyresiden ( bilen sett forfra)

Det var rød veske langs med rillene fra top til bunn som fordampet når bilen stod stille på tomgang.

Kunne ikke se at det var noe lekkasje rundt slangene.

Ser ut som det er lekkasje mellom plast tanken og selve radiatoren?

Det er vel bare å bestille ny radiator? Tettemiddel er vel bannlyst på disse bilene.

 

Noen som vet om typiske svakheter på TD4 radiator ?

Lett å bytte selv ? Frytelig trangt og masse vifter og greier.

 

Regards!

 

Hvis det er pakningen mellom samlekassen og registeret som lekker, kan det være at den blir borte dersom du klemmer sammen aluminiumsleppene som holder de to delene sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...