Gå til innhold

"Nettlommer" til 3. seterad / bagasjerom i D3


Arve Sævik

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker om mulig å ettermontere "nettlommer" som vist på bildet, men har ikke vært i stand til å finne disse eller noe informasjon om de noe sted. Noen som vet mer om dette?

 

Jeg har sett mange D3 som har de, men like mange uten. Jeg har også sett at nye D4 leveres både med og uten, men forhandleren jeg snakket med kunne ikke fortelle meg hva som avgjør om disse blir levert med ny bil.

 

Noen som vet om disse kan skaffes og hva de evt. kalles på engelsk?

 

tn_Oppbevaringslommer%20til%20D3%20bagasjerom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar! Det ser ut til at du har helt rett. Jeg har sett over en mengde biler på finn.no nå, og alle uten setebelter for 3. seterad ser ut til å ha disse nettene. Men jeg forstår ikke uten videre hvorfor 7-setere ikke skal ha de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler fra et vrak er nok sikkert løsningen da ja. Dette er jo ingen hastesak, eller noe must, så jeg får bruke litt tid på å finne ut hva som evt. er forskjellen mellom 5-seter og 7-seter når det gjelder disse panelene.

 

Vet du mer om dette enn det du skriver over Fogga? Mener du at formen på panelet der lommene er montert er forskjellig, slik at lommene ikke vil passe på panelene til en 7-seter?

Endret av Arve Sævik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler fra et vrak er nok sikkert løsningen da ja. Dette er jo ingen hastesak, eller noe must, så jeg får bruke litt tid på å finne ut hva som evt. er forskjellen mellom 5-seter og 7-seter når det gjelder disse panelene.

 

Vet du mer om dette enn det du skriver over Fogga? Mener du at formen på panelet der lommene er montert er forskjellig, slik at lommene ikke vil passe på panelene til en 7-seter?

 

Jeg uttalte meg sist ut i fra hva jeg så i MicroCat, men der juger bildene av delene så jeg. Jeg fikk det ikke helt til å stemme for i MC ser panelene uten nett helt flate ut. Men jeg kom til å tenke på at mine uten nett er ikke flate, men har ett "hull" der på hver side hvor man faktisk får litt lagringsplass om bare nettet hadde vært der.

 

Bildemontering Ringerike har en 2005 D3 med utbrent front stående som jeg allerede har hente noen deler fra. Du kan jo ringe dem (32 13 11 34) og høre om den bilen har de panelene som har nett. Jeg ble ikke helt klok av å se i MC om den er bygget med de eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildemontering Ringerike har en 2005 D3 med utbrent front stående som jeg allerede har hente noen deler fra. Du kan jo ringe dem (32 13 11 34) og høre om den bilen har de panelene som har nett. Jeg ble ikke helt klok av å se i MC om den er bygget med de eller ikke.

 

Flott, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar! Det ser ut til at du har helt rett. Jeg har sett over en mengde biler på finn.no nå, og alle uten setebelter for 3. seterad ser ut til å ha disse nettene. Men jeg forstår ikke uten videre hvorfor 7-setere ikke skal ha de også.

 

 

Har kikket på de der, hadde vært fint med nett. Måtte gått an å lage noe ved å klippe til et standard nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant noen nett, er vell ikke standarnett men kan kanskje brukes.

 

hvis det er noen som bestiller så skal jeg ha noen jeg og : )muddstuff

 

Dette virker interessant om ikke originalene er å oppdrive, men det er nok ikke helt enkelt å få de tilpasset godt. Kanskje best å montere de slik de er. Passer nok bedre til Defender enn til Discovery 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de fra Mudstuff, det blir ikke mye pent over åpningene i D3. Men det går an å kjøpe store, og bare bruke nettet. Dvs feste nettet rett i plasten, og kutte til etter formen nederst. Noen som vet hvordan man får løs de panelene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen nederst. Noen som vet hvordan man får løs de panelene?

 

Du må skru ut den nederste bolten til setebeltet på B-stolpen, og rett oppfor der er det ett lite deksel med en skrue bak. Den må også ut. Så må du løsne enden av lista nede ved døra så dekselet ikke henger der. Så er det bare å trekke hele dekselet innover. Altså rett ut fra vinduet. Det er ikke nødvendig å skru av de 2 festekrokene i dørken og ta bort plata der, for dekselet er over den.

 

edit: Bare pass på at du ikke drar for raskt, for langt, om du har audio på 3. seterad da den kabelen er litt kort. Når du får hånda mellom vinduet og panelet dytter du opp audio saken så er det lettere å komme til pluggen for å ta den av. Ledningen lenger bak til strøm uttaket er noe lenger.

Endret av Fogga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...