Gå til innhold

"Sjelefred" vurderes solgt - D90 PU 300tdi


haakonbs

Anbefalte innlegg

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Du har to alternativer, Haakon!

 

1) Enten så setter du bilen bort til noen voksne som fikser styringa for deg slik at du blir altfor nøyd. Vi er veldig flinke til å fixe på bilene våre, og får mengder av mer eller mindre velmente men dårlige råd (eller var det omvendt?) her inne - men overser effekten av motivasjonsfaktoren på ekvasjonen.

 

eller

 

2) Du gjør som du alltid gjør en gang i blant, kaller det en dag og biter i kula, og starter fra bånn av med en ny kjerre. Denne løsningen gir kjøperen av sjelefred en flott følelse, samtidig som selger av den nye du kjøper blir godt fornøyd med at du (som alle oss andre) betaler for mye for for gamle og for dårlige kjerrer.

 

Punkt 1 gjør sikkert litt vondt der og da i form av varmeskader på plastkort, mens punkt 2 ikke gir samme akutte varmebehandling av plastkortet; plastkortet overlever, men banksjefen setter deg en kategori ned som kunde, og øker lånerenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B) Jeg har ikke mistet styringa..

 

Det er flere årsaker. Styringen er ganske ok nå. Den vandrer litt fortsatt, så noen med kunnskap bør nok stramme snekka et par hakk. Veldig fin i svinger, men litt svampete av og til.

 

Så er det med tid og interesse. Jeg føler jeg skrur litt bil hele tiden. Sjelefred var nok i litt ymse stand da jeg kjøpte den og jeg vil at ting skal være bra og prøver å etterstrebe det, men da tar det mye tid :) Føler ofte at når jeg er ferdig med en ting så er det bare å gå videre på neste, men det tar jo slutt en gang det også. Jeg vil kjøre, ikke skru mer enn jeg må.

 

Så har vi dette med miljøet rundt LR. NLRK er ikke eksisterende her jeg bor og all kjøring er nå blitt en blanding mellom bilmerker. Noe jeg forsåvidt synes er positivt. Forumet har tatt seg litt opp, men som jeg har sagt mange ganger tidligere så savner jeg den perioden med fantastiske treff som var for noen år siden. blush

 

Så ja jeg lukter litt på noe Toyota greier :unsure: Fryktelig kjedelig greier, men det påstås at det er mindre skruing. Jada, jeg vet de ruster..

 

Jeg mener om at noen vil overta min bil så får de en ganske unik Defender som man kan ha glede av mange år fremover, men inntil noen kjøper så blir det ikke Toyota. Det er vel heller ingen ting i veien for å vende tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjenstår å gjøre før bilen er "perfekt", altså ferdig fikset i dine øyne?

Bilen er flott, og det er helt klart at du har gjort en god jobb med den.

 

Jeg foreslår å legge salgsplanene på hylla, og heller prøve å slå et slag for lokal LR-kjøring.

Man trenger ikke være medlem av en klubb for ha det moro med disse flotte bilene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt tror jeg aldri den blir og tror ikke det er mål i seg selv.

 

Det som må gjøres er å bytte regreim. Bør kan vel være ting som å lakke dørhengslene på nytt, få noen til å sjekke snekka, bytte servoolje, bytte girkasseolje ( venter på evo), oppvarmet frontrute, større dynamo, trekke strøm til 4kant feste bak, olje på ramma og sikkert en masse ting som jeg ikke kommer på nå :)

 

Kjøring blir det alltids, men ikke nødvendigvis bare med LR'ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen grunn til at man ikke kan ta til fornuften igjen, det er lov å angre seg. Og Toyota har da mange fine biler. Jeg regner med at du tenker deg en Auris eller Avensis...? rolleyes.gif

 

Seriøst tror jeg det du egentlig trenger er en Disco 2. Da slipper du å slite deg helt ut i garasjen, men kan boltre deg på veien og i terrenget i stedet. Jeg bruker ikke mye tid på bilen. Litt for lite egentlig, med tanke på alt jeg skal ha på bilen som ligger i garasjen. biggrin.gif

 

 

Så lenge du ikke forsvinner ut av miljøet er jeg fornøyd, Haakon.

smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)Disco 2? Ja, de er fine, men bil nr 2 skal være så enkel at den kan fikses med sikaflex og gjennomgående bolter. Orker ikke blinkende lamper og limp home mode

 

Jeg har en vanlig bil. Min kjære kjørte seg forresten fast i går, men jeg sa ikke noe om at vi trenger en skikkelig bil nr 1 :rolleyes:

 

 

Uansett hva det blir til så kommer jeg sikkert til å henge her inne like mye som før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)Disco 2? Ja, de er fine, men bil nr 2 skal være så enkel at den kan fikses med sikaflex og gjennomgående bolter. Orker ikke blinkende lamper og limp home mode

 

Bil nr. 2 har dere jo allerede, det er derfor jeg foreslår ny bil nr. 1 - Discovery 2. Det jeg mener er at du selger Sjelefred, kona beholder konebilen sin (Volvoen) og du kjøper D2. Ikke verre enn det!

 

tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig flaut, men jeg fikk ikke spilt! Var noe gærent med koblingen og jeg kunne ikke stikke ut, grunnet noen små krapyler som bor under samme tak her. Meldte meg på EuroLotto, men det tar selvfølgelig noen dager før pengene er på spillerkonto og jeg kan spille. mad.gif

 

 

 

Ny mulighet på onsdag, får heller klinke til på VikingLotto også.

 

 

 

Så lenge det er en hyggelig fyr får det heller gå... Selges under forutsetning av at man er på forumet, selvsagt. Enten fra før av eller fra nå av. sad.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være greit! Bra hvis den blir i familien. :)

 

Men jeg vil virkelig ha den bilen, bare jeg får fatt på en shit load med grunker først. :rolleyes:

 

PS Eller en ny kone litt faderlig fort! :D

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei!

Ikke kapp i bilen min! Selv har jeg kjøpt en HDJ80. 4,2 liter raksexa med rundt 200 hk og masse dreiemoment. Ojojojoj :)

 

Jeg har jo såpass tro på Luxen at jeg gir Haakon 1 års skrugaranti ved evt. salg :) Men jeg synes jo samtidig det er trist at Haakon kanskje selger Deffen. Du kan ikke beholde begge a Haakon? Den deffen er jo knallfin!

 

Og jeg gruer meg til å selge Luxen, grin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...