Gå til innhold

Jeg har hentet en 110 HCPU pick-upp


Sven Erik

Anbefalte innlegg

Hei alle som leser dette.

Jeg har hentet en pick-up fra England.

Bilen ble betalt usett og lenge trodde jeg at jeg hadde kjøpt katta i sekken.

Men bilen ankom Brevik som avtalt.

Nå er det registrering som står for tur,og grønne skilt er målet. Har fått litt hjelp av Eivind i Grøftekanten - takk så langt Eivind, jeg vil gjerne snakke mer med deg, bl.a. trenger jeg piggdekk.

 

Eivind fortalte meg at jeg trenger fire festepunkter i planet - er planet aluminium? - og lastegitter foran bakvinduet.

Dette med lastegitter - er det noen som kan hjelpe meg her?

Har snakket med impotøren av Land Rover - og de får alt slikt handlet fra Drammen.

 

Utfordringen min er at på planet (langt plan) står det en aluminiums hytte/tak. Denne ønsker jeg å benytte av og til. Innerst på hytten er det et gitter som vern mot vinduet, men er usikker på om BT godkjenner dette. Får jeg meg et plangitter (slik vi ser på alle pick-upper ellers), så kan det by på problemer med å få plass til hytta igjen.

 

I går fredag 24. september ca. kl 10.45 passerte jeg høvik inn mot Oslo. I motsatt retning, retning Drammen, kjørte det en hvit Defender med tilsvarende hytte på planet. Er det noen som kjenner seg igjen eller kjenner vedkommende, eller har kjenskap til utfordringen min; please ta kontakt her eller på sven-erik@anglagard.no - og du/dere vil ha en venn for liver. På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har makan som ble registrert på norske skilt i mars. Du trenger verken gitter i vindu eller festepunkter i planet. Planet er i aluminium. Har alle papirene som ble brukt for å få den på grønne skilt.

Jeg har aluminiums taket på planet også, men det er bare sagd et 4kanta hull til bakruta. Alt ble godkjent, trengte bare å bytte frontlys som lyste riktige veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette brukes? Sidevindu på stasjonsvogn er vel det samme som brukes som bakvindu på pick up.

security_1.jpg

 

Link til Safari Equip: http://www.safari-equip.co.uk/index.php?page=58

(OEC i Bergen forhandler vel Safari Equip, tror jeg.)

 

Jeg kjører en 110 DCPU på grønne skilt, ikke noe gitter på bakvinduet der. Kommer ikke kravet om gitter når bilen passerer 3500 kg, altså lett lastebil.

Endret av Spoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger gjerne ut bilder, men kan noen fortelle meg hvilket ikon jeg trykker på for å laste opp bilde fra hardisken?

Ikonet for "inser image" ber om en URL - http//...

Bilen har venstre ratt. Den kommer vistnok fra Danmark. Kjøpte bilen fra Barrow by view, de har spesialisert seg på venstre ratt biler. Kjøper dem sikker billig, sminker dem opp og selger dyrt.

Kjøpte som sagt bilen usett og alle jeg kjenner spurte hvor jeg hadde hue i kjøpsøyeblikket. Betalte og fikk kvittering på mail. Etter dette sluttet de å svare meg på telefonen. Hm!! Men bilen kom som sagt. Har sjekket bilen for rust (ramma) og så langt ser den grei ut. Men begge fjærene fremme var løse og virker ikke å stemme. For trange i diameteren og passer ikke inn i skoen og er 4-5 cm for korte. Fjærer og støtdempere var etter butikkens ord - nylig byttet. Men motoren sviver bra, god lyd og alt annet virker greit, så får vi ta det som det kommer.

 

Men som sagt, kan noen fortelle meg hvordan jeg laster opp bilder fra hardisken så kommer dyret mitt her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Spoon.

Takk for gittertipset.

Min 110 HCPU har totalvekt på 3050 kg - ikke lastebil.

Er rimelig sikker på at BT forlanger en form for gitter/herdetglass/plexi etter egne EU normer. Så gitteret som må monteres på kunne dokumenteres. Mao - kan ikke sveise noe selv. Spørsmålet er om gitteret du henviste til, har kravene BT krever...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger gjerne ut bilder, men kan noen fortelle meg hvilket ikon jeg trykker på for å laste opp bilde fra hardisken?

Ikonet for "inser image" ber om en URL - http//...

Bilen har venstre ratt. Den kommer vistnok fra Danmark. Kjøpte bilen fra Barrow by view, de har spesialisert seg på venstre ratt biler. Kjøper dem sikker billig, sminker dem opp og selger dyrt.

Kjøpte som sagt bilen usett og alle jeg kjenner spurte hvor jeg hadde hue i kjøpsøyeblikket. Betalte og fikk kvittering på mail. Etter dette sluttet de å svare meg på telefonen. Hm!! Men bilen kom som sagt. Har sjekket bilen for rust (ramma) og så langt ser den grei ut. Men begge fjærene fremme var løse og virker ikke å stemme. For trange i diameteren og passer ikke inn i skoen og er 4-5 cm for korte. Fjærer og støtdempere var etter butikkens ord - nylig byttet. Men motoren sviver bra, god lyd og alt annet virker greit, så får vi ta det som det kommer.

 

Men som sagt, kan noen fortelle meg hvordan jeg laster opp bilder fra hardisken så kommer dyret mitt her på forumet.

 

 

Du får ikke lastet opp bilder direkte fra disk inn i post på forumet!

 

Bildet må ligge på nett fra før, f.eks. på ditt personlige galleri her inne på Forumet, og den URL'en det spørres etter er nettadressen til dét galleribildet.

 

Evt. kan du selvfølgelig publisere bildene dine på en hvilken som helst nettserver og legge inn nettadressen derfra. Men en problemstilling som ofte trekkes frem i den sammenhengen, er hvilken garanti man da har for at disse bildene vil være tilgjengelige i uoverskuelig fremtid...??

Bilder på forumgalleriet vil være tilgjengelige for forumister så lenge forumet eksisterer, og det er vel noe av vitsen?

 

Ditt eget forumgalleri kommer du inn på fra gardinmenyen som åpenbarer seg når du klikker på pilen rett til høyre for avataren og nicket ditt, oppe til høyre.

:)

Endret av ole jacob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med HCPU'en. Jeg har en selv og den er godkjent uten festepunkter i planet. Kan ikke skjønne at det skal være nødvendis med gitter eller tilsvarende i skapet, jeg har kapell bakpå og der er det et gjennomsiktig mykt plastvindu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med HCPU'en. Jeg har en selv og den er godkjent uten festepunkter i planet. Kan ikke skjønne at det skal være nødvendis med gitter eller tilsvarende i skapet, jeg har kapell bakpå og der er det et gjennomsiktig mykt plastvindu...

 

Festepunkter mener jeg det er krav om, på min dcpu har jeg 4 stk inne i bilen og 4 stk på planet. Men det beste er vel å forhøre seg hos et eller annet vegevesen kontor!

 

Står litt her og her. Jeg blir litt "svimmel" av å lese forskriften fra regjeringen!!!

Endret av Spoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med HCPU.

 

Niels her på forumet har også en HCPU som er tatt inn fra England. Fantastisk anvendelig og tøff bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ronny og alle dere andre.

 

Festepunkter på planet ønsker jeg uansett krav eller ikke. Men planet er aluminium, hvordan festes dette uten at det blir hull/rust på sikt?

Hadde tenkt å få dem sveiset, men sveiseren min har ikke utstyr til sveis på aluminium.

 

Når det kommer til gitter, gjør jeg som Gaute Garasje foreslo - gå til BT - få mangellappen - for de finner noe uansett...

Fix det etterpå.

 

Har blå fjærer, sansynligvis ikke orginale. Er det bare å sparaylakkere dem sorte - forslag?

Når jeg løftet bilen og hjulene fikk sveve fritt - er det da vanelig at fremfjærene er løse og differ 3-4 cm i høyden?

Eller er det støtdemperene som er for lange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke lastet opp bilder direkte fra disk inn i post på forumet!

 

Bildet må ligge på nett fra før, f.eks. på ditt personlige galleri her inne på Forumet, og den URL'en det spørres etter er nettadressen til dét galleribildet.

 

Evt. kan du selvfølgelig publisere bildene dine på en hvilken som helst nettserver og legge inn nettadressen derfra. Men en problemstilling som ofte trekkes frem i den sammenhengen, er hvilken garanti man da har for at disse bildene vil være tilgjengelige i uoverskuelig fremtid...??

Bilder på forumgalleriet vil være tilgjengelige for forumister så lenge forumet eksisterer, og det er vel noe av vitsen?

 

Ditt eget forumgalleri kommer du inn på fra gardinmenyen som åpenbarer seg når du klikker på pilen rett til høyre for avataren og nicket ditt, oppe til høyre.

:)

Hvorfor får jeg ikke opprette eget galleri?

Sven Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at du bare går opp i høyre hjørne der navnet ditt står og klikke på pilen som peker nedover. Nederst på dropned-menyen står det My Gallery. Klikker du på den åpner galleriet seg og du kan opprette album som du legger bildene dine i. Gi albumet et fornuftig navn slik at du husker i hvilket album du legger de forskjellige bildene...

 

Her er et bilde av "Trollet"

 

gallery_751_148_108642.jpg

Endret av Kvammen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk men hvordan får jeg kontakt med Niels?

Prøv å søke etter bruker nwerring på forumet og send han en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som Kulien nevner, så tok jeg hjem en 110 HCPU fra England tidligere i år. En 2001 med TD5. Kjempe fornøyd!!! Trodde kabinen ville bli litt trang (er 181cm), men egentlig ikke noe problem. Kjører 2 timers turer nesten hver uke....

 

Viste bilen på Hønefoss Trafikkstasjon. I starten var det bom stopp - hadde ikke typegodkjennings papirer etc. Så lenge bilen ikke er eldre enn 10 år kan TUV i Tyskland utstede samsvarsdokument som Norske Trafikkstasjon aksepterer. Uten dette er jeg redd du kan gå på en smell.

 

De forlangte ikke noe gitter på min, men jeg hadde en bøyle fra "Safety Devices", med skråstag som dekker mot kabinen. Det ble heller aldri stilt spørsmål om barriere mot kabinen. Det eneste gubben hang seg litt opp i, var at jeg ikke hadde laget noen lastefester på planet.

 

Har sverget til 200/300Tdi, men prøvde nå en TD5. Syntes den går greit. (min er dønn standard).

 

Kjøpte bilen hos Nene Overland. Rimelig bil sånn avgiftsmessig.

 

Niels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...