Gå til innhold

Aursjøvegen rundt.


Lorden

Anbefalte innlegg

Deler av INLRF er frustrert (les meg..) over at alle planlagte treff i sommer har gått i vasken.. Hva skal man gjøre med slikt? Jo forsøke å arrangere noe i nærområdet (mitt).

 

Tanken er følgende: Kjøre Aursjøvegen. Start i Eidsvåg og ende opp med evt middag på Tredal Turistsenter.

 

Tanken er å gjøre dette som et slags endags treff i løpet av September, da veien stenges ved første snøfall. Om det er interesse for overnatting, er det ikke meg i mot, å utvide til to dagers treff. :)

 

Er klar over at dette er i seneste laget, og at det foregår mye annet på LR- fronten i disse tider, men jeg gjør et forsøk. Dersom vi ikke får det til i år, forsøker vi neste år..

 

Dato får vi evt komme tilbake til. Poenget er å få det til å passe for flest mulig.

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi er med på turen om ikke noe spesielt skulle komme i veien. Kjøpte oss en LR for første gang nå i sommer etter årevis med Landcruisere. Investerte ganske raskt i taktelt også, så det burde la seg gjøre med overnatting også for vår del :D

 

Mvh Rune og Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikkje lenger unna meg enn at eg har ein reell sjanse til å vere med, under forutsetning at eg har bil, får fri etc.

Om eg skulle bli med trur eg det er greiast med eit todagsopplegg for min del sidan det blir vel stressande å køyre fram og tilbake på ein dag og samstundes ha tid til å vere litt sosial.

Er eg heldig kan eg kanskje få med heile familien. :)

 

Eg veit sikkert at første helga i september utgår for min del. (Kalvesanking.)

 

Edit: Eg har køyrt turen eit par gongar før og kan stadfeste at det er vel verd bryderiet! :)

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! -Ja vi har tenkt på dette mange ganger i løpet av sommaren og kanskje dette kunne vere rette muligheita til å ta denne turen i lag med likesinna.

Er det nokon dato som kan vere aktuell ??

 

Johannes

avd Møre

Endret av johsn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dato er satt. Vi får prøve å få det til slik at det passer flest mulig.

 

Første helga i September utgår foreløpig av kollegiale grunner. (radovan skal sanke kalver)

 

12 September skal jeg i barnedåp.

 

Skal det gjennomføres to-dagers treff med overnatting, er det flere muligheter. En er som Frode sier, Aursjøhytta. Her er det mulighet for alt fra "vill camp" til overnatting i seng. Den ligger midt på fjellet. En annen mulighet kan vere Tredal Turistsenter som ligger på Sunndalsøra. Alt fra telt til kurante rom. Fordelen med siste alternativet vil muligens vere at de som bare ønsker å vere med på kjøring/sosialisering, lettere får mulighet til å delta. Så spørs det om selve turen over Aursjøen skal gjennomføres første eller siste dag.

Dersom det er interesse går det an å fylle på med en tur til Svissdalen/Åmotan den ene dagen. Mulighetene er mange.

 

Kom med innspill på både dato og overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange variablar som skal klaffe for at eg får bli med, so eg skal ikkje legge ned veto mot tur første helga. Det ville vore kjedeleg om det skulle hindre andre frå å delta, og so kunne eg ikkje vere med likevel. :rolleyes:

 

Det ser og ut til at siste helga blir vanskeleg for min del (kona skal arbeide og eg må ha ungane), og eg innser at eg har so mange forbehold og kanskje-viss-om-atte-grunnar, at eg berre må sjå kva de hine kjem fram til og sjå om det passar i min kalender.

 

Når det er sagt er det ein finfin tur som eg håpar mange får med seg. Eg har - som sagt - vore der før og går ikkje til grunne om eg ikkje får vere med no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avdeling møre har arrangert denne turen ett par ganger. Omtalt i 4WD.

 

Om en kikker i aktivitetskalenderen til Norsk Land Rover Klubb, avdeling Møre så vil en se muligheten av å kunne bli med på en flott todagers tur.

 

Også jeg har kjørt Aursjøturen og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen. Men i år kommer jeg nok til å prioritere å komme meg meg på turen til avdeling Møre. Denne turen oppleves. :D

 

Edit: link til siden

http://www.nlrk.no/index_more.asp?ID=120&segment=6&session=

Endret av Novise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne og tenkt meg å vere med på avd. Møre sin tur. Men denne helga har jeg ikke annledning. (noe som desverre har blitt en "trend" i sommer...)

 

Skal vi sette en dato for Aursjøen rundt? Slik jeg ser det er det to helger som er aktuelle foreløpig. Altså rundt 18/9 eller rundt 25/9. Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss ser det ut til at det vil passe best siste helga i September dvs 25 eller 26 /9

Turen som avd.Møre kjører i år som i fjor,kjem frammom "alt",- og denne MÅ alle som kan vere med på !Den turen er 11-12 sept.

 

Det kan godt hende at vi tek Aursjøturen som en EN-dags tur. Synspunkt her?

 

 

 

Johannes

 

Møre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er meldt fint ver på Søndag og 4 grader. Så med forbehold om veret så kjem vi to.

 

Ein annen ting; Tidspunkt og oppmøtestad skulle ein sikkert ha vorte einige om.

Hvis det er nokon som kjem frå Sunnmørssida, kan ein avtale å treffast få fergekaia på Vestnes/Furnes. Vi startar frå Sjøholt.

 

Så dette med komm. mellom bilane. Eg har vore på turar der vi har hatt forbindelse mellom bilane ,og det ville sikkert vere kjekt på denne turen også.

Det avd.Møre har brukt er PMR 446. Det har virka heilt fint.

 

 

 

 

Johannes N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får treffest i Eidsvåg. Litt usikker på tidspunkt enda, er det greit om vi avklarer det fredag?

 

Litt usikker på hvor mange som kommer og hvor fra... Lafterolf har planer om å komme, flere fra Trøndelag, Romsdal, Møre og Nordmøre? Eller hva med dere i Surnadal, noen som er haua på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Johsn m.følge frå Sjøholt kjem .Vi tek turen om Molde og vidare mot Eidsvåg.

Ferge frå Furnes fk. kl 0815. Då er vi i Eidsvåg kl 1000.

 

 

Johannes.

Hei !!

 

Er turen beregnet opp finsetlia eller fra Sundalen.

Prøver å stokke kortene for å se om jeg kan henge meg på.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...