Gå til innhold

"Sjelefred" vurderes solgt - D90 PU 300tdi


haakonbs

Anbefalte innlegg

Først, la meg legge trykk på vurderes :) Jeg trives godt med bilen, men jeg vurderer å gjøre litt andre prioriteringer blush

 

4765785788.jpg

 

Sjelefred har ca 203 000 km på klokka og det er en 300 tdi. Hvis vi starter foran på bilen så har jeg en custom made orginal fanger med 4kantfeste for plassering av vinsjkrybbe. Kufangeren er godkjent og innskrevet i vognkortet. Det står vel forresten bare godkjent kufanger så her kan man vel putte på hva som helst :)

 

Bilde185.jpg

 

Videre bakover har bilen en fullsize ic fra Alisport som ble montert i sist vinter sammen med ny radiator samt kjøleslanger. I tillegg er EGR blendet så bilen trekker bra. Forbruk er ca 0,-0,8 på langkjøring.

 

Dempere foran er helt nye OME 2+ samt nye Terrafirma light-medium fjærer. Bak er det montert 5+ Terrafirma dempere med hevede fester. Fjærer er orginale. Dette gir bilen en meget bra fleks :)

 

Bilde161.jpg

 

Jeg har også satt på et alulokk som kan låses og en liten takgrind slik at man har større lastekapasitet enn normalt sett med pickup.

 

Bilde382.jpg

 

Bilde447.jpg

 

Av beskyttelse under så kan jeg nevne hd styrstag og paralellstag, trackrod beskytter, diffbeskytter foran, qt diffbeskytter bak og rocksliders

 

Bilde191.jpg

 

Dekk er Cooper STT 285/75-16 på alufelg.

 

Og listen er lengre : Webasto med timer, ekstra canvas som passer til pu, 2 stk Optima batterier( 1 til start, 1 til forbruk), hovedstrømsbryter til vinsj, cb radio, cubbyboks med koppholdere, mudconsole med Pioneer cd spiller med aktiv sub og en masse brytere :), ARB diffsperre i bakakslingen, nye foringer rund baut, return-to-centre terrafirma styredemper, snorkel, div luftinger til akslinger osv er hevet pluss at det er sikkert en del ting jeg har glemt :)

 

Hva bør gjøres: begge pokalene foran lekker litt så bør det nok byttes. Regreim bytte nærmer seg også.

 

Pris: Jeg synes det er vanskelig å sette en pris på denne bilen. Det er ikke mange originale pu på det norske markedet og det er ikke mange som har litt av det ekstra utstyret som bilen har fått. Jeg betalte litt over 100k da jeg kjøpte den og har sikkert puttet på deler verdi av 40000 kr. Vet at man ikke får igjen alt, men da vet en evt kjøper hvor landet ligger.

 

Spr kan vi ta her tråden. Ellers så kan bilen beskues på Jessheim eller i Oslo. Mitt tlf er 90054050.

 

Det ligger noen bilder her samt at den har en egen tråd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

:) Ikke nødvendigvis ny sykkel, men det er samme kategori. Jeg har litt lyst til å se hva jeg kan utrette på sykkelen om jeg skulle kline til skikkelig en sesong :) Og da blir det lite tid til LR en stund...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å angre...

 

Men du skal få låne min litt inne i mellom når abstinensen blir for stor.

 

Ingen som har meldt sin interesse så langt så det er intet å angre på forløpig. Sitte på med deg til jobb i morgen kanskje? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 1.000 kroner mnd. i 8 år? Da tror jeg ikke kona merker det.

Hvis hun lurer på hvorfor det står en ekstra bil på gårdsplassen kan jeg jo bare si jeg har lånt din, eller at jeg passer på den for deg. Og den må jo kjøres litt, så ikke fjærene stivner. biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 1.000 kroner mnd. i 8 år? Da tror jeg ikke kona merker det.

Hvis hun lurer på hvorfor det står en ekstra bil på gårdsplassen kan jeg jo bare si jeg har lånt din, eller at jeg passer på den for deg. Og den må jo kjøres litt, så ikke fjærene stivner. biggrin.gif

Du er enten veldig naiv eller så har du en sløv kone.

 

Her forleden redegjorde Cecilie for at robertsoevik måtte være en heldig mann.

Jasså? Spurte jeg.

 

Hun svarte stille og forsiktig "Jeg ser han får penger av deg ganske ofte. Over 1000kr hver gang? Med jevne mellomrom?" (hun har visakort og nettbankaksess på min konto)

 

...før hun skrek:

"HVA HAR DU KJØPT NÅ????"

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...