Gå til innhold

Blåtann søker ny eier.


MrAnders

Anbefalte innlegg

103562-b57c8-ba1df9_m.jpg

Blåtann på Island i 2009

 

103562-b57c9-aaf834_m.jpg

Blåtann i 2004

 

103562-b57ca-27fb5c_m.jpg

Blåtann nå.

 

103562-b57cb-5cc5f4_m.jpg

Fanger, ikke ført i vognkort men passerte teknisk kontroll hos BT Oslo uten spørsmål.

 

103562-b57cc-df4760_m.jpg

Registert som 9-seter, leveres som 5-seter med dog guard. Baksetebenker følger med.

 

103562-b57cd-322e71_m.jpg

Snorkel

 

103562-b57ce-1eb40d_m.jpg

Forfra

 

103562-b57e4-5cb856_m.jpg

Interiør

 

103562-b57e5-86224f_m.jpg

300 tdi med Zeus registergear

 

103562-b57e6-fb9fdb_m.jpg

Baksete

 

 

Bilen til Jørn (Dappe) søker ny eier, og siden jeg eide bilen før Jørn har jeg tilbudt meg å hjelpe Torgunn å selge den. Jørn sa før han døde at han ville at den skulle selges til og brukes av en entusiast, og gjerne en fra LRF.

 

Bilen er en -96 modell, tatt inn som nesten ny til Norge fra Sveits. Opprinnelig buss, nedregistert til 9-seter av meg i 2006. Opprinnelig eier brukte den som firmabil og pendlebil Sandefjord-Gardermoen, Gaute hadde vedlikeholdet i flere år. Den var så eid ca 1 år av en kar i Akerhus, som knapt kjørte den, men kostet på den en god del. Så kjøpte jeg bilen i 2006, og brukte den mye. Jeg satt inn diverse utstyr og shinet den opp. Jeg kjøpte Discodyret og hadde for mye bil. Jørn kjøpte den av meg, og til tross for store utlegg var han veldig fornøyd og glad i denne bilen. Vi mente begge at dette er en av de finerne Defenderne i landet og den er oppgradert mye de siste årene.

 

Den har ALT og riktig utstyr, inkl ARB foran og bak, med uttak for luft, Warn 8754 vinsj, Zeus registergir, ekstra varmeapparat bak, Eberspâcher med stort tidsur, eksostempmåler, oljetempmåler, stort stereoanlegg, fastmontert CB radio, swing-away carrier, ekstra lys i form av 1000-metere, arbeidslys, kartleserlampe, all beskyttelse under. Den har en spesiell farge, Arizona Blue, den er en fjellgeit av dimensjoner i terrenget. Har gått 199.000 km. Følgende er gjort siste 3 år:

 

 

Ny komplett clutch

Ny simring mellom clutch og motor.

Ny hovedgirkasse.

Ny skiftekasse

Overhalt og byttet lager i differensial bak.

Ny mellomaksel bak

Ny mellomaksel foran type wide-yoke

Ny dynamo.

Nylig overhalte bremser.

Nye 4 stk. (helt nye) hjul dekk BFGOODRICH Mud Terrain T/A LT285/75R16 og felger.

 

Deler som medfølger:

Vinterhjul: Cooper piggfrie 265/75R16 Discover M+S

Ny vannpumpe.

Ny servopumpe. (den som sitter i bilen virker men lekker)

Div smådeler.

Full veske med vinsjutstyr, stropper etc.

 

Det er ikke annet enn overflaterust på den, jeg har krabbet rundt og fant i hvert fall ikke noe. Men den har stått lenge, og trenger klart litt TLC for å få vekk rustflekker på fangere, snorkel og rock guards. Skulle denne vært solgt på Finn, skulle vi pusset og lakket en helg. Vet at forumister ser forbi overflaterust. Servopumpen må skiftes, det ligger en ny ved og jeg antar den er riktig. Speedometernålen hopper litt ved lave hastigheter. Jeg har også prøvekjørt den, går pent, bremser jevnt etc. Styrestopperne er justert, så dekkene tar i ved fullt utslag. Det er gjort med overlegg for å gi min svingdiameter. Dørhengslene foran er litt slarkete, og Blåtann har flere gode minner i form av små bulker. Må inn til EU før 31/10-10.

 

Prisen jeg har tvilt meg frem til er 165.000 pluss reg, eller høystbydende. Sett i forhold til utstyr og oppgraderinger synes jeg dette er riktig sted å starte. Bilen står i Kongsberg og kan prøvekjøres etter avtale. Alle henvendelser om bilen går via meg. Den blir ikke solgt raskt, men korrekt og uten å hente "ut siste krona". Det haster ikke, kjøper kan skrive avtale og betale 10% håndpenger og hente/gjøre opp resten innen 2 mnd. Selve kontrakten er med eier av bilen, jeg har ingen økonomiske interesser her.

 

Blir den ikke solgt innen rimelig tid, så må vi shine den opp og legge den ut på Finn.

 

La oss ta tekniske spørsmål/svar i denne tråden, og det er fint hvis andre som kjenner Blåtann godt fyller og svarer. Jeg har skrevet det jeg vet og husker. Alt om pris, bud og prøvekjøringer tas på PM, så får dere mitt mobilnr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, men mangler kronasjene denne fortjener. 

 

 

I Trophyen under landstreffet på Gudvangen, så gikk en av postene ut på at vi skulle demontere et hjul fra hver bil, før dette skulle trilles gjennom en "trialløype". Jeg husker at vi jekket opp Blåtann med en hilift for å kunne ta av et av bakdekkene, men da jekken var kommet til topps, stod bilen fortsatt trygt på alle fire...   :blink:   :lol:

 

 

 

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo kjøpt og solgt noen biler i de siste årene, og dette er helt klart ikke plassen for salg av hele biler, deler derimot går greit her. Finn er nok plassen for bilsalg. Selv har jeg hatt to seriøse henvenvendelser på Krestaver.

 

Og Blåtann er en fantastisk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Bare litt synd at da vet man ikke hvor bilen havner.. :(

 

Det har jeg et ganske pragmatisk forhold til.

 

Noe annet er så klart med Blåtann der hvor ønske til Jørn var at en entusiast skulle overta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

347 visninger, ingen henvendelser. Er det ingen kjøpere her rent generelt, eller har jeg satt for høy pris?

 

Det er lov å komme med utspill her eller i PM. Den skal selges til en LR-entusiast.

 

 

Problemet her ligger vel heller i at de fleste her inne har minst en LR fra før..... :)

 

Prismessig synes jeg bilen er grei. Jeg ga 170000,- for min i fjor. Også det en veldig godt vedlikeholdt 110.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens.

Det er meg som har kjøpt "Blåtann". Etter og ha vært sugen på en sånn bil en stund så dukket denne opp.

Den trenger nok litt TLC etter og ha stått en stund og jeg kommer til og lage en egen tråd under "mitt prosjekt" for og få svar på ting og tang som jeg lurer på.

 

Mvh Yngve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...