Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Den 12. August 2010, klokken 08:15 var prosjektet et faktum. Ambulansen kom med lastebil til naboenes store forundrelse. Jeg satte meg inn for å rygge bilen av lasteplanet. Kikket rundt meg og så etter tenningslåsen. Så oppdager jeg en skrutrekker på gulvet og at tenningslåsen mangler. Jeg ler og setter skrutrekker'n i tenninga og vrir om. Etter noen sekunders drag med starteren fyrer hun opp. That loving V8 sound... Nå er det ingen vei tilbake, jeg plukker opp vinkelsliperen og klargjør sveiseapparatet... Endret 12. august 2010 av Bjurbeck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Motoren starter og går! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Gratulerer med en laaaaaaang RR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Teknisk overblikk: -Ramme: Roverraskende god stand, rustsveisa en gang i tida. -Karrosseri: RUST!!! -Interiør: Fine seter, noe greit, ellers helt forferdelig. -Motor: Starter og går. Uvisst en så lenge. Trenger litt TLC. Om den er original og hva Km-standen vet jeg ikke. -Elektronikk: Et rent helvete. Spesialbygd bil med mye kluss og jallamekk. Antakelig det mest krevende for meg ved bilen. -Smilefaktor: 10/10 poeng! Ellers; mangler en demper bak, bonett-pop-wire og stang til å holde panser oppe, AC er død og denne lista blir laaaaaaang Jeg er en glad mann i dag Endret 12. august 2010 av Bjurbeck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg er en glad mann i dag Når tvil og angst regjerer sjela di om ein tre-fire månader skal du gå tilbake og sjå kva du skreiv her. PS: Fin bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Kolberg Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Herrlig vogn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fosen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Gratulerer med flott og spesiell bil! Ta vare på denne! Alltid morsomt å forske på mistenkelige lyse flekker på bildet der det ikke passer helt inn: Rust? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boer Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Gratulerer med flott prosjekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenSi Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 For en bil! Lykke til! Planer om å la den forbli sebrafarget? M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Gratulerer med en historisk og flott Range Rover Heinel !! Denne Range Roveren bør du ta vare på fordi Heinel ble laget i få eksemplarer og det finnes stadig færre av de. Lykke til ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Rust? Næææh, har såpass med hull at jeg kan se alle fire hjulene på bilen innenfra Og det kommer masse eksos inn i bilen, men det er jo bare kos For å si det sånn, jeg har ikke kjøpt 2 kv.meter stål uten grunn. Zebrafargen synes jeg personlig er helt forferdelig. Det ser morsomt ut på avstand, men en bil som er "lakkert" med husmaling er ikke pent. No offence til den som gjorde det en gang i tida Fargevalg får vi ta litt etterhvert, lakkeringa er noen timer unna Bilen har tydeligvis sjel, den har fikset flere feil av seg selv i dag Utoverkvelden fungerte fler og fler lys, uten at jeg gjorde noen ting Endret 12. august 2010 av Bjurbeck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Hva er vel en prosjekttråd uten bilder Fjernet støtfanger-glassfiber-saken på utsiden av fanger'n, jeg ser en 70tallsperle tré fram i lyset igjen Endret 12. august 2010 av Bjurbeck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 L U F T I G Ryggelysa fungerer faktisk også Mine to brødre driver med et Golf v1 prosjekt i garasjen, så Frøken Heinel må stå ute. Hvor har hun gjemt seg? Ja, det er endel rust. Det ligger uhorvelige mengder britisk industri igjen på gardsplassen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Haha.... Been there..... Morro å se at du er i gang! Har du tak over hodet for høsten/vinteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Regner med at du kommer på jordetreffet i slutten av Januar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Gratulerer Erling! Den bilen har sjarm, og som Vidar sier - det er ikke mange av de, så well done! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Ja, vi burde starte en klubb for de av oss som er gale nok til å begynne på sånne prosjekter, Ronny Jeg har tak, men ikke port på garasjen Så jeg håper det blir en mildere vinter enn den forrige. Jeg skal prøve å få gjort så mye som mulig av rammearbeid og ting jeg trenger varme for å drive med så fort som mulig før kulda setter inn. Interiør og småting kan jeg fikse av i kjeller'n når det er kaldt Jordetreff i Januar ja... Skal faktisk ikke utelukke det heeelt, men jeg tør ikke love noe Det er en sjelden bil ja, håper bare jeg får til dette Det blir en tur på biltema i morgen. Hva bør jeg ha på ramma når jeg har pussa den, du brukte vel "arcatrol", Jacobsen? Jeg har rustmjælk og grunning fra før. Endret 12. august 2010 av Bjurbeck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg har brukt Owatrol, Brunox og Arcanol. Har mest tro på Brunox ift Owatrol. Arcanol er nok bra til overflatebehandling. Rustmelk har jeg sterk tro på. Flere strøk med mellomsliping. På treff i januar?? Optimist! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Stilig!!! ..og litt av en jobb du har foran deg... Blir spennende å følge med!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Mhm, har tru på de jeg også Tja, sveise rust, legge opp bremserør og fikse litt elektronikk, så er jeg klar for PKK Men det tar nok litt tid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Baardsen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ser at bilen har fått seg ett bra hjem :) Du får komme over en tur og plukke litt deler etter hvert.. originalt skap og vask + skillevegg er bare å hente, kanskje bakluken og hvis jeg ikke får for mye protester mot det jeg har tenkt å gjøre med Heinel2 :D Kostet gulvet der Heinel1 hadde stått, og det var vel 5-6 kilo med matjord som lå igjen der sammen med all asfaltmassen jeg har skrapt ut baki der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velar Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Gratulerer så mye! Dette er en flott bil og jeg har alltid drømt om å eie en. I min ungdom hadde jeg tilgang til en slik og den er bare flott å kjøre. Veldig kjekt å se at bilen blir tatt vare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Jeg kommer, Julius. Må bare få et overblikk over hva jeg trenger, også finne en helg som passer når du er hjemme. Takk, Velar! Og du har helt rett, bilen er fantastisk å kjøre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Har ikke fått gjort så mye i dag, men litt demontering har det blitt Endel popnagler som måtte fjernes osv. Må rette opp en feil jeg skrev, ramma er ikke sveiset. Det jeg så var bare en del av rammeforsterkningen Det pågår lakkering i garasjen, så jeg må vente noen dager før jeg får "flytta inn". Bilen er så enorm så får den ikke helt inn i garasjen heller "Tenningslåsen" er blitt mer kranglete. Det er veldig vanskelig å få starter'n til å slå inn, men etter x antall fram og tilbake med skrutrekker'n går det som regel Noen bilder da: Det blir mindre og mindre interiør. Her ser vi forlengelsen og kryssforsterkningen. Ramma generelt er i meget god stand. Den har blitt behandlet pent og fått olje og stell, så jeg er fornøyd med det Her er da den ekstra elektriske vifta som ble montert på mange av disse ambulansene. Den slår inn på høyt turtall og er reine jetmotor'n. I morgen er det helg og forhåentligvis skruing som gjelder Endret 13. august 2010 av Bjurbeck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.