Gå til innhold

'82 RRC 3-dørs diesel selges


Anbefalte innlegg

Selger hobby prosjektet mitt over de siste årene pga kjøp av 15 år nyere LR. FINN KODE: 23146822

 

1982 mod Range Rover Classic 3 dørs bastard med 5 syl. 3.0 l Mercedes Benz varebil diesel med ettermontert turbo og grov intercooler. Konvertering er utført av tidligere eier, men alt har vært plukket ned og sammenstilt igjen. 4 trinns LT 95 manuell girkasse med Fairey overdrive. Wolf racing felger i god stand med regummierte General Grabber 32” dekk.

 

Bilen har ingen strukturell rust, kun litt kosmetisk her og der. Bilen må ansees som et prosjekt og det står igjen litt å gjøre, for eksempel feilsøke ulyd i drivverk (overhale mellomakslinger?), bytte/reparere øvre og nedre bakluke og rette en og annen småbulken og litt annet kosmetisk (interiør) dersom man bryr seg med slikt. Den mekaniske dieselinnsprøytingen bør justeres slik at den mater mer og bilen yter litt ekstra.

 

Alt arbeid listet under er utført av undertegnede som er fullstendig ufaglært, men i besittelse av en høyere maskinteknisk utdannelse. Motoren er etter min mening bunnsolid og gearkasse er overhalt av tidligere eier for hva det er verdt. Motorkonverteringen er ført i vognkort og bilen er EU godkjent slik den står i dag. De siste 2 årene og følgende er gjort.

 

Motor og drivverk:

Byttet til rustfrie 2,5” rør og silikon bend på intercooler

Ny radiator

Overhalt differensial i frem aksel.

Nytt 2,5” kort eksosanlegg med Simmons lydpotte, eksos ut på siden bak passasjer dør.

Montert luftfilter fra en kraftig industrimaskin

Ny clutch

Ny overhalt oljepumpe på girkasse

Justert ventiler

Byttet oljefilter, dieselfilter, alle væsker i akslinger, girkasser og motor.

Nye slanger til oljekjøler

 

Hjuloppheng, chassis og ramme:

Byttet midtre tverrbjelke på ramme til rørprofil del fra senere RRC for å tillate større artikulasjon på mellomaksling.

Sveis litt rust på indre fremskjermer.

Montert Polybush Comfort foringer rundt det hele.

Ny styredemper

Montert Steering Guard med 10mm Recovery Eyes (delvis for å beskytte oljekjøler)

 

Løftet bilen 2” med følgende montert:

4 x Pro Comp Shocks

4 x Heavy Duty Coil Height Lift Springs 2” Lift

3 Degree Correction Radius Arms, QT3

2 x Tubular Turrets 2” lowered

2 x Front Dislocation Cones

2 x Rear Dislocation Cones

4 x Extended Bump Stops

1 x Set Stainless Steel Braided Brake Hoses, BF Goodridge

2 x Front MM4x4 Nickel Plated Spring Retainers

2 x Rear MM4x4 Nickel Plated Spring Retainers

 

Interiør:

Montert nytt glasfiber tak

 

Delelager som medfølger:

Fullt interiør med 5 grå velurseter, dashbord, bagasjehylle+++

Nye skjermbreddere, 2”.

Donor girkasse LT95

Donor frem og bakaksling (stikkaksling og diff)

Donor bakluker, både øvre og nedre.

+++ Overleverer hele mitt RRC donor/delelager.

 

Bilen selges ikke på skambud da jeg har fulle muligheter til å lagre den til den blir veteran og jeg får bedre tid, men overlater prosjektet til en entusiastisk skjel mot ca 28 000. Totale utlegg jeg har hatt på denne hobbyen er ca 38 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...