Gå til innhold

Varebil til 7 seter?


Strengel

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å realisere drømmen om å kjøpe meg Landrover igjen, denne gang en disco2.

Jeg følger med på finn osv. for å finne meg den neste bilen, som må være en 7 seter.

 

Jeg kikker også på varebiler, for å omregistrere den til 7 seter personbil.

Men, ble disse levert med 1 eller 2 seterader ?

 

Er det eventuelt en smal sak å få tak i siste seteraden og montere den?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet! :)

 

Discovery har blitt levert som både 5 og 7 seter. Skal den registreres med 7 seter så må den ha luftfjæring, det er også veldig greit å ha sikkerhetsbelter og nedfellbare nakkestøtter på plass slik at du slipper å montere dette (dette blir ikke fjernet på en 7-seter som selges som varebil). Bakseter dukker opp nå og da, men det kan ta litt tid mellom hver gang.

Finn deg en varebil der alle setene følger med og pass på at det må være 10 år siden registrering i Norge før det er gratis å sette inn seter.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er også veldig greit å ha sikkerhetsbelter og nedfellbare nakkestøtter på plass slik at du slipper å montere dette (dette blir ikke fjernet på en 7-seter som selges som varebil).

 

Nakkestøttene blir fjernet på noen. På min bil er de fjernet og erstattet med stålramme som er skrudd fast i taket. Hvordan jeg skal løse dette hvis jeg vil ha seter aner jeg ikke.

Alle 7 setene fulgte med når jeg kjøpte bilen.

Endret av Helge Skou Dale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det å Omregistrere til 5 seter da?

 

Det bestemmes av når bilen ble førstegangsregistrert i Norge. Er det 10 år siden er det gratis.

Jo nyere bil jo dyrere blir det. Min er registrert seint i 2002. Og jeg vil tro prisen ligger på 20-30.000.

Toll.no finner du kalkulatorer som regner ut dette.

Alle DiscoII med luftfjæring kan du registrere som 7-seter. Samme pris om du putter inn 5 eller 7 seter.

Endret av Helge Skou Dale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2001 mod. er levert med nakkestøttene. Første gang reg. 11. aug. 2000. Fikk hvite skilt torsdag. En opplevelse av de sjeldene å se endringen fra varebil til 7-seter.

 

Ikke minst en opplevelse å treffe trafikketaten også. Riktignok tar ting tid, kom som 4. mann på drop in. Åpnet 09:00 jeg fikk kølapp 09:11. Forventet ventetid 77 min. Da jeg fikk min lapp var der to i arbeid og første kunde akkurat ferdig. Jeg fikk betalt 10:32 og var ferdig en ca 10 min. etter.

 

Men det var kun smil og velvillighet. Fikk skryt av bilen, fikk gamle skilt demontert og nye montert, kun positive toner hele veien. Det ble en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...