Gå til innhold

ALFRED


Pederover

Anbefalte innlegg

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Alfhild?? :lol:

 

Ha-ha! :lol: Nei, Alfred er ikke kjønnsforvirret, han skal nok bli en barsking igjen!

Originalpanseret har jeg selvfølgelig tatt vare på Lars. ;) Men forandring fryder; Alfred har jo vært pickup, softtop, hatt ny type hardtop m/sidevinduer bak, brannbil, ja endog toppløs!! blush

Han har også vært sennepsgul, rød, og grønn før han igjen ble Midgrey, så det er vel eieren som er forvirret... :blink:

Gangstercapen kjøpte jeg forøvrig her: www.mm-4x4.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers psyker jeg meg opp så godt jeg kan for å demontere gamle, rustne fjærer, med nye fjonge... :o

Dette blir bra Peder :)

Synes demonteringen av (fram)fjørene var grei, men brukte vesentlig mer tid på å få de nye blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deluxe-panseret var noget mer feminint enn det gamle.

Og med en slik fjong "hatt" over vinduet, begynner det å helle mot kjønnskifte for Alfred? blush:P

 

botox-panser!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasent! :) Och rejält garage ser du ut att ha... blush

 

Tack! Det er nok ikke garasjen, men fjøset. Det er såpass lavt under taket der, at det bare er plass til et par japsebiler... blush

 

Her er garasjen:

med_gallery_1975_9_257175.jpg

 

Der inne skjuler det seg enda en skatt:

med_gallery_1975_9_785921.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smie også? Ser ut til ¨være ei grue der? :blink:

 

Det er en gammel baksterovn som de stekte flatbrød og denslags i :) !

 

 

Syns det ble pent. Kommer reservehjulet lengre ned med et slikt delux panser?

 

Det er en senkning i panseret ja, så hjulet ligger litt lengre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg og Peder har byttelånt biler i helgen. Familien skulle på tur til Jakthytta i Grødalen og Alfred ble brukt som tranportmiddel for Lorden, samt til å frakte utstyr og proviant.

 

gallery_4674_9_267458.jpg

 

Hytta var forøvrig bygd av en vaskeekte Engelsk Lady på slutten av 1800 tallet.

 

gallery_4674_9_83911.jpg

 

Alfred fungerte utmerket, og en 88 sII står fryktelig høyt på lista over "må ha" Land Rovere" (Dersom noen vet om en i grei bruksstand, til en fornuftig pris....)

 

Tusen takk for lånet.

 

 

(..nei, hytta er desverre ikke min, men leies ut av Sunndal Museumslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

He-he, nei det er det ypperste innen britisk motorindustri: En Perkins-Rover-Prima-Austin Maestro/Rover Montego-og-mye-annet-rart 2.0 tdi som skal nedi der! 0,7 i stedet for 1,7 l/mil. Har også mulighet for RR-differ; men med ca 30% høyere utveksling er jeg redd førerkortet kan ryke på veg til treff... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...