JokerS30 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Hvem er det nå som har ettermarkedsmotorer ? Har kilder som påstår at den nederlandske sjappa som har vært STOR på ettermarkedsoverhalinger, ikke leverer den kvaliteten de burde. Finner ingen andre store, seriøse som driver med sånt. Har finni endel sjappar ala " garasjen special " på Ebay, men syns ærlig talt " ut porten garanti " blir litt snaut.... J30S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SteinVarjor Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg tror konklusjonen er klar her: Kompisen bør bruke standardmotor og gjøre den enkle modifikasjonen av kjølesystemet, inkludert at man har en flottør som varsler før det blir lavt nivå. Forøvrig trenger vel denne bare det alle biler trenger; riktig stell. Spørsmålet da er: Siden mange slike motorer har havarert, er det vel neppe noen overflod på bruktmarkedet... Hvor bør man henvende seg eller lete? Er den nederlandske leverandøren JS30 nevner noe man bør styre unna? Om ikke, hvordan finner man dem? "UP garanti" kan være greit nok, om prisen er deretter og man får anledning til å undersøke den litt selv... Stein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg tror konklusjonen er klar her: Kompisen bør bruke standardmotor og gjøre den enkle modifikasjonen av kjølesystemet, inkludert at man har en flottør som varsler før det blir lavt nivå. Forøvrig trenger vel denne bare det alle biler trenger; riktig stell. Spørsmålet da er: Siden mange slike motorer har havarert, er det vel neppe noen overflod på bruktmarkedet... Hvor bør man henvende seg eller lete? Er den nederlandske leverandøren JS30 nevner noe man bør styre unna? Om ikke, hvordan finner man dem? "UP garanti" kan være greit nok, om prisen er deretter og man får anledning til å undersøke den litt selv... Stein VEGE-motorer http://www.vege.nl/ har et brukbart rykte, så vidt jeg vet. Men de kan jo ryke, de også, dersom de kjøres med for lite kjølevæske. Hva er det som er røket i kompisens motor? Dersom det bare dreier seg om et toppakningsbrudd og sylinderforingene har korrekt overheng, skulle det bare være å sette inn en ny toppakning. Sjekk om toppen er flat, planslip den hvis nødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SteinVarjor Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg tviler på om motoren hans er noe å fikse på. Han kjøpte den jo billig med havarert motor. Forrige eier sier han hadde lekkasje i noen kjøleslanger som han hadde teipet. Så hadde det lekt fortere enn han trodde, så motoren stoppet av overheting. Iflg Snap Drive i Drammen er mulighens både toppen og blokka skjev. Intet er sagt om sprekk, men hvem vet. Man kan jo se på den, men jeg tviler. De to tidligere motorene i bilen har visstnok gått pga at sylinderforingene gradvis har sunket ned (og kjølevæsken plutselig lekker inn i sylinderen. Det problemet burde jo bli dramatisk mindre om man modifiserer kjølesystemet som beskrevet over her. Skulle jeg selv hatt Freelander, ville jeg nok heller valgt Defender... He he. Eller i hvert fall en diesel motor. Stein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg ble så skuffa da juli-bildet på kalenderen var en Freelander .. Skulle jeg hatt gate-suv, da hadde det blitt japanbil... Sorry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IceMan Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Har gått noen år, siden siste posting! Noen som har funnet en alternativ bytte motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det blir vel en Carina motor tror jeg. Hadde vært gøy å prøve en Golf motor men jeg må sjekke litt mer rundt denne først.. 18K4 motoren veier 100 kg, og en Golf 3 motor veier vel noget mer, siden blokka er i støpejern. Men den må jo skytes, hvis du skal ta livet av den. I tillegg kommer eksosen ut bak, og da må man gjøre noen grep for å få den forbi IRD kassa. Så Carina står øverst på testlista. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Si i fra Roy når du skal ha i denna Carina motoren for test så kan jeg sikkert bistå.. hadde vært artig å prøvd.. P. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Bare venter på at denne "soppen" svarer på henvendelsen min på en FL1 for 4000 kroner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 4000,- for en slik en er jo veldig ok pris det. siden du har et såppas yppelig sted å stå og er klad i å prøve. Jeg liker open air utgaven. Hadde vært artig å ribba en face lift utgave og skrudd over driv verk motor og interiør. kanskje lagd en kjæshj bil med masse dippe dutter. er enklere å få ting til å virke i en freelander en det er i discoen. Får håpe denna "soppen" svarer da? er det en fleiz sopp så veit jeg ikke helt med svar.. heeh P. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Neei, Vi får se. Mulig jeg ringer ham. Men etter nattens begivenheter, har jeg fått litt annet å tenke på. Kjenner både husvert og han som sitter i varetekt, samt mora hans. Hu har INGEN god dag i dag. Mye sorg, fortvilelse og gråt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Fords nye 1 -liter på 125 hk er interessant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Her har noen gjort det i en Rover/MG hvor det tidligere har vært en K-motor: http://www.the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?p=741624#post741624 Det fine her er at vedkommende har overført manifold og sensorer fra den gamle motoren slik at det ikke er noen avanserte endringer som trengs med tanke på motorstyring, ledningsnett osv. Kun mekanisk arbeid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Dette så jo veldig spennende ut. Hvilken Nissan motor er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Dette så jo veldig spennende ut. Hvilken Nissan motor er dette? Det kan se ut som en Nissan CA18DET motor. Mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_CA_engine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ringen er sluttet. Har "fått" igjen den første Freelanderen jeg hadde. Pga. "defekt bensinpumpe" så har jeg loddet om igjen alle loddinger i sikringsboksen, så da er det bensin igjen. Men registeret til varmeapparatet lakk og for å bytte dette, måtte hele dashbordet ut. Og når dette var ute, så kunne jeg like godt sette inn den A/C som burde vært på plass fra fabrikken. I tillegg har bilen fått ny frontrute siden sist jeg hadde den, en sånn med tynne varmetråder. Håper jeg finner pluggene under dekselet til vinduspussermotoren, så vi kan få på litt varme i frontruta. Ny VCU er det på bilen også. Men hvorfor skriver jeg om dette i denne tråden? JO! Jeg lurer på om jeg kommer til å gå på en smell og kjøpe en Rover 620 turbo. 2 liters turbo bensin på 200 hk. Samme innsprøytningssystem som Freelander... Ganske lik motor. Kanskje sette på framfjærer fra diesel. Cluchhus (bellhouse) fra diesel passer visstnok rett på motoren og girkassa... En rover 620 kommer på 13-14 tusen. 3 tusen i vrakpant... Frister..... Burde ikke men.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 GJØR DET !!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Og lag prosjekttråd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Funderte på det for 8år siden, fullfør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 kan noen hjelpe meg med et cluchhus da? (til 2 liters diesel) Skal følge litt med på en diskusjon om det samme som foregår i England først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petter72 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Sett igang Roy, dette fixer du. Morro med litt blest rundt Freelanderne, de fortjener det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan R. Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Clutchhuset er vel det samme på 1.8L og 2.0L L series? Hvis det er tilfelle så har jeg to stk du kan få av meg med 1.8L girkasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hehe. kjør på Det som er sikkert og visst, er at 620 TI motoren er et råskinn! Her snakker en virkelig om ulv i fåreklær! Det må nevnes at denne motoren også har slitt med toppakkning, men den blir 100% kurrert når det blir montert MLS pakkning fra "Klinger". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skt Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Hei, måtte bare løfte tråden interessant lesing. Hva er status idag? Noen som har noe mere info? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Snakket akkurat med mannen, Tror han er i full sving. Han bygger seg garasje m/hus. og ikke omvendt. Så det er nok det som opptar tiden hans. Han popper sikkert innom her en vakker dag. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.