Gå til innhold

Er BFG track edge noe å satse på som vinterdekk?


Dan-Ove

Anbefalte innlegg

Kom over et sett med ubrukte Track Edge dekk med pigger i dimmen 235/85-16.

Dette er vel dekk som ikke produseres lenger. De er ubrukte og er fra 2003. Vært lagret greit.

På tross av alder, har noen erfaringer med disse som vinterdekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er BFG track edge noe å satse på som vinterdekk?

 

Nei!

 

Det er rett og slett et elendig vinterhjul med et utdatert mønster. Jeg kjørte to vintre med det i Tromsø, og trodde jeg hade et bra hjul. Men da jeg byttet, var forskjellen så stor at jeg nesten ikke fattet hva jeg hadde holdt på med.

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framkommelighet er EN ting.....du skal stoppe også.

 

Landrovers strålende balanse gjør det mye greiere å komme seg frem enn dekkene skulle tilsi.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med trac edge med pigg i to vintre, de var også temmelig gamle. Fungerte finfint på all slags føre, både fremkommelighet og bremsing.Nå skal det sies at jeg er ganske nøye med å kjøre etter forholdene, så det er mulig jeg med min kjørestil kunne kjørt sommerdekk hele vinteren for den del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Track Edge har aldri vært konstruert som et dedikert vinterdekk, men som et helårsdekk. I tillegg er det et eldgammelt mønster, det er rett og slett gammeldags. Man kommer seg dit man skal, men av og til med hjertet i halsen. Særlig gjelder det under oppbremsing. Hjulet er også lite retningsstabilt. Da jeg bytta dekk, kjentes bilen tight og fin ut igjen, og var mye mer retningstabil. Jeg savner dem overhodet ikke, jeg tror jammen jeg gav dem bort til en som manglet hjul til et prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...