Gå til innhold

1973 Range Rover Ambulanse


Bjurbeck

Anbefalte innlegg

Den 12. August 2010, klokken 08:15 var prosjektet et faktum. Ambulansen kom med lastebil til naboenes store forundrelse. Jeg satte meg inn for å rygge bilen av lasteplanet. Kikket rundt meg og så etter tenningslåsen. Så oppdager jeg en skrutrekker på gulvet og at tenningslåsen mangler. Jeg ler og setter skrutrekker'n i tenninga og vrir om. Etter noen sekunders drag med starteren fyrer hun opp. That loving V8 sound...

 

Nå er det ingen vei tilbake, jeg plukker opp vinkelsliperen og klargjør sveiseapparatet...

 

4885081405_0b1a5d600b.jpg

Endret av Bjurbeck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 748
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Teknisk overblikk:

 

-Ramme: Roverraskende god stand, rustsveisa en gang i tida.

-Karrosseri: RUST!!!

-Interiør: Fine seter, noe greit, ellers helt forferdelig.

-Motor: Starter og går. Uvisst en så lenge. Trenger litt TLC. Om den er original og hva Km-standen vet jeg ikke.

-Elektronikk: Et rent helvete. Spesialbygd bil med mye kluss og jallamekk. Antakelig det mest krevende for meg ved bilen.

-Smilefaktor: 10/10 poeng! :D

 

Ellers; mangler en demper bak, bonett-pop-wire og stang til å holde panser oppe, AC er død og denne lista blir laaaaaaang :)

 

Jeg er en glad mann i dag blush

Endret av Bjurbeck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bil! Lykke til! Planer om å la den forbli sebrafarget?

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust? Næææh, har såpass med hull at jeg kan se alle fire hjulene på bilen innenfra :)

Og det kommer masse eksos inn i bilen, men det er jo bare kos :blink::lol:

For å si det sånn, jeg har ikke kjøpt 2 kv.meter stål uten grunn.

 

Zebrafargen synes jeg personlig er helt forferdelig. Det ser morsomt ut på avstand, men en bil som er "lakkert" med husmaling er ikke pent.

No offence til den som gjorde det en gang i tida blush

Fargevalg får vi ta litt etterhvert, lakkeringa er noen timer unna blush

 

Bilen har tydeligvis sjel, den har fikset flere feil av seg selv i dag :blink:

Utoverkvelden fungerte fler og fler lys, uten at jeg gjorde noen ting :)

Endret av Bjurbeck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vel en prosjekttråd uten bilder :)

 

4886324270_2acbf71f2b.jpg

 

4886333484_8127bba4e5.jpg

 

4886332994_166cabea50.jpg

 

Fjernet støtfanger-glassfiber-saken på utsiden av fanger'n, jeg ser en 70tallsperle tré fram i lyset igjen blush

 

4885730183_34dfef39cb.jpg

Endret av Bjurbeck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L U F T I G

 

4886334552_415095096a.jpg

 

4885732825_45dbdf86bf.jpg

 

4885733959_a2f84e240e.jpg

 

Ryggelysa fungerer faktisk også :rolleyes:

 

Mine to brødre driver med et Golf v1 prosjekt i garasjen, så Frøken Heinel må stå ute. Hvor har hun gjemt seg? :rolleyes:

 

4886338154_dca10f1beb.jpg

 

Ja, det er endel rust. Det ligger uhorvelige mengder britisk industri igjen på gardsplassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi burde starte en klubb for de av oss som er gale nok til å begynne på sånne prosjekter, Ronny :lol:

 

Jeg har tak, men ikke port på garasjen <_<

 

Så jeg håper det blir en mildere vinter enn den forrige.

Jeg skal prøve å få gjort så mye som mulig av rammearbeid og ting jeg trenger varme for å drive med så fort som mulig før kulda setter inn.

Interiør og småting kan jeg fikse av i kjeller'n når det er kaldt :)

 

Jordetreff i Januar ja... Skal faktisk ikke utelukke det heeelt, men jeg tør ikke love noe :P

 

Det er en sjelden bil ja, håper bare jeg får til dette blush

 

Det blir en tur på biltema i morgen. Hva bør jeg ha på ramma når jeg har pussa den, du brukte vel "arcatrol", Jacobsen?

Jeg har rustmjælk og grunning fra før.

Endret av Bjurbeck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at bilen har fått seg ett bra hjem :) :)

 

Du får komme over en tur og plukke litt deler etter hvert.. originalt skap og vask + skillevegg er bare å hente, kanskje bakluken og hvis jeg ikke får for mye protester mot det jeg har tenkt å gjøre med Heinel2 :D :D

 

Kostet gulvet der Heinel1 hadde stått, og det var vel 5-6 kilo med matjord som lå igjen der sammen med all asfaltmassen jeg har skrapt ut baki der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort så mye i dag, men litt demontering har det blitt :) Endel popnagler som måtte fjernes osv.

Må rette opp en feil jeg skrev, ramma er ikke sveiset. Det jeg så var bare en del av rammeforsterkningen :)

 

Det pågår lakkering i garasjen, så jeg må vente noen dager før jeg får "flytta inn".

Bilen er så enorm så får den ikke helt inn i garasjen heller :rolleyes:

 

"Tenningslåsen" er blitt mer kranglete. Det er veldig vanskelig å få starter'n til å slå inn, men etter x antall fram og tilbake med skrutrekker'n går det som regel :)

 

Noen bilder da:

 

Det blir mindre og mindre interiør.

4889195494_ed261b0c40_z.jpg

 

Her ser vi forlengelsen og kryssforsterkningen. Ramma generelt er i meget god stand. Den har blitt behandlet pent og fått olje og stell, så jeg er fornøyd med det :)

4888597927_967fb01345_z.jpg

 

Her er da den ekstra elektriske vifta som ble montert på mange av disse ambulansene. Den slår inn på høyt turtall og er reine jetmotor'n.

4889179806_15e78e1389.jpg

 

I morgen er det helg og forhåentligvis skruing som gjelder :)

Endret av Bjurbeck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...