Gå til innhold

LR i farlig situasjon


Anne

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er en Caravelle (eller modellen heter vel Transporter, og Caravelle er en utstyrsbetegnelse på disse?) En av de tidlige utgavene med snute.

 

Men som Anne sier, det er ikke lett å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravelle har mer enn to seter og er en personbil.

Transporter er en varebil. Den har f.eks ikke sidevinduer hele veien bakover.

 

 

Takk for presiseringen. Som du skjønner, min kunnskap om franske biler er begrenset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for presiseringen. Som du skjønner, min kunnskap om franske biler er begrenset :D

 

Hehe. Elvira og jeg bygger hytte i et tre. Samtidig lærer hun litt om verktøy, bolter, skruer etc.

 

Elviras kommentar, da jeg ville bruke franske treskruer til å feste noen bjelker til trærne:

"Jeg vil ikke ha franske skruer i min hytte".

 

Anledningen var da god for heller å bruke gjengestang med Whitworth-gjenger tvers igjennom bjelke og tre, men det tror jeg ingen kan levere.....dessverre.

 

Eivind

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravelle har mer enn to seter og er en personbil.

Transporter er en varebil. Den har f.eks ikke sidevinduer hele veien bakover.

 

Joda, men en Transporter kan ha opptil 3 seter og massevis av sidevinduer og dører bakover :rolleyes:

 

2607_4_vw_transporter_t5_tuning_01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er dette ganske morsomt (i tillegg til dette franske...) og betegnende, for i stedet for å kommentere en stygg forbikjøring er det heller den møtende biltypen som blir diskutert opp og i mente. Får vel dog ta på meg min del av skylden for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravelle har mer enn to seter og er en personbil.

Transporter er en varebil. Den har f.eks ikke sidevinduer hele veien bakover.

Og bilen på filmen har hvite skilt og sidevinuder helt til bakluken. Og er en Caravelle.

 

En sannhet med modifikasjoner... Du får også Caravelle som varebil

 

Han Solo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men det er vel Transporter som er utgangspunktet for Caravelle :rolleyes:

 

Caravelle var vel luksusutgaven av Transporter da den kom sånn kanskje omtrent midt på 80-tallet. både stoffseter og lyshorn :)

 

Ganske sikker på at man kunne få transporter både med og uten seter og vinduer før og etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny Transporter i 1986.

Denne var utstyrt med stoffseter med armlener, turteller, didgitalur, 5 gir, integrerte ekstralys i grillen, bord mellom setene, kartbord, bedre lydisolasjon samt endel annet snadder.

Jeg mener at Caravellen ble introdusert i Norge i 1987. Jeg fikk min bil levert i august 1986, og da var ikke Caravelle kommet til Norge. Om den fantes i Tyskland eller andre land er jeg usikker på.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1. Det var en VW Transporter type 4 som kom imot med hengeren i begynnelsen av filmsnutten. Eller om man teller på "engelsk" eller "amerikansk" måte, en VW type 25. Ikke spør hvorfor det er flere måter å telle "type" man får disse Transporterne på, det er innvikla.

 

Om det da var en Transporter, Caravelle, Multivan, California eller noen av de andre versjonene i segmentet vet man jo ikke før bilen er tatt nærmere i øyesyn ;)

 

2. Helge sitt første bilde er en T5a, og det andre er en T5b (kom i oktober ifjor) av VWbusser over, foreløbig nyeste generasjon av Transporterplatformen.

 

Du kan få Transporter, Caravelle, Multivan etc med alt fra to seter til 12 seter. Uavhengig av hva slags versjon (utstyrsnivå) det er.

 

Så det så :rolleyes:

Endret av Rudeboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden vi ikke er inne på det :rolleyes: åssen stiller man forumklokka si forresten ?

 

På Transporter/Caravelle tror jeg du må trykke inn knappen i midten av uret mens du vrir på den. Sånn var det i hvertfall på passat

 

...

 

Her inne kan du gå inn på "mine innstillinger" oppe til høyre og velge riktig tidssone feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...