Gå til innhold

Bytte ut min FL


Carcary

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

denne er godt innenfor budsjettet og bare 4 mnd fra 2002 :) . og siden du låner mindre enn lånerammen må de da kunne klare å bruke egen hjerne bare littegrann :unsure: .

 

Tittet på den for litt siden :D synes den ser bra ut til mitt bruk.. og kan jo sette inn seter i 2011 uten omkostninger? tror jammen jeg ringer på den i morgen, og ringer banken og forklarer litt også, i håp om at de kan tenke selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og ringer banken og forklarer litt også, i håp om at de kan tenke selv ;)

neinei !. du må gjøre hjemmeleksa di i forhold til kundebehandleren du skal møte og bilen du skal kjøpe og alle argumentene derimellom. og møte opp personlig i banken. kledd utfra hva hjemmeleksa di lærte deg om kundebehandleren og ladet med de gode argumentene. (som nesten garantert er økonomiske for en kundebehandler i bank, men er det en mann over 55 så er han nok litt dritlei, og setter pris på litt mer eventyrlystne argumenter). kjør over dem B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei !. du må gjøre hjemmeleksa di i forhold til kundebehandleren du skal møte og bilen du skal kjøpe og alle argumentene derimellom. og møte opp personlig i banken. kledd utfra hva hjemmeleksa di lærte deg om kundebehandleren og ladet med de gode argumentene. (som nesten garantert er økonomiske for en kundebehandler i bank, men er det en mann over 55 så er han nok litt dritlei, og setter pris på litt mer eventyrlystne argumenter). kjør over dem B) .

 

Det med å møte opp personlig blir vel mer vanskelig.... har fått lån hos Elcon, og de har vel ikke filialer? Har søkt på nett. Dessuten... for meg å møte opp personlig med 5 mnd baby hengende på armen, full av sikkel og gulp.... veeeel, kanskje ikke så kjekt? LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... jo. i en normal bank med mennesker ville du kunne dra fordel av det. men i elcon ? har de mennesker der ?.

 

Tja... det er vanskelig å si... det kan like gjerne være en dataanimert stemme som er programmert til å si faste fraser... og da kommer man ikke langt med argumenter :P

 

Men jeg skal prøve å omprogrammere en av dem i morgen ;)

 

Samtidig får man håpe at noen er spesielt interessert i en super FL 2.0 TD, 1998 modell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig får man håpe at noen er spesielt interessert i en super FL 2.0 TD, 1998 modell :D

 

Jeg vet om noen som er interessert i en supe FL 2.0 TD 1998-modell, men hvor er annonsen?

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som er interessert i en supe FL 2.0 TD 1998-modell, men hvor er annonsen?

 

Hilsen Eivind

 

Har ikke laget den enda blush tenkte jeg skulle vente til vi hadde byttet vindusviskermotoren.... men kanskje like greit å lage en med det samme og legge den ut på finn?? :D

 

Det går litt tregt her i ammetåka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 55000 er bra. Har byttet noen deler (satt inn originaldeler) bl.a fremre mellomaksel for 2 år siden.3 vindusheiser (bak og begge foran), demper av noe slag :rolleyes: skal bytte noe rustne bremserør nå før EU-godkjenning. Ny frontrute.....

 

Bilen har gått ca 250000 km. Ille god bil, men med noen skjønnhetsfeil da.... bor på landet ;) kan evt ta noen bilder her og der av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lik bil med automat.

Tyngste jeg har prøvd å henge bakpå den var en bilhenger med en bil. Ca 2200kg.

Jeg merket ingen forskjell. DiscoII har også luftfjæring bak. Så bilen er utrolig stabil, og den siger ikke ned bak når du laster den opp eller hiver på en tung henger. Ikke krenger den heller.

Den er litt høyrer giret enn Defender, men med en remap av ECU får du fort 170 HK og mye mere Nm.

Bilene er jo godkjent for 3,5 tonn. Så jeg vil jo tro at Land Rover har drevet endel testing med girkassen.

 

Bakdelen er jo at den bare har 2 seter. Men det koster bare 30.000 å få inn bakseter.

Om 2 år er det gratis.

Endret av Helge Skou Dale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå veldig vinglete i forhold til om jeg skal satse på en Defender eller Discovery..... men har ihvertfall fått lagt ut en annonse på finn på min egen bil min annonse

Selvsagt prutningsmonn til forumister ;)

 

Bilen heter forøvrig Petronella, og jeg er faktisk veldig glad i henne, hun har ført meg fram mangt et sted andre ikke kommer fram :D Skal legge ut fler bilder, men må vaske henne litt først *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella er en flott frøken.

 

Husk at de fleste som kjøper freelander er damer; du må ha bilder av interiøret. Det må være ryddig og rent.

 

Du må også redegjøre for hvorfor bilen er uten skilter, men aller helst må du ha skilter på bilen. Ingen kjøper bil i dette prissegmentet uten skilter.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal komme på treff jeg! Da får du Z på-, sittet i-, og kanskje også (selv) kjørt i begge typene, så kan du velge på et mer informert grunnlag! Det var Vestby-treff på lørdag, så det er en måned til neste gang, men er du mobil er det Furulund-treff på vestsida av Foldinn, tar ikke så fryktelig lang tid over fra moss og dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella er en flott frøken.

 

Husk at de fleste som kjøper freelander er damer; du må ha bilder av interiøret. Det må være ryddig og rent.

 

Du må også redegjøre for hvorfor bilen er uten skilter, men aller helst må du ha skilter på bilen. Ingen kjøper bil i dette prissegmentet uten skilter.

 

Eivind

 

Jeg skal vaske henne etterpå tenkte jeg, må bare høytrykkspyle stallen først ;) dette bildet har jeg "stjålet" fra den gang jeg kjøpte bilen og den sto hos forhandler, derfor uten skilter... men skal ta nytt bilde med skilter slik den står nå og legge ut. Tenkte det var bedre med dette bildet enn ikke noe?

 

Jeg syns du skal komme på treff jeg! Da får du Z på-, sittet i-, og kanskje også (selv) kjørt i begge typene, så kan du velge på et mer informert grunnlag! Det var Vestby-treff på lørdag, så det er en måned til neste gang, men er du mobil er det Furulund-treff på vestsida av Foldinn, tar ikke så fryktelig lang tid over fra moss og dit.

 

Hvor er Furulund?

Endret av Carcary
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem skal holde baby hvis jeg får prøvekjøre bil liksom? ;)

Vi andre bruker barnesete.

 

Er du i Moss en torsdag kveld, kan du helt sikkert både prøve Disco og Defender....iallefall om du sier i fra dagen før.

 

Eivind

 

 

 

 

dette bildet har jeg "stjålet" fra den gang jeg kjøpte bilen og den sto hos forhandler, derfor uten skilter...

 

Da må du skrive det:

 

"Bildet er gammelt. Bilen har naturligvis skilter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...blir vel da en test på om kæll, frue og bebis kommer inn i samme bil...samtidig! :P

 

Hehehe... det er jammen bra jeg har en tynn kæll ;) verre med ho mor som nettopp har vært flere tonn gravid.. hahaha. Men er viljen der skal man alltids klare å skvise seg inn i en 3-seter B) for jeg VIL ha en sånn bil om det er det eneste jeg får til (en 3-seter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi andre bruker barnesete.

 

Er du i Moss en torsdag kveld, kan du helt sikkert både prøve Disco og Defender....iallefall om du sier i fra dagen før.

 

Eivind

 

 

 

 

 

 

Da må du skrive det:

 

"Bildet er gammelt. Bilen har naturligvis skilter."

Moss er jo ikke langt unna i det hele tatt, så det hadde vært MORO :D

 

Ja, god ide.. skal redigere annonsen jeg.

 

Tar gjerne med min Puma til Grøftekanten hvis du vil prøve en kveld.

/Roger

 

Ja, det vil jeg :D bor du langt unna Slitu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Moss, så det passer fint om du tar turen innom der. Da får du også prøvet andre biler.

 

Fint :D da skal jeg overbevise kællen om at det er til Moss vi bør ha en utflukt en av dagene ;) så kan han spille poker hele kvelden hvis han vil... hohoho

 

Jeg sier ifra her i god tid på forhånd da... så får vi luftet Petronella litt utenfor landsbygda også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...